Lieve meiden, Ik had een vraag op 16 september ben ik gecuretteerd. 17 oktober begon mijn eerste menstruatie na de curettage. Nu heb ik mijn temperatuur bijgehouden om inzicht in mijn cyclus te krijgen. Vanmorgen was mijn temperatuur gestegen van gister 36.7 naar 37.0. Maar ik menstrueer nog steeds een beetje. Nu is mijn vraag hoe betrouwbaar is temperaturen? En kan dit beïnvloed worden door weinig slaap of onrustig slapen? Ik temperatuur wel iedere morgen op hetzelfde tijdstip. Het aantal uren dat ik slaap varieert nog wel eens. De zwangerschapstest was negatief op 11 oktober. Of kan mijn lichaam nog in de war zijn na de curettage? En kan je een eisprong hebben tijdens een menstruatie..? Het is een heel verhaal maar ik snap er niets meer van..! Zouden jullie mij kunnen helpen?
Hoi aylin, temperaturen is betrouwbaarder op langer termijn,dus meerdere maanden. Dat je temp stijgt kan ook met andere invloeden te makne hebben als bijvoorbeeld niet zo lekker zijn. En inspannning. misschien temp je wel op de zelfde tijd maar was je nu vante voren wezen plassen of wezen douchen... De eisprong zou erg vroeg zijn geweest als je deze nu al zou hebben gehad,terwijl je nog vloeit. Dus ik dnek niet dat het een eisprong was. Ja je lichaam heeft echt even een herstel fase nodig na een miskraam, het is niet niets! Hier door kan je cyclus onregelmatig zijn en anders dan je van je zelf gewend bent dit mag een half jaar tot een jaar duren. Imke
Ik temperatuur wel iedere ochtend voor het opstaan. Zou ik er wel vanuit kunnen gaan dat mijn eisprong er aan zit te komen gezien de bijna positieve ovulatie test?
Hoi aylinn, Je Eisprong zit er absoluut aan tekomen. Maar ik zou deze test even niet als betrouwbaar beschouwen om dat je nog vloeit en net na een miskraam zit. Imke
Heel erg bedankt voor je snelle reactie. Maar als een zwangerschapstest wel negatief is kan een ovulatie test dan nog wel een verkeerde uitslag geven?
Hohoi. Helaas is het zo dat er altijd een fout positieve of fout negatieve uitslag bestaat. Helaas is het nog even afwachten. Imke