3de zwnagerschap met 18 weken, baby nog niet voelen

Discussion in 'Zwangerschap' started by jellie, Sep 1, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. jellie

jellie Bekend lid

Sep 3, 2006
    554
    0
    16
    Hoi!!

Ik heb 2x een voldragen zwangerschap gehad. Ik voelde mijn zoontjes allebei alzeker met een week of 16 a 17.Nu ben ik echter 18 wken zwanger en heb de beeb nog steeds niet gevoeld ;(. Verschilis dat ik de placenta nu op de voorwand heb. Kan dit het verschil maken? Ik had gedacht ( en gehoopt) dat ik het nu juist vroeg zou voelen . Op sommige momenten maakt me dit zo onzeker.. Iemand ervaring??

Gr.Jellie

2. eyvie

eyvie Lid

Mar 7, 2011
    46
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Ik ben ook zwanger van me derde, heb placenta niet voor, maar ik voelde deze ook niet met 18 weken. iets later.
    Tja helaas, maar het is nog zo klein.
    Ik hoop dat je snel iets voelt.

Eyvie

3. Eliesje

Eliesje Niet meer actief

Jellie, dat heeft er wel degelijk mee te maken. Ik had dat bij m'n derde. Precies hetzelfde! Maak je geen zorgen. Mischien over een weekje dan voel je je beeb!

4. duimerijntje

duimerijntje Bekend lid

Jun 22, 2008
    720
    0
    0
    Misschien is dit kindje ook minder druk of minder sterk in de beentjes. Het kan van alles zijn, zou me voorlopig nog geen zorgen over maken.

5. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

Jul 4, 2011
    2,225
    2
    0
    De ligging van de placenta is hierin heel erg belangrijk. Mijn vriendin heeft hem ook voor liggen en is nu 21 weken maar voelt het nog niet. En zij is ook dun dus zou je denken dat je het sneller kan voelen maar nee dat hoeft dus echt niet.

6. jellie

jellie Bekend lid

Sep 3, 2006
    554
    0
    16
    Ik hoop echt dat ik het snel ga voelen...zoooo bijzonder!!!!

7. sniffy

sniffy VIP lid

Mar 26, 2008
    10,179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Ligging van de placenta heeft daar idd zeker mee te maken. Nu ligt de placenta aan de achterkant en voel ik echt alles. Bij fenna lag hij aan de voorkant en was het gevoel minder.

Dus nog even geduld ;)

8. Twijfel

Twijfel Fanatiek lid

May 4, 2010
    2,003
    1
    0
    huisvrouw/moeder
    Noord Brabant
    Bij mijn derde zw-schap lag de placenta ook voor en die kleine voelde ik veel later dan de rest en toen ik hem eenmaal voelde was het veel zachter en minder vaak.

9. Foxter

Foxter Niet meer actief

Als de placenta voor ligt kan het nog wel een tijdje duren.

Ik maak me soms wel eens zorgen omdat ik dit kindje zoveel voel (mijn eerste voelde ik ook vroeg, bij allebei ligt de placenta achter), mijn eerste kind was wel aanwezig maar niet zo super druk als deze.

Tis ook nooit goed bij ons zwangeren :D

10. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

Mar 29, 2011
    4,322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    De VK die zei tegen mij wel dat ik reken moest houden dat ik mijn dochter laat zou voelen omdat ik de placenta ook voor had liggen. Maar uit eigen ervaring wil dat echt niets zeggen, het was mijn eerste zwangerschap en met 17 weken kon ik er echt niet meer om heen dat al die kriebels van binnen toch heel duidelijk van mijn dochter af kwam...

11. Lovelylonnes

Lovelylonnes Fanatiek lid

Jul 3, 2007
    2,208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    1e voelde ik met 16 weken, 2e met 12 (!!) weken en deze pas met 20 weken echt duidelijk.

Moet wel zeggen dat bij 1e en 3e de placenta aan de voorkant ligt (nu ook erg laag) en bij 2e aan de rugzijde...

12. zwangerevrouw

zwangerevrouw Fanatiek lid

Jul 22, 2011
    2,115
    222
    63
    hoi
    als je twijfelt of je de baby voelt dan moet je een half uur *tenminste* op je zij gaan liggen naar links gedraaid. Dit zei de 20 weken echoscopiste met 20 jaar ervaring. Dan moet je het wel voelen

13. Female

Female Niet meer actief

Bij mij ook zoiets, 3e kindje nu.
    De eerste voelde ik met 17 wk, de 2e rond 13 wk, en deze pas voor het eerst op 18 wk+1! En toen ook nog lange tijd heel lichtjes.

Reden; placenta voor (vorige keren niet ;))

Share This Page