Heel onzeker na bloeding 22 wk

Discussion in 'Zwangerschap' started by Joolzz, Nov 24, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Joolzz

Joolzz Bekend lid

Nov 14, 2010
    716
    20
    18
    Hoi meiden,

Ik ben morgen 22 weken zwanger vd eerste. Tot nu toe gaat alles goed, wel veel buikpijn, maar dat hoort er (dacht ik) bij. Ik voel het kindje sinds een kleine 2 weken bewegen.

Dinsdagochtend verloor ik opeens heel veel bloed (het spetterde er echt uit), paniek, vk gebeld en mochten gelukkig gelijk langskomen. Echo was goed maar toch even door naar het ziekenhuis. Gynaecoloog heeft inwendig gekeken en zag een wondje aan de baarmoedermond. Ze heeft een uitstrijkje gemaakt, bloedde flink, en een kweekje. Volgende week moet ik terugkomen voor de uitslag daarvan.

Nu geen echt bloedverlies meer gehad, alleen wat roze. Wel heb ik het gevoel dat er steeds heel veel spanning op m'n buik staat. (misschien dat dit harde buiken zijn, ik weet niet hoe dat voelt)

Ik heb nu twee dagen heel rustig aan gedaan (niet gewerkt) maar voel me gewoon heel ongerust. Steeds steken en krampjes en "gedoe" in m'n buik. Ik denk dat het misschien wel van de schrik komt, maar hoop dat jullie me een beetje gerust kunnen stellen.

Straks even urine wegbrengen, misschien wel blaasontsteking waardoor die buik/rugpijn steeds komt.

Heb er gewoon even niet zo veel vertrouwen in, gyn zei dat ik rustig aan moet doen, maar wat is rustig aan? Gisteren een stukje gelopen buiten, gelijk buikpijn en spanning op m'n buik, maar kan toch moeilijk een hele dag stil gaan zitten. (wil volgende week eigenlijk wel weer aan het werk)

Sorry voor het lange verhaal, maar het voelt goed om het even op te schrijven. Misschien dat iemand van jullie zich hierin herkent?

2. mw21

mw21 VIP lid

Oct 24, 2010
    5,173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    Denk dat je
    goed naar de diagnose moet luisteren;
    wondje aan je bmm
    dus niets uit je bm zelf of van je kindje! Dat moet je toch gerust stellen

3. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ik heb dat in de vorige zwangerschap ook gehad, met 25 weken. Ook echt veel bloed. Bleek ook een vaatje op mijn bmm te zijn.

De buikpijn en harde buiken hebben daar niks mee te maken. Misschien heb je nu extra veel harde buiken omdat je gespannen bent door het voorval, heel logisch. En buikpijn heb ik deze zwangerschap ook, heb je misschien een naar achter gekantelde baarmoeder? Ik wel en voel overal mn banden en aanhechtingen.

Sterkte en nog even een positief verhaal, mijn dochter is geboren met 40+2 en alles ging en gaat hartstikke goed :)

4. Joolzz

Joolzz Bekend lid

Nov 14, 2010
    716
    20
    18
    Bedankt voor jullie reacties! Stelt me toch wel gerust...

Ben net even bij de huisarts geweest, urine gecheckt, er lijkt iets van een urineweginfectie te zitten, dus antibiotica gekregen en kweekje opgestuurd. Vandaar dus waarschijnlijk de buikpijn.

5. mw21

mw21 VIP lid

Oct 24, 2010
    5,173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    Zie je, komt echt allemaal goed!

Share This Page