Vanaf welkeleeftijd gaan kindjes hun ouders uitproberen ?" Nicky is nu bijna 11 maanden en is niet ziek maar wil nu sávonds niet meer gaan slapen zelfs tot spugen aan toe . Zodra er iemand in zijn kamer komt is hij stil en ligt te lachen wat moet ik doen ben nu echt de wanhoop nabij
Ik zou zeggen, lekker laten liggen hoor. Hij valt vanzelf wel een keer in slaap, als Sem zo doet doe ik dat ook hoor! Die kan ook van die rotgeintjes uithalen
Volgens het boek 'Oei, ik groei' kan het zijn dat jouw kindje aan een sprongetje in zijn mentale ontwikkeling bezig is. Dat zorgt ervoor dat hij een beetje van slag is. Hij uit dat door: - vaker te huilen of chagrijnig, mopperig of dreinerig te zijn - het ene moment vrolijk en het volgende huilerig te zijn - vaker beziggehouden te willen worden - vaker aan je rokken te hangen of dichter bij je in de buurt te willen blijven - soms 'overdreven' lief te zijn - soms 'overdreven' ondeugend te zijn - (vaker) driftbuien te krijgen - jaloers te zijn - (vaker) eenkennig te zijn - te protesteren wanneer je lichaamscontact verbreekt - slechter te slapen - (vaker) 'nachtmerries' te hebben - slechter te eten - minder te 'kletsen' - minder beweeglijk te zijn - soms stilletjes te zitten dromen - niet verschoond te willen worden - (vaker) op de duim te zuigen - (vaker) een knuffel te pakken - zich babyachtiger te gedragen. Misschien is het je al opgevallen, omdat je je kindje nu toch automatisch scherper in de gaten houdt, dat hij nieuwe dingen kan. Als het goed is, is het sprongetje over een paar weken genomen en is je kindje weer zijn oude vrolijke zelfje. Groetjes, Wendy
Dat las ik nu ook net even in Oei ik groei, dus ik dacht gelijk reageren, maar wenniepenny was mij voor
Ik moet dat boek ook ergens hebben en dacht er zelf ook al wel aan , maar kan het nu even niet vinden