40+weken en nog niet ingedaald

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by marbo, Dec 2, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. marbo

marbo Actief lid

Mar 26, 2008
    336
    0
    16
    belgie
    Hallo,

Ik kom net uit het ziekenhuis, ben nu 4 dagen overtijd. Hartje van kindje klonk goed, geen weeen-activiteit, maw kindje heeft het nog prima naar mijn zin in mijn buik. Het is ook nog altijd niet ingedaald.
    Ik moet over 2 dagen weer terug komen en verwacht weinig verandering. Hoe lang laten ze mij zo doorlopen en hoe kunnen ze het een en ander op gang brengen als het nog niet eens is ingedaald?! Strippen gaat niet.

Kan het nog spontaan gebeuren of moet ik ernstig rekening houden met inleiden?

2. Immie

Immie Verloskundige

Dec 17, 2006
    7,813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    HOi marbo,
    Ze geven je tot 42 weken dan gaan ze een plannetje bedenken. Het is geheel afhankelijk van hoe je baarmoedermond aanvoelt,welk beleid ze zullen toepassen. Indien de baarmoeder mond niet rijp is starten ze met een gel, indien je baarmoedermond rijp is en al open staat dan gaan ze je inleiden. Nog even spannend! want het kan zomaar gaan beginnen.
    Dat het hoofdje niet is ingedaald zegt niets over wanneer het zal beginnen. Sommige kindjes hebben eerste weeen nodig voor ze inddalen.
    Succes! met de echte laatste loodjes!

Imke

3. marbo

marbo Actief lid

Mar 26, 2008
    336
    0
    16
    belgie
    Dankjewel voor de info!
    Ik hoop dat het dit weekend nog zelf op gang gaat komen. Er rommelt wel iets, want ik heb een licht ongesteld-gevoel..dat moet alvast een goed teken zijn..

We zullen zien!

Gr, Marbo

Share This Page