Heel snel een tweede kindje

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Lenthe, 1 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lenthe

Lenthe Bekend lid

2 mrt 2007
    631
    0
    0
    Zwolle
    Mijn dochtertje is bijna 7 maanden en ik ben nu 8 weken zwanger. Ik vind het helemaal geweldig, maar ik zie ook wel een beetje op tegen de periode die komen gaat. Zijn er meer vrouwen met dezelfde ervaring? En hoe was dat? Ben heel benieuwd naar ervaringen van lotgenoten.

2. beertje1985

beertje1985 Bekend lid

4 dec 2006
    733
    1
    0
    Hallo,
    Zoals je ziet is mijn dochter Fienne 9 maanden en ik ben op dit moment 18 weken zwanger. Het is wel wat zwaarder dan de eerste keer, omdat je niet kan rusten wanneer het jou uitkomt. Veel mensen vragen ook of het gepland is... Bij ons wel ja! Wij wilden heel graag maar 2 kindjes, maar dan het liefste wel kort op elkaar! En dat is zeker gelukt! Ik vind het tot nu toe niet echt zwaar, maar dus wel zwaarder, maar ik moet nog wel een tijdje he?
    Die eerste tijd vind ik het rottigst. Ik was heel erg moe in het begin. Dat was wel even slikken als je ook nog een klein grietje hebt die zo ook haar aandacht wil..

Ach ja.. Het komt allemaal helemaal goed!

3. brussie

brussie Fanatiek lid

22 nov 2006
    1.927
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Amersfoort
    Ik denk dat het niet zo heel veel uitmaakt of je nou kiest om heel snel weer zwanger te worden of heel even wacht. Als het goed is, is mijn dochter écht net 2 als deze komt. Wat ik heel groot voordeel vind is dat ze loopt, ik hoef niet meer (zo veel) met haar te sjouwen. Daar ben ik heel blij mee!
    Maar mijn dochter slaapt nog tussen de middag en dan slaap ik ook gewoon (anders red ik het niet).

Ik had ook graag wat minder 'ruimte' tussen nr.1 en nr.2 gehad maar vond het niet eerlijk tegenover allebei. Het eerste jaar hebben wij veel in het ziekenhuis gezeten met onze dochter en ze is 'pas' (half) gezond verklaard toen ze 1 was. Hier hebben wij dus bewust voor gekozen.

4. anja1969

anja1969 Actief lid

29 okt 2006
    317
    0
    0
    Lisse
    Bij ons zit er 18 maanden tussen nr 1 en 2. Coen is van feb. 2003 en Thijs van sept. 2004.

Het was in het begin best zwaar, omdat Coen nog niet liep (ging in nov. 2004 pas lopen), maar nu is het erg leuk. Uiteraard hebben ze regelmatig ruzie, maar kunnen ook leuk samen spelen en zijn echt wel gek op elkaar.

In juni verwachten wij onze 3e, dan zit er bijna 3 jaar tussen de jongste 2.

Anja

5. Jessica24

Jessica24 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.486
    0
    0
    huisvrouw /moeder en ff tussendoor studeren....
    Spijkenisse
    Heb er bewust voor gekozen om er minstens 2jaar tussen te hebben, ze is dan al lekker zelfstandig, en bijna zindelijk.

En het is beter voor je lichaam,maar dat moet ieder voor zich weten.

jessica

6. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Ik zelf zou er niet voor kiezen. Ik vind de tijd al zo snel gaan en ik heb nu heerlijk van de baby tijd kunnen genieten en heb alle tijd en aandacht voor de kids gehad. Tussen de kids zit 2jaar en vijf maanden en tussen de jongste en de baby op komst ook. Heerlijk de oudste was zindelijk en kon lopen toen de jongste kwam. Zo hoefde ik niet steeds te tillen en was ik niet de hele dag bezig met luiers en slaapjes.

Maar dat wil niet zeggen dat je het niet moet doen. Iedereen zijn eigen keuze.

7. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Ik ben nu zwanger van mijn 1e kindje dus ik kan het me niet voorstellen hoe ik me voel als die kleine er eenmaal is. Zoals ik er nu over denk wil ik idd een jaar of twee wachten en dan voor een volgend kindje gaan. Even mijn lichaam de tijd geven om bij te komen, wennen aan een nieuw leven met een kindje, en mijn kindje alle aandacht kunnen geven zonder dat ik weer ziek, zwak, misselijk op bed lig zeg maar.

