bewegen van kindje

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Salke, 25 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Salke

Salke Lid

15 mei 2010
    74
    0
    0
    België
    Wanneer voel je je kindje bewegen, ik ben 20 weken en voel nog niks. Mijn zus zegt dat je je kindje begint te voelen tussen de 20 en 25 weken.

2. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Een eerste kindje voel je vaak vanaf de 20 weken ergens. Het zal gewoon binnenkort zo ver zijn.
    Genoeg meiden zul je ook vinden die hun kindje eerder voelden, maar als je placenta bv aan de voorkant ligt, kan het soms ook wel tot 22 of 23 weken duren.
    Ik ben nu zwanger van de 2e en denk af en toe wel wat te voelen. Maar weet het ook nog niet zeker. Ik ga gewoon uit weer van 20 weken.
    Vaak voel je een 2e kindje wat eerder, omdat je dan weet wat je moet voelen zeg maar...

3. esther1984

esther1984 Bekend lid

22 jan 2009
    694
    1
    16
    Vrouw
    Moeder
    Roosendaal
    ik voelde mijn eerste kindje al met de 12 weken, ligt er maar aan waar je placenta ligt, bij mij lag die achterin, vandaar dat ik hem zo vroeg voelde.

4. Patjuh2010

Patjuh2010 Actief lid

25 feb 2010
    424
    0
    0
    Ik voelde het met 16.5. Is mijn eerste kindje, maar placenta ligt aan de achterkant.

5. Sinja

Sinja Fanatiek lid

4 feb 2007
    1.910
    0
    36
    Utrecht/Gelderland
    Bij mij ligt de placenta aan de voorkant en ik voel ook nog niets. Had 1,5 week geleden opeens een 'plopje' gevoeld dus dacht dat dat de baby was! Maar sindsdien niets meer gevoeld. Ik wacht het maar rustig af!

6. skatjuh87

skatjuh87 Niet meer actief

dit is mijn eerste kindje en mijn placenta ligt ook aan de voorkant. Ik voelde hem voor het eerst met 19 weken en nu eigenlijk elke dag wel.

Ik kan me herinneren dat ik er de dag voor nog over zat te zeuren en de volgende dag werd ik gelijk aan gort geschopt hihi. Dus het kan echt van het ene op het andere moment komen. Hiervoor voelde ik helemaal nooit wat.

Liefs

7. Luannie

Luannie Fanatiek lid

1 nov 2009
    1.241
    1
    0
    NULL
    Ik voelde met 20 a 21 weken de kleine voor het eerst.. ik heb ook een voorliggende placenta.
    Ik voel het nu duidelijk als ze naar beneden schopt en in mijn zij maar echt hard is het niet.
    Ik voel haar elke dag wel maar niet heel veeel of heel hard.

het verschilt echt per persoon..

8. Petra83

Petra83 Bekend lid

3 jan 2008
    926
    1
    16
    verpleegkundige
    ik voelde de kleine vorige week voor het eerst, dus met 17 weken, en nu wel elke dag plopjes

9. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Ik voelde ons kindje met 16 weken precies!:D Is de eerste.. Mijn placenta ligt aan de achterkant..

Is zo'n leuk gevoel (nog wel)!:D

10. Canna

Canna Actief lid

20 apr 2009
    271
    0
    0
    Zoetermeer
    Ik weet niet meer precies wanneer ik hem/haar voelde, maar ik kan me nog heel levendig herinneren dat mijn man de baby voelde op 3 februari, dus dat was met 19+2. En ik was al behoorlijk stevig van mezelf, dus ik had het later pas verwacht.

11. silkie

silkie Actief lid

31 mrt 2009
    470
    0
    0
    Ik voelde haar voor het eerst bij 15+3 wk.
    Erg vroeg voor een eerste.
    Manlief voelde haar een week later ook al trappen!

Het is een erg druk kindje
    En mijn placenta ligt ook aan de achterkant.

Volgens mijn gyn is het normaal dat je je eerste kindje pas rond de 20 wkn gaat voelen.

