Pffffffffff..... moet niet gekker worden

Discussie in 'De lounge' gestart door zomaar, 19 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zomaar

    zomaar Fanatiek lid

    29 sep 2006
    2.769
    0
    0
    Brabant
    CAPELLE AAN DEN IJSSEL - Een 35-jarige vrouw uit Capelle aan den IJssel is donderdag aangehouden omdat ze zou hebben geprobeerd haar zoontje te verdrinken. Dat heeft een politiewoordvoerster gezegd.

    Het 7-jarige jongetje verkeert in levensgevaar en ligt op de afdeling intensive care van een ziekenhuis. Volgens de woordvoerster is duidelijk dat de moeder geestelijk niet in orde is.



    De politie kreeg rond 10.30 uur een melding dat bij sportpark De Schenkel een kind in het water terecht was gekomen en in gevaar verkeerde. Agenten troffen daar de verwarde moeder aan in een auto, met daarin de bewusteloze jongen.
     
  2. zomaar

    zomaar Fanatiek lid

    29 sep 2006
    2.769
    0
    0
    Brabant
    Doodslag

    Terwijl de hulpdiensten het kind reanimeerden, ging de moeder door het lint. Ook probeerde ze de hulpverleners tegen te houden. De vrouw is aangehouden en wordt verdacht van poging tot doodslag.




    OOK DAT NOG....
     
  3. popje

    popje VIP lid

    20 jul 2006
    7.337
    268
    83
    NH
    Verschrikkelijk.....
     
  4. Daan0201

    Daan0201 Fanatiek lid

    28 okt 2005
    1.830
    0
    0
    ttsss....erg hoor.....
     
  5. zomaar

    zomaar Fanatiek lid

    29 sep 2006
    2.769
    0
    0
    Brabant
    dat ze het redden van haar kind dan ook nog probeer tegen te werken. . . . . echt niet normaal zo een vrouw wat denkt ze wel dan ben je echt niet lekker bij je hoofd!

    Pfff om boos van te worden gewoon!
     
  6. mamaantje

    mamaantje Fanatiek lid

    5 dec 2005
    1.487
    0
    0
    Ouderenwerker
    Maassluis
    Dit begrijp je toch niet ?
     
  7. kvptje

    kvptje Fanatiek lid

    31 dec 2006
    1.156
    1
    0
    huismamma!!!
    Vlaardingen
    heey ik plaats toevallig net hetzelfde bericht!
    Het is idd belachelijk!
     
  8. talia

    talia Fanatiek lid

    27 nov 2005
    2.561
    0
    0
    kapster
    belgie
    geen woorden voor echt verschrikkelijk en zoiets loopt los
     
  9. lauwtje

    lauwtje Fanatiek lid

    21 mei 2007
    1.358
    0
    36
    jeetje.....
     
  10. Linda10280

    Linda10280 Fanatiek lid

    6 nov 2005
    1.764
    0
    0
    Huisvrouw
    Hoorn
    hmmm ik weet het niet.
    Ik vind het stukje op nu.nl niet echt duidelijk.
    Lees namelijk nergens dat ze haar kind echt heeft geprobeert te verdrinken.
    Tja, en dat ze door het lint ging tegen de hulp verleners....dat kan ook gewoon shock zijn geweest.
    Ik weet niet in wat voor staat ik zou zijn als mijn kind iets ergs is overkomen.
    Ik weet niet of ik op zo'n moment ook wel helemaal bij zinnen zou zijn.
    Ik zeg ook niet dat ze het NIET gedaan zou hebben....maar vind het stukje op nu.nl niet zo duidelijk...een beetje gissen nog.
     
  11. Belle

    Belle Fanatiek lid

    7 nov 2005
    1.380
    1
    0
    Verpleegkundige, columniste
    Amsterdam
    Meiden, ik kan me jullie eerste reactie goed voorstellen, maar...

    Probeer je eens in te denken dat je in de war bent. Je hebt een ziekte waardoor je dingen ziet die er niet zijn, dingen hoort die er niet zijn, sommige mensen ruiken en voelen zelfs dingen. Stel je voor dat je iedere dag een stem hoort die je vertelt dat je kind bezeten is door de duivel en dat er maar één manier is om de wereld te redden. Je probeert niet te luisteren, je probeert een goede moeder te zijn, maar de stem houdt vol en in je dromen zie je je kind als volwassen man, met horens op zijn hoofd en een lange, vurige staart. Je probeert je buren te waarschuwen door op hun deur te schrijven dat de duivel vlakbij woont, maar zij luisteren niet, zij bellen de politie omdat je op hun deur schrijft. Je probeert de politie te waarschuwen, maar zij zeggen dat je gewoon een nacht goed moet slapen en dat de wereld er morgen weer heel anders uit ziet. En ondertussen ligt de duivel in zijn bedje te zingen. Als je naar zijn kamer loopt, zie je dat er rook onder de deur vandaan komt, en als je doodsbang de deur openmaakt zie je hoe hij je recht aankijkt met het vuur van de hel in zijn ogen. Je pakt hem op en loopt naar buiten. Je hebt geen keuze, de duivel moet dood. Hij huilt en roept: 'Mama, nee! Mama, wat doe je?' Maar je weet dat je vol moet houden nu, de hele wereld is in gevaar.

    Zo angstig kan de wereld zijn voor iemand die een psychose heeft. De dingen die zij ziet, hoort, ruikt en voelt komen voort uit een op hol geslagen stofje in haar hersenen, en met de juiste medicijnen kan ze weer net zo normaal zijn als jij en ik. Maar zolang ze psychotisch is zal ze dit soort dingen ervaren, en daar kan ze niets, niets aan doen.

    Als psychiatrisch verpleegkundige zie ik dagelijks psychotische mensen. Hun wereld is onvoorstelbaar eng en bedreigend en in hun psychose doen ze soms dingen die wij ons niet voor kunnen stellen. Dingen die ze nooit gedaan zouden hebben als hun hoofd niet zo vreselijk in de war was geweest. Denken jullie nou werkelijk dat een gezonde moeder haar eigen kind zou verdrinken?

    -x-

    Belle, zou het fijn vinden als er niet geoordeeld werd.
     
  12. pluys

    pluys Fanatiek lid

    30 jul 2006
    4.587
    1
    36
    Harderwijk
    @ Belle, ik krijg kippevel als ik jouw verhaal lees, heel realistisch geschreven! Heel goed zo kan je in ieder geval proberen te verplaatsen in de mensen die ziek zijn in hun hoofd (om het zo maar even te zeggen)
     
  13. Nemo

    Nemo Niet meer actief

    Idd ik denk ook dat je "ziek" bent als je zoiets doet. Hopelijk komt het goed met het kindje en met zijn moeder.
     

Deel Deze Pagina