Spoedje! Wie weet hier iets van?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Bonkie, Oct 25, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Bonkie

Bonkie Fanatiek lid

Nov 30, 2009
    2,518
    1
    0
    Make-up & Hair Artist
    Amstelveen
    Mijn moeder heeft eindelijk besloten definitief bij haar man weg te gaan. Dit heeft ze hem gisteren medegedeeld en sindsdien... Oorlog!!

(Man is volledig gestoord, alcoholist en zeer agressief)

Van jeugdzorg moest hij het huis uit en ergens anders wonen. Dit kon hij vond een woning waar hij Voorlopig in mag wonen. Mijn moeder en hij zijn getrouwd in gemeenschap van goederen. Samen hebben ze 1 kind en er wonen nog 3 kinderen thuis (van mijn moeder)

Nu is haar man gisteravond volledig doorgedraaid naar het huis gegaan (samen gekocht, allebei daar ingeschreven) is de boel kort en klein gaan slaan. Politie gekomen, hebben hem verzocht weg te gaan, anders nemen ze hem mee. Man weggegaan, later teruggekomen. Heeft toen alle kabels van internet/telefoon/tv doorgesneden en mobiele telefoon weggepakt (die van mijn moeder ligt altijd in de keuken) en die van mijn broers heeft hij hardhandig afgepakt. Hierdoor konden ze niemand bellen. Hij heeft toen alles meegenomen van waarde (3 plasma tv's, laptops, computers, sieraden). Uiteindelijk is mijn broertje het huis ontsnapt en heeft met de buurvrouw de politie gebeld. Haar man was inmiddels gevlogen en politie heeft gezegd dat ze bij hem langs gingen, maar dat de spullen gewoon bij hem blijven gezien het gezamenlijke eigendommen zijn.

Na een nachtje slapen stond hij vanmorgen weer op de stoep (moeder was werken, broers buiten spelen en alleen mijn zusje van 12 was thuis. Zij durfde niets en liet hem dus zijn gang gaan. Heeft hij weer veel meegenomen (dvds, cd's, boeken, speelgoed, servies) echt alles gewoon!
    Ze zitten daar nu in een huis zonder telefoon, tv, internet, maar ook zonder pannen voor eten koken, borden, handdoeken, wasmachine alles is weg! Je kan daar gewoon niet leven.

Mijn broer doet ook nog ICT opleiding en zonder zijn laptop heeft hij een groot probleem. Hij heeft deze voor zijn verjaardag van mijn moeder gehad, maar man zegt dat het betaald is van hun geld en dus van hem is.

Kortom, de advocaat van mijn moeder zegt dat ze met de zaak bezig is en dat zij ook zoveel mogelijk spullen moet stallen. (Ja wat dan? Er ligt alleen nog kleding, bedden, 1 oude tv, 2 eetstoelen en de eettafel) Verder zegt zij dat mijn moeder bij een zitting haar spullen kan terugvordenen maar dat dit wel enkele dagen tot weken kan duren. Mijn moeder is wanhopig. Ze zijn sinds vanmiddag bezig met puin ruimen.
    De kinderen hebben niets te doen, ze kunnen niet eens koken, en mijn broertje kan niet eens naar school.

Iedereen is bang, mijn moeder wilt de sloten veranderen, maar politie zegt dat het wettelijk gezien ook zijn huis is en dat ze hem niet de toegang mag ontzeggen.

Wie weet of dat laatste klopt? En wie weet een manier om de spullen terug te krijgen?

Help!!

2. Bonkie

Bonkie Fanatiek lid

Nov 30, 2009
    2,518
    1
    0
    Make-up & Hair Artist
    Amstelveen
    Oké dacht dat ik in de lounge zat. Deze mag dicht.

3. samantha1985

samantha1985 Niet meer actief

ik zou gewoon als ik jou moeder was gelijk de sleutel in het slot doen en een hamer regelen en dan de sleutel aflaten breken zo lijk het op een ongeluk en kunnen ze niet zeggen dat ze het perongelijk gedaan heeft maar omdat de sleutel niet omwou draaien daardoorafbrak huppa nieuwe slot erin... bij de achterdeur zou ik gewoon de knippen erop doen en op slot zetten...
    verders hoop ik dat die rechtzaak er snel komt want dit is niet normaal.... DIe man denk niet eens aan de kinderen en dat vindt ik nog het ergst...
    Ik weet niet wat ik hierop moet zeggen maar toegang ontzeggen zou ik zeker doen ivm veiligheid voor je moeder en voor de kids...En dan mag de politie wel zeggen van mag niet je moet je wel veilig voelen en niet bij elke geluid snachts wakker schrikken en als ze wat in de rechtbank erover zeggen over het slot ja sorry was afgebroken kan gebeuren toch...

4. blauwespeen

blauwespeen Fanatiek lid

May 20, 2012
    2,133
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Valt dit niet onder huiselijk geweld? Dan kan de man een straat verbod van tien dagen krijgen.
    Er is een landelijk nummer van (google) voor informatie.

Een erg vervelende situatie moet ik zeggen

Share This Page