Heel pijnlijk soort puistje op tepelhof

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door cizmo, 6 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cizmo

cizmo Fanatiek lid

26 jun 2012
    1.898
    4
    38
    Ik heb sinds ongeveer 6 dagen een heel pijnlijk bultje op mijn tepelhof ongeveer een centimeter naast mijn tepel. Het lijkt wel een beetje op een puistje. De eerste dag heb ik het uitgeknepen en daardoor was de pijn vrijwel weg.

Nu heb ik sinds eergisteren een borstontsteking en is het pijnlijke bultje in alle hevigheid terug.

Ik heb nu een Amoxicilline kuur. Dus ik hoop dat daarvan dat bultje ook verdwijnt.

Het bultje doet al veel pijn gewoon in mijn bh en bij aanhappen doet het zoveel pijn dat ik liever elke voeding opnieuw beval dan aanleg.

Kolven is geen optie want dan krijg ik er maar een paar druppels uit en dat doet net zoveel pijn.

Heeft iemand ervaring met zo'n bultje op haar tepelhof?
    Zou dit samenhangen met de borstontsteking?
    Zal ik het bultje nu dicht laten tot het einde van de kuur?

2. Ik zou ermee naar de dokter gaan eerlijk gezegd.
    Sterkte in ieder geval!

3. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Google maar eens op melkblaar. Daar lijkt het veel op. Als je het openkunt drukken of prikken, dan inderdaad leegmalen!

4. Medith

Medith Actief lid

15 jan 2014
    292
    5
    18
    Ja ik ken het, ben er net vanaf!
    Die bultjes heten de klieren van Montgomery. Bij mij deed het ook ontzettend pijn. Wat kan helpen is doekje met heet water erop houden voor wat pijn verlichting. Bij mij duurde het iets langer dan een week, toen was het gelukkig weg.

5. cizmo

cizmo Fanatiek lid

26 jun 2012
    1.898
    4
    38
    Ik denk geen melk blaar. Die zitten ook op de tepel zelf en zijn wat geel hè?

Het lijkt eerder zo'n klier van montgomery inderdaad. Heb jij er wat mee gedaan medith? Gewoon dicht gelaten?

6. Medith

Medith Actief lid

15 jan 2014
    292
    5
    18
    Mijn Lk zei dat ik er niet teveel aan moest zitten omdat het dan erger kan gaan ontsteken. Het is inderdaad een soort puistje en het doet vreselijk veel pijn, bizar he?!

Ik heb er dus verder niets mee gedaan en het verdween na een weekje vanzelf.

Deel Deze Pagina