krijg net een brief binnen van het uwv, dat hun een tijd geleden een formulier hebben verzonden waarop ik in moest vullen of ik samenwoonde. Heb dat gedaan, maar volgens hun dus niet.. Ik heb een wajong uitkering en ontvang daar toeslag over vanwege mijn dochter.. en nu schrijven ze ineens dat het totale inkomen van mij en mijn partner hoger is dan het sociaal minimum en dat de toeslag word gestopt! Maar, mijn partner zit in de schuldsanering, daar zien wij niks van.. en ik regel het boodschappen geld enz.. als die toeslag eraf gaat, red ik dat niet! kan ik hier wat tegen doen? want we zien niks van het inkomen van mijn partner!
Toen ik ging samenwonen werd ook mijn alleenstaande "toeslag"gestopt! Mijn vriend zit ook in de schuldsanering,maar daar houden hun geen rekening mee helaas!Hun kijken alleen naar de inkomsten en niet naar het schuldentraject! Dus er is niks aan te doen helaas!
oh wat raar zeg.. een vriendin van mij heeft ook zo'n wajong met een toeslag en woont ook samen en haar vriend verdiend boven de 3000 euro in de maand...
ik baal hier echt van.. mijn uitkering gaat dan 200 euro per maand omlaag! daar kunnen we niet van leven!
nou dat is het hem nou juist.. heb hier vrijdag een topic over gehad.. heel gezeik enzo.. maar het komt er op neer dat er niet genoeg geld is en dat ik dus de boodschappen moet betalen.. maar als er 200 vanaf gaat red ik dat niet!
Ik denk sowieso dat je bij de schuldhulpverlener (of hoe dat ook heet) van je vriend moet wezen of anders moet hij meer gaan werken of iets dergelijks? Omdat je vriend zoveel moet afgeven kan het uwv natuurlijk niet jouw toeslag weer verhogen, dat is niet hun probleem.
morgen komt de begeleider van mijn vriend, die de post enzo doorneemt.. en dan heb ik het er met haar wel over..
nou het gekke is dat ze dat heeft aangegeven en het inkomen van haar vriend is opgevraagd en ze toen zeiden dat ze recht blijft houden op de toeslag... is een toeslag omdat je kinderen hebt... dus ze weten ervan en ze heeft er een gesprek over gehad... ze blijft dus alles behouden... ze zeiden tegen haar dat hun vinden dat zij haar eigen vaste lasten kan bijdragen en niet haar handje hoort op te houden bij haar partner...
Het kan idd zo zijn dat je samen inkomsten hebt en an nog onder het minimum zit en dus daardoor recht hebt op een toeslag. Maar met een inkomen van 3000 in de maand van alleen de partner al dan is het einde toeslag. Maar dat ze haar eigen vaste lasten heeft en daar zelf aan moet bijdragen?? Nooooit van gehoord. Het gaat om het gezamelijke inkomen dus vind het wel heel erg vreemd.
weet je wat ik niet snap.. in de brief stond dat ons inkomen boven het sociaal minimum komt.. maar dat klopt helemaal niet! want ik ging net kijken op de site, en dan zitten we toch echt onder het sociaal minimum..
Dan zou ik ook nog maar even wachten met een nieuwe tattoo als ik jou was. (zie je andere topic). Die zijn ook niet goedkoop toch? Denk dat je je geld nu wel anders kunt besteden.
ja met die tattoo wacht ik nu indd wel even ja.. nee ik heb net gekeken op die site, en gewoon zijn inkomen gebruikt.. wat de schuldsanering dus binnen krijgt, en dan nog zitten we eronder..