Ik vroeg me af of het mogenlijk is dat ik een te sterke toeschietreflex heb? Mijn zoontje drinkt per voedering tussen de 4 a 12 min. Niet meer. Hij slaapt hier rond de 2 a 3 uur op maar niet veel langer. Heel soms haalt hij de 4 uur slaap. Mijn toeschietreflex doet soms mij echt pijn, bij het begin van het drinken en soms als mijn zoontje de tepel binnen de eerste 2 min. van de voeding los laat, spuit de melk echt letterlijk in zijn gezicht.. het spuit makkelijk een halve meter ver. Is dat normaal? of kan ik beter eerst kolven voor ik begin met voeden? Ik vind het zo zielig voor hem, hij lijkt er soms echt moeite mee te hebben dat het zo "snel" komt..
Hoi Blackbird, Ik vind het heel normaal dat een baby 2-3 uur tussen de voedingen laat. Langer dan 3 uur tussen de voedingen vind ik een luxe Het is heel goed mogelijk dat je een sterke toeschietreflex hebt. Wat je zou kunnen doen is voor je de baby aanlegt zelf de toeschietreflex opwekken. De melk vang je dan op in een kopje of een doekje. Pas als de melk niet meer spuit leg je de baby aan. Grote kans dat het voeden rustiger verloopt.
Hoi Teddy Bedankt voor je snelle antwoord Ik dacht dat een baby toch wel langer tussen voedingen moest slapen, maar goed om te horen dat het niet zo uitzonderlijk is Kan het ook zijn dat hij door mijn sterke toeschietreflex wel genoeg voeding binnen krijgt in die 5 a 10 min. dat hij drinkt? Hij krijgt trouwens voeding op aanvraag.. of dat nu om de 3 of na 1 uur al is.. Hij groeit wel. En is het nu handig om eerst te kolven om de "vettere" melk aan hem te geven? of zal hij die al krijgen door mijn sterke toeschietreflex? Ik ben bang dat als ik ga kolven dat ik teveel stuwing krijg, daar heb ik nu al best wel last van, en hij drinkt het gewoon echt niet weg. Ik ben bang dat als ik er dan ook nog eens bij ga kolven dat het te erg wordt.
Hoi, Bij een snelle melkstroom zijn baby's vaak al binnen 5-10 minuten klaar met drinken. Heeft ook zo zijn voordelen Het opwekken van de toeschietreflex is voor mij wat anders dan kolven. Door de borsten wat te kneden, zachtjes schudden, tepels tussen de vingers draaien, komt de toeschietreflex op gang en kan de 1e stroom weglopen. De melk die je kindje daarna drinkt is dan al vetter. Die melkproductie stabiliseert zich wel weer.
Dank je wel voor de reactie weer!! Wat een opluchting dat hij dus niet een half uur "moet" drinken. Na de voeding zit hij ook vol (zo lijkt het in ieder geval..) Door je antwoord heb ik er weer helemaal vertrouwen in gekregen! als hij maar groeit toch?