Als het aan mijn vriend ligt maakt hij me meteen weer zwanger als ik nog in het kraambed lig hihi ;)

Je moet doen waar je je goed bij voelt!

8. Ninetje

Ninetje Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.868
    0
    0
    Tussen mijn dochter en dit kindje zit bijna 10 jaar..

Mijn dochter wordt 26 juni 2007 alweer 10 en dit meisje is uitgetelt op 8 juni 2007.

Echter is dit meisje van een andere pappa.

Of ik hierna nog een keer zal gaan proberen of het me gegeven is om nog een kindje op de wereld te mogen zetten, weet ik oprecht nog niet.

Op dit moment zeg ik nee, mocht ik van gedachte veranderen dan zal er zeker toch een jaar tussen gaan zitten, of 2

9. mama1986

mama1986 Fanatiek lid

bij ons zit er net 2 jaar tussen :-D

10. stella1

stella1 Lid

9 dec 2006
    72
    0
    0
    rotterdam
    Als deze kleine geboren wordt, zit er 5 jaar tussen.
    Hadden helemaal geen behoefte aan 2e kind, maar na 3 jaar begon het toch weer te kriebelen. Heeft nog even geduurd voor het mannetje daar ook van overtuigd was. Vandaar 5 jaar verschil.

11. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Tussen onze twee meiden zit exact 18 maanden. De oudste liep net een maandje toen de jongste geboren werd. Ik vind het gezellig druk. Ze kunnen goed met elkaar, maar slaan gaat ze ook goed af ;)

Kwebbel

12. Jalea

Jalea Fanatiek lid

24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    zo eentje heb ik ook... en hij gaat het steeds vaker zeggen :eek:
    maar we zijn er nog niet over uit... vind het (inmiddels :D) helemaal geweldig zo'n kleine en er zijn van die dagen dat ik snel een 2e ontzettend leuk zou vinden, maar ook dagen dat ik denk hmmm is dat niet lastig te combineren, zoals hierboven al gezegd, de een moet nog veel getild en dan ben je hoogzwanger/net bevallen

heeft het lichamelijk eigenlijk ook echt risico's/nadelen om snel weer zwanger te raken?

13. Silvie

Silvie Fanatiek lid

16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    Britt is 26 april jarig en dan wordt ze 1 .. en ik ben op 7 mei uitgerekend van de 2e. Britt was dus pas 3 mnd toen ik weer zwanger werd.
    Nu ben ik vandaag 35 weken zwanger en ik kan je vertellen dat het pittig is hoor. Britt kan nog niet zelf lopen natuurlijk dus ik moet haar veel dragen en kan ook niet ff liggen als ik wil.
    Maar ach .. straks hebben we 2 kindjes die heel weinig schelen qua leeftijd en het lijkt ons heel leuk voor de kinderen.

Je hoort het wel veel tegenwoordig he, dat mama's binnen een jaar weer zwanger zijn van nummer 2 .. leuk hoor

14. Jalea

Jalea Fanatiek lid

24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    inmiddels heb ik de truc van moeder natuur wel ontdekt. bij een 1e kindje kun je je onmogelijk voorstellen hoe pijnlijk een bevalling is, dus stort je je maar in het onbekende... als je dan eindelijk ervaren hebt hoe het is om te bevallen roep je dit noooit weer, maar heb je zo'n geweldig wondertje in je leven dat mooier is dan wat dan ook... waardoor je wel gek genoeg bent om er nog een te willen (of 2) ;)

ik vind het zelf wel een lastige keuze wanneer we voor een 2e gaan, ik blijf er namelijk bij dat ik nooit weer wil bevallen :) maar toch ook wel een 2e wil...

15. pienie

pienie Fanatiek lid

29 okt 2006
    1.418
    1
    0
    zuid holland
    Ik heb er straks 3 jaar tussen. Ik wilde liever 2,5 maar helaas had ik een miskraam.

Persoonlijk zou ik niet minder dan 1,5 jaar tussen willen. Tot ze gaan lopen en een beetje taal ontwikkelen hebben ze nog zoveel zorg en aandacht nodig van hun verzorger dat ik daar persoonlijk niet voor zou kiezen.

Na de 2 kan een kindje in principe meer begrijpen en kan aandacht ook meer van een afstandje. Ik ben erg blij dat ik mijn dochter (die gelukkig erg talig is en dus heel veel begrijpt) veel kan uitleggen.