12. Maria74

Maria74 Niet meer actief

Sinds 1 week voel ik 'm heel duidelijk. Daarvoor echt heel vaag. Maar nu echt stevige schopjes, soms in mijn blaas...oei vervelend...maar nog niet pijnlijk, dat gaat vrees ik nog komen :D

13. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Mijn man voelde haar met 18 weken aan de buitenkant, maar ik weet niet meer precies wanneer ik haar voor het eerst voelde. Heb het lang ook niet zeker geweten nl.
    Placenta lag aan de achterkant.

Deze keer ligt de placenta aan de voorkant, maar ik hoop toch dat ik de baby snel voel. Verheug me er nu al weer op.

Bij mij heeft het trouwens nooit pijn gedaan hoor. Heb het tot het eind een supergaaf gevoel gevonden!

14. amy1981

amy1981 Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.013
    0
    0
    Wij zijn zwanger van ons eerste kindje. Mijn placenta ligt aan de voorkant werd ons verteld, maar toch voelde ik de kleine voor het eerst al met 18w + 3d en mijn man voelde het een weekje later.
    Ik wist ook helemaal niet wat ik zou moeten voelen, maar ik voelde eerst een soort van zenuwtrekjes in m`n buik. En ik dacht: zou dit de kleine zijn? Ik begon wat op die plekjes te drukken en opeens voelde ik een duidelijke trap. En toen wist ik het zeker. Geweldig!!!:)

Geniet van je zwangerschap!!!

15. silly88

silly88 Fanatiek lid

11 jan 2010
    1.429
    0
    0
    ik voelde hem echt al heel snel,ook al is mij vorige week verteld dat de placenta voor ligt(en het is mn 1e kindje) ik was 15 weken zwanger.
    ik lag op de bank en in 1 keer een schop(je). had dit gevoel nog nooit eerder gehad en het zat bij waar me baarmoeder zat. heel apart. ik wist eigenlijk op een of andere manier gelijk dat het ons kinje was. de dag erna s'avonds na het eten..wéér 1 keer. vanaf dat moment voelde ik hem elke dag 1-2 keer en nu ondertussen is het vaak niet meer te tellen:) hij is nu ook lekker bezig :D ( de laatste tijd voel ik hem soms ook gewoon bewegen, niet alleen meer schoppen)

groetjes

16. Salke

Salke Lid

15 mei 2010
    74
    0
    0
    België
    Ik denk dat ik mijn kleintje voel bewegen, gisteren was ik niet zeker, maar wat ik vandaag voelde ben ik bijna zeker, voelde toch stampjes denk ik

17. maryam27

maryam27 Bekend lid

31 jan 2010
    531
    0
    0
    ik snap die placenta ligging echt nooit!

Maar bij mij zit die ook aan de achterkant (weet niet wat ik erbij moet voorstellen)

maar goed, ik voelde het dus bij 17 weken schopjes, ook mijn eerste, maar ik wist meteen dat het die kleine was, en sindsdien elke dag.

18. Zindy

Zindy Actief lid

31 dec 2008
    306
    0
    0
    Ik voelde onze kleine enkele dagen voor de 20 weken voor het eerst. Mijn man voelde het enkele dagen later voor het eerst.
    Nu schopt hij dagelijks en flink ook! :D

19. grietje 77

grietje 77 Bekend lid

7 feb 2010
    857
    273
    63
    Vrouw
    Hoi

Ik verwacht ook ons eerste. Ik heb nog niet veel buik en heb nog niet echt iets gevoeld. Ik ben ook haast niet misselijk geweest. Door de echo's weet ik wel dat ons kindje perfect gezond is en goed groeit. Maar ik verlang ook naar het moment dat de baby zich toont en laat voelen.

20. Kelleyy

Kelleyy Niet meer actief

Ik begon het te voelen met 15/16 weken
    en soms opeens dagen niet..En nu voel ik hem elke dag wanneer ik stil sta, zit of lig. Heb ook placenta aan de voorkant liggen!

Deel Deze Pagina