Hoihoi, Heel herkenbaar hoor! mijn buik rommelt als een gek, m'n darmen moeten er nog erg aan wennen. Bij mij in de regio kan je pas contact opnemen met de verloskundige rond de 6 weken zwangerschap, afspraak rond de 10e week. Voor een echo pas rond de 10e week terecht, ik mag pas 5 januari. Ik heb geprobeerd of ik eerder terecht kon, maar helaas, ik heb geen medische redenen (ook wel prettig). Maar toch...de onzekerheid is vreselijk. Ik heb afgelopen februari een miskraam gehad en nu ben ik steeds bang bij het naar de wc gaan. Vreselijk. Maar ja, het is niet anders en ik ga er vanuit dat alles goed is en gaat. We houden elkaar vast op de hoogte over onze (on)geduldigheid Groetjes!
zo herkenbaar annemarie, dat is nl ook het enige dat ik aan mijn zwangerschap merk. Ben niet misselijk of wat ook, alleen rommelende darmen en pijnlijke borsten en op zijn tijd behoorlijk moe. maakt me allemaal behoorlijk onzeker. Heb nog geen enkele bloeding gehad, maar krijg nu het idee van een MA niet uit mijn hoofd gelukkig vrijdag eerste afspraak bij de VK, hoop stiekem dat ik ook een echo krijg, maar ik vrees dat ik daar nog 2 weken op moet wachten.
Inderdaad erg herkenbaar. Ben nu iets langer dan 6 weken zwanger, maar heb nog weinig dingetjes waar ik last van heb. Af en toe gerommel in mijn buik, borsten zijn wat gevoeliger, maar verder. Eigenlijk niks. Aan de ene kant wel prettig, aan de andere kant maakt me dat ook onzeker. Zit het wel goed? We mogen gelukkig 22 december voor een echo. Mag nu wat eerder vanwege een eerdere miskraam. We gaan maar uit van het positieve !
Hier nog zo`n onzeker figuur. Gelukkig komt de dag van de eerste echo steeds dichterbij...maandag 15 december. We zijn dan 6 weken en 1 dag zwanger, we krijgen een vervroegde echo ivm met eerdere miskramen en een bbz. Durf er nu ook nog niet echt van te genieten.
jemig heel herkenbaar hoor... ik heb een goede 7 en 9 weken echo gehad... deze kreeg ik omdat ik dmv hormonen zwanger ben geworden.. en ik zit nu zo tegen die 13 weken echo aan te hikken... nog 8 dagen en het duurd me veel te lang... ik heb geen bloedverlies of gekke dingen gehad... ben erg misselijk geweest ( was niet leuk maar ook wel weer fijn want dat is otch een bevestiging dat de hormonen lekker gieren...) maar de onzekerheid blijft.... heb nu vooral last van bandenpijn... ik hou mezelf steeds maar voor dat je dat echt niet krijgt als er niets groeid... en tot die tijd zit er niks anders op dan te wachten.... xx jose
Hoi dames, Wanneer je kunt inschrijven bij een VK blijkt niet per regio te verschillen, maar per VK-praktijk. Ik heb een andere VK gebeld, dit was een áárdige mevrouw (die andere niet echt) die de tijd nam voor mijn vragen en voorstelde begin januari de eerste echo te laten maken. Daarna volgt een intake-gesprek. Ze gaf aan dat dit (echo met 8-9 weken en intake-gesprek 1-2 weken later) de normale gang van zaken is in haar praktijk. Natuurlijk ben ik me ervan bewust dat het ook ná die echo nog mis kan gaan, een goede vroege echo is geen garantie op een voldragen zwangerschap of een gezond kindje. Maar alleen al de manier waarop ik te woord werd gestaan door deze mevrouw was een wereld van verschil met die andere praktijk!
Hier ook een hele onzekere! Had vorige week veel meer pijn aan mijn borsten en nu niet meer zo. Heb wel nog echte steekjes richting mijn liezen. Verder eigenlijk niks. Ben zo bang dat het misgaat dat ik niet echt kan genieten vreselijk. Ik ga helaas vaak uit van het negatieve. Dat 1 op de 10 zwangere vrouwen een miskraam krijgt, zal ik wel die ene zijn. Echt erg en is nergens op gebaseerd! Jossetje waarom krijg je al zo vroeg een echo? Ik heb ook hormonen gespoten. Ik krijg hem ook vroeg, maar meer omdat ik daar zelf op lig te hameren. Liefs Nikkie
@ Nikkie, niet om je bang te maken ofzo, maar volgens mijn huisarts krijgt één op de VIJF zwangere vrouwen te maken met een miskraam. Ze zei er wel bij dat 'dus ongeveer één op de tien zwangerschappen eindigt in een miskraam'. Ze gaan dus uit van twee zwangerschappen per vrouw. Ik vind het aandeel miskramen ook 'eng hoog' en hou me nu al voor: áls het misgaat, dan is dat maar beter ook want dan was er iets niet goed met de baby.