dames, ik heb even jullie hulp nodig..jaaaaa waar je allemaal niet aan gaat denken tijdens de verveelde verlof dagen. ok luister. ik ben 11 juli uitgerekend. een zwangerschap duurt ongeveer 38 weken maar er worden 2 weken bij opgeteld omdat ze nooit precies de dag van de bevruchting weten. nu mijn details en ik weet die heel precies: 15 oktober op mijn verjaardag hebben we sex gehad. (daarvoor niet) bevruchting gebeurt binnen 48 uur. dus rond de 17de was het eitje "compleet" betekent dat nu ook da mijn uitgerekende datum eingelijk niet klopt? dus dat de baby ook (hopelijk) 2 weken eerder kan komen. ja sorry dames ik weet dat het onzettend desperate overkomt maar dat ben ik ook! ik wil mijn ventje en ik ben die dikke buik, brandend maagzuur, slapeloze nachten, overgeven enz meer dan zat! ps: heb altijd een cyclus van 28 dagen alvast ontzettend bedankt dat jullie ff met mij meekijken.
Dat moeten ze dan toch ook gezien hebben bij je termijnecho? Dan hadden ze dat wel gezegd hoor. Nee helaas, ik ben bang dat je gewoon die 2 (extra) weken moet uitzitten... succes en het is het allemaal wel waard uiteindelijk hoor!
Nee, volgens mij klopt dat niet. Die twee weken komen er bij op, zodat je gewoon kunt rekenen vanaf je laatste menstruatie. Je rekent dus 38 weken vanaf je vermoedelijke conceptiedatum, óf 40 weken vanaf je laatste menstruatie. Dat zou dan op het zelfde uit moeten komen. Die twee weken zijn niet omdat je niet weet wanneer de conceptie is, maar omdat het vaak nauwkeuriger is om te berekenen vanaf je laatste menstruatie (normaal gesproken 2 weken daarvoor, dús 40 weken zwangerschap). Sorry, maar volgens mij moet je dus nog echt ietsje langer wachten... Hopelijk komt je mannetje een beetje op tijd!