Bovendien ben ik blij dat het ersgte deel van de peuterpubertijd straks achter de rug is!

16. rastagirl

rastagirl Fanatiek lid

15 dec 2006
    1.156
    0
    0
    tussen de eerste en de tweede binnenkort zit nu 6 jaar door omstandigheden maar de derde wil ik graag kort na de tweede

17. MissMac1973

MissMac1973 Actief lid

3 mrt 2007
    244
    0
    0
    self employed
    Hoorn
    Tussen mijn oudste en de tweede zit 2 jaar en 10 maanden en tussen de tweede en de derde zit 19 maanden en tussen de derde en de vierde op komst zit straks 4 jaar en 3 maanden..

Ik heb heerlijk kunnen genieten van alledrie en alle tijd voor ze gehad..ondanks dat tussen de 2e en de 3e maar 19 maanden zat.. en nu? Nu is het alsof ik de eerste weer krijg...de oudste drie zitten allemaal nu op de basisschool... (sinds afgelopen januari)

Ik ben in de gelukkige positie dat al mijn kids het goed met elkaar kunnen vinden en ze trekken ook allemaal met elkaar op en hangen aan elkaar terwijl ze hun eigen vriendjes ook allemaal hebben en ook gezamelijk met elkaars vriendjes optrekken..En ook hoe ze voor elkaar opkomen en elkaar helpen..(Erg leuk om dat zo mee te maken en erg blij dat te ervaren, mede omdat ik en mijn zusje het vroeger nooit met elkaar konden vinden en tussen ons zat maar 15 maanden!)

Een vriendinnetje van me kreeg, wel gewenst maar niet gepland, 3 kids in 2,5 jaar tijd waarbij er precies 1,5 jaar zat tussen 1&2 en exact 1 jaar tussen 2&3...en zij vond het heel pittig en was aangenaam blij toen de heksenketel/tropentijd voorbij was..

Dus ja.. het kan heel verschillend uitpakken... maar ja.. dat weet je gewoon niet van te voren...

Ik denk altijd maar, hoe het ook zij.. er zit altijd een les in om te leren.. je krijgt ze hoe dan ook altijd op het juiste moment! of dat nou met veel of weinig ruimte er tussen is, gepland, ongepland, bewust, makkelijk, moeilijk, na veel pogingen.. je krijgt nooit meer dan je aan kan, soms moet je je in alle bochten wringen of alles loopt van een leien dakje... (hoewel je daar natuurlijk zelf wel eens anders over kan denken, hoe je ze ook krijgt; je kijkt altijd terug op een periode waar je 'sterker', creatiever, meer ervaren, en als duizendpoot-octopusachtige vrouw uitkomt..) ;)

Groet Hilde

18. May

May Lid

21 feb 2007
    24
    0
    0
    Gelderland
    Bij ons zit er straks 1,5 jaar tussen. Ook een bewuste keuze (voor zover je kunt kiezen dan).

Wij verheugen ons er ook op dat we straks ons gezinnetje compleet hebben en we met onze 2 jongens leuke dingen kunnen gaan doen. Het zal echt wel zwaar worden de eerste maanden, maar daarna is dat voorbij.

En genieten doen we toch wel van de oudste. Ik voel het niet zo dat het oneerlijk is tegenover hem dat ik nu weer zwanger ben en hij straks zijn aandacht moet delen. De 2e heeft straks helemaal geen exclusieve aandacht gekend, dus waarom zou de eerste wel jaren exclusieve aandacht moeten hebben?

Maar dat is mijn mening!

19. stef

stef Fanatiek lid

19 apr 2006
    3.084
    31
    48
    wij willen heel graag een tweede al heel lang slik ik de al bijna twee jaar niet meer dus na kaye zijn geboorte mocht het wel weer zover zijn.

Maar wil nog niet lukken ik hoop dat het snel komt :)

Feli dus wel zwanger zijn!

20. diana1989

diana1989 Lid

10 apr 2007
    16
    0
    0
    huismama
    eindhoven
    mijn dochtertje is van maart 2006 en ik ben in sept uitgerekend voor de tweede dus daar zit dadelijk precies anderhalf jaar verschil in, mij lijkt het echt kei leuk en of het druk is ach we zullen wel zien

Deel Deze Pagina