Wanneer avond eten niet meer blenderen?

Discussie in 'Voeding' gestart door Marley, 9 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marley

Marley Bekend lid

2 jun 2011
    598
    37
    28
    Vanaf wanneer geven jullie je kindje 'normale' structuur avond eten? Dus niet meer blenderen?

2. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Vanaf een maand of 6 ofzo. Ik heb alleen in het begin eten gepureerd maar ben daar al snel mee gestopt.

3. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

13 nov 2012
    3.695
    2
    0
    Hier ook met een maand of 5 af en toe al een stuk fruit gegeven. Met 6 maanden ook groente en aardappels in stukken. De ene dag gaat het beter dan de andere. Als het echt niet gaat in stukken dan doe ik het grof prakken.. dan gaat het er wel in :)

4. 2jees

2jees Niet meer actief

inderdaad meteen, 6 maand.

5. Noeska

Noeska Fanatiek lid

22 jan 2007
    1.225
    0
    0
    Ik heb nooit geblenderd, vanaf 6 maanden meteen in hele stukken aangeboden, hooguit eens iets geprakt.

6. adi

adi Niet meer actief

Met 5,5 maanden gestart met gepureerd, met ong 7 maanden geprakt en met 8 maanden stukken. Toen waren ze hier gecorrigeerd 6 maanden, dus motorisch ongeveer in staat om rechtop te zitten en een stuk naar hun mond te brengen en te kauwen (vergelijkbaar met een aterme baby van 6 maanden).

Met 10 maanden zou ik persoonlijk echt stoppen met blenderen van voeding, is nergens voor nodig.

7. Enfermera

Enfermera Fanatiek lid

7 nov 2011
    1.354
    0
    0
    Mijn dochter is bijna 6 maanden (morgen! :D) dus ik ben van plan om dan wat aardappels/boontjes te maken en gewoon wat grof te prakken.. Alles gaat er zo goed in dat dit ook wel lukt denk ik. En zo niet, dan niet, morgen weer een dag hihi

8. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

4 jul 2011
    2.225
    2
    0
    Ik denk ook vanaf de 6 maanden. Toen gaan prakken en kort snijden. Nu vind hij het geprakt toch het lekkerste dus doen we nog steeds. Vlees gaat wel met stukken en een paar boontjes eet hij ook wel met zijn handen maar verder vind hij het geprakt het lekkerste.

9. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ik heb alleen heel in het begin grof geprakt, maar fruit e.d. direct in stukken gegeven (ze was ook al 6 maanden). Heb alleen iets gepureerd als het soep of saus voor de pasta was. Aardappelen en groenten eet ze nog steeds graag geprakt, maar de rest gaat allemaal in stukken.

10. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Ik heb nog nooit gepureerd, vanaf 5,5 maand altijd stukjes gegeven. Gisteren soep was dan ook een behoorlijke uitdaging :D

11. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Hier ook alleen de eerste 2-3 weken alles gepureerd, maar daarna al snel over op stukken en prakken.
    Zou bij 10 maanden echt niet meer gaan blenderen en dan evt eerst gewoon grof prakken met een vork of meteen alles in stukken voor hem neerleggen...

12. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.822
    2.679
    113
    Vanaf 5 maand. Heb de blender twee weken gebruikt, daarna gewoon fijn en later grof geprakt met een vork.

13. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Onze dochter met 7 maanden niks meer gepureerd (van 6 tot 7 maanden gestopt met potjes/prakken/pureren) alleen flesvoeding gegeven daar haar reflux in alle heftigheid terug kwam)

Met onze zoon rond de 5,5 maand niet meer geprakt, maar steeds meer stukjes gegeven.

Deel Deze Pagina