Eigenlijk al jarenlang heb ik slaapproblemen. Ik slaap wel redelijk goed in maar wordt van ieder geluidje en piepje wakker en opnieuw inslapen duurt Of heel lang Of lukt vaak helemaal niet. Het lijkt wel of ik nooit in een echte goede diepe slaap terecht kom en altijd slaap in een soort waakstand. Vroeger ging dit allemaal nog wel omdat ik dan regelmatig een "slaapzondag" inlasten waarop ik kon bijslapen. Helaas lukt dit met een kindje van een jaar niet meer. Ik wil slaappillen eigenlijk zo lang mogelijk uitstellen, dat is wat mij betreft echt mijn laatste hulpmiddel. Heeft er iemand misschien een tip of ervaring met een homeapatisch middel.
Heb je al eens Melatonine geprobeerd? Dat is een homeopatisch middel wat heel goed schijnt te werken. En goed ontspannen voor het naar bed gaan, bv een warm bad nemen voor je op bed gaat? Misschien zou je eens naar de huisarts kunnen gaan en daarbij vertellen dat je geen slappillen wilt? Hoop dat je de gouden tip vind! Succes
Wat rot voor je meid. Ik ken het ten dele. Ik kom namelijk niet in slaap voordat ik een ochtenddienst heb. Ik moet dan om half 5 op en alleen al die gedachte zorgt er kennelijk voor dat ik zo zenuwachtig word dat ik de hele nacht practisch geen oog dicht doe. Wat soms wel wil helpen is een glas rode wijn (weet alleen niet of je nog bv geeft?) en een warm bad. Vroeg erin en een niet al te spannend boek lezen. Maar goed misschien heb je dit allemaal allang geprobeert, dan rest mij niets dan jou sterkte te wensen en ik hoop dat er snel iemand komt met de oplossing voor jou. En ik lees stiekem ook even mee voor een mogelijke supertip
Slaappillen helpen hier ook niet tegen,die van de dokter bedoel ik dan he! Het meeste van die recepten zijn inslaapers,dus om in slaap te vallen! Ik heb hier ook erg veel last van,echt geen pretje,ik probeer nu elke keer een uur voor ik na bed gaat lekker een boek te pakken met rustgevende thee,dus niet meer op de pc,tv kijken,koffie drinken.. En moet zegen het helpt wel een beetje
Hier hetzelfde probleem. Was vorige maand zo radeloos dat ik naar de HA ben geweest en slaappillen heb gevraagt. Hielp echter maar klein beetje dus die liggen nu ook weer te verstoffen. Heb ook al van alles geprobeerd maar niks helpt. Ik blijf dus even mee lezen in dit topic!
Valdispert Nacht, dat hielp bij mij altijd heel goed, kan je zo bij de etos halen! Oh ja, en er is ook badolie, donkerblauw dat heet Welterusten daar zit ook iets in waar je rustig van wordt...werkt heel ontspannend voor het slapen gaan...