heel slecht eten en drinken door tandjes??

Discussie in 'Voeding' gestart door bopach, 25 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bopach

bopach Actief lid

1 aug 2011
    230
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames ik heb even een vraag. Mijn dochter eet en drinkt sinds gisteren bar weinig. Als ik geluk heb krijg ik 350 a 400cc vocht naar binnen, hetzij via drinken of yoghurt of opvolgmelk.Brood en fruit wilt ze niet en groente redelijk. Omdat ik dit niey van haar gewend ben ben ik naar het cb geweest. Zij gaven aan dat het niet met tandjes te maken kan hebben en dat ik het in de gaten moet houden. Ik vraag me toch af of er moeders zijn die hetzelfde hebben ervaren met hun kindje en of het nou wel of niet met tandjes te maken heeft. Ze wrijft overigens erg vaak in dr oogjes en ook al zetpil geprobeerd. Dus tanden??

Groet een bezorgde moeder

2. Nescio

Nescio Niet meer actief

Dit kan heel goed komen door tandjes, misschien icm een griepje, het heerst ontzettend. Goed in de gaten houden (plast ze voldoende? is ze nog wel alert) en verder lekker laten slapen als ze er behoefte aan heeft.

3. Noeska

Noeska Fanatiek lid

22 jan 2007
    1.225
    0
    0
    Ja hoor dat kan heel goed! ik kan er donder op zeggen dat als ze stopt let eten er een tandje onderweg is Hier eet heeft ze de afgelopen weken ook bijna niets gegeten en gister had ze er weer een tandje bij! Nu eet ze weer als een bootwerker! Nu heeft ze een flink gewicht en drinkt ze nog wel goed aan de borst dus ik maak me niet zo snel druk. Maar inderdaad haar plasluiers in de gate blijven houden en haar gewoon alles aan blijven bieden. Komt vanzelf weer goed!

4. Krullebos

Krullebos Actief lid

31 aug 2011
    334
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    noord nederland
    Ook hier wou mevrouw ineens geen papfles.... die heeft een brede hals.... toen we pap in een fles met smalle hals deden was t prima. Bleek idd met tanden te maken te hebben....

5. bopach

bopach Actief lid

1 aug 2011
    230
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties, maar blijf het vreemd vinden dat het cb zegt dat het niet met tandjes te maken heeft. Ze heeft nu 3 tandjes en daar heeft ze totaal geen last van gehad. Maar nu weet ik dat het dus wel kan...

6. Bertha

Bertha Bekend lid

13 okt 2010
    850
    1
    18
    NULL
    NULL
    Zeker kan dat wel!
    mijn dochter eet momenteel al 3 dagen niet ivm het doorkomen van een tand.

7. Nescio

Nescio Niet meer actief

CB's moet je niet altijd geloven. Mijn dochter eet ook een stuk slechter als er weer een tand aankomt.

8. bopach

bopach Actief lid

1 aug 2011
    230
    0
    0
    NULL
    NULL
    Maar het probleem is dat ze ook heel slecht drinkt. Ze wilt echt bijna niet, hoe en wat ik ook probeer.

9. Anne22

Anne22 Actief lid

18 nov 2007
    220
    1
    0
    Mijn dochtertje heeft sinds kort één tandje en die heeft er een dikke week over gedaan. In die week was mijn dochtertje compleet van slag, "humeurig", slecht slapen en ja, ook slecht eten/drinken.
    Met geluk dronk ze twee flessen (á 180/6) op een dag en wat melk 's nachts.
    Dit terwijl ze normaal een goede eter is.
    Nu is haar tand er helemaal door en ze eet weer als een delver... :D

Het kán mijns inziens dus wel komen van tandjes, maar uiteraard wel goed in de gaten houden, vooral als het alles bij elkaar te lang duurt...

10. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Kan zeker komen van doorkomende tandjes!!
    Werd er hier ook altijd slecht gedronken en gegeten...
    Helemaal toen er bij 13-14mnd ineens 4 kiezen tegelijk doorkwamen! Heel het tandvlees was opgezet en super gevoelig, ook met tanden poetsen...
    Snap niet dat het cb kan zeggen dat het niet met de tanden te maken kan hebben!

11. Feestmuts

Feestmuts Bekend lid

9 mei 2011
    843
    75
    28
    Vrouw
    Den Bosch
    Onze dochter eet momenteel ook wat minder goed, terwijl ze een hele goede eter is. Maar volgens mij komen er 2 voortanden aan, dus ik denk dat het daardoor komt.
    Maar inderdaad wel even goed in de gaten houden!

Deel Deze Pagina