Vaak is er tijdens de punctie al een deel aan weefselonderzoek gedaan, waardoor artsen al weten welk behandelplan er volgens protocol gaat volgen. Omdat je meestal door de punctie al weet welke soort borstkanker het is. Na de operatie wordt er nog uitgebreid weefselonderzoek gedaan en krijg je de verdere details. Maar over het algemeen verandert het behandelplan daar niet meer door. Het geeft vaak wel meer duidelijkheid over of er hormoontherapie gaat volgen, welke soort, of er nog een extra soort chemo bij komt (Herceptin), hoe groot de tumor was, of het invasief was, enz. Heel veel sterkte met alles, ik hoop dat je moeder alles goed zal doorstaan.
Jippie, jij weet er veel vanaf. Beroepsmatig? Fijn dat je wat extra dingen uitlegt. Er komt zoveel op je af dat je niet alles meer weet en soms hebben ze die info nog niet gegeven, omdat ze dat stap voor stap doen.
Syane Ik heb helaas zelf borstkanker en zit al zes jaar in het circuit. De ziekte is in die tijd drie keer lokaal terug gekomen, dus helaas nogal wat ervaring opgedaan met onderzoeken, puncties, weefselonderzoeken, operaties, reconstructies, verschillende behandelingen, medicijnen en blijvende gevolgen.
Wat vreselijk spannend! Toch een positief hart onder de riem: Mijn schoonmoeder en ook een vriendin hebben beide borstkanker gehad. Beide operatie en bestraling. En beide nu 5+ jaar schoon. Ik hoop op dezelfde uitkomst voor jouw moeder!
Ach jee. Heftig voor je zeg. Wat een impact moet dat hebben op jezelf en je hele gezin. Ik hoop echt voor jou dat het nu definitief weg is en weg blijft. Fijn dat je je ervaring met mij wil delen. Het helpt mij en anderen en dat is heel fijn in deze ingewikkelde tijd.
Heel veel sterkte vanmorgen met je moeder Syane, voor jullie allemaal natuurlijk. Ik denk aan jullie! 🙏🏼🙏🏼
Syane Bedankt! Als je iets wilt weten over het een of ander, dan stuur je maar een pbtje. Sterkte daar!
Mijn moeder is de operatie goed doorgekomen. Duurde wel vrij lang allemaal. Voor ons thuis veel wachten....pfffffff. Om 11.45 uur belde de arts zelf dat alles goed was gegaan. Mijn moeder moest toen naar de uitslaapkamer en om 14.45 uur werden we gebeld dat ze op de kamer lag. Toen zijn we ook meteen naar haar toe gegaan, mijn vader, zusje en ik. Ze praatte honderduit en het ging best aardig met haar. Bloeddruk in eerste instantie te hoog, maar dat trok later bij. Ze moet nu een nacht blijven en mag morgen naar huis. De eerste hobbel is genomen en de tijdbom is uit haar lijf. Dat is een opluchting. Ik ben nu wel echt heel moe van alles, maar dat is natuurlijk normaal . Morgen bijkomen.
Fijn dat het het zo goed gaat. Echt een achtbaan, zo'n periode. Mijn moeder had het 3 jaar geleden ook, net in deze tijd. Ook geopereerd en bestralingen. De bestralingen begonnen net in de week dat onze jongste zoon geboren werd. Ik had ook echt zo de schrik te pakken. Zelf was ze er heel nuchter onder, maar met al die zwangerschapshormonen in mijn lijf kon ik het nauwelijks relativeren. Gelukkig is het bij haar allemaal goedgekomen. Ik hoop dat het bij jouw moeder ook allemaal goed afloopt. Want hoe groot je ook bent, je moeder kun je haast niet missen, he.