Ik ben zwanger..... ben zo blij, toch is het gevoel een beetje dubbel. Als ik 11 weken zwanger ben moet ik ivm een erfelijke aandoening voor een vlokkentest naar het ziekenhuis. De kans is dan 50 % dat het kindje ook die ziekte heeft. Nog maar even niet aan denken.... Hebben jullie ook gehad dat de dag nadat je pos. getest hebt je wakker wordt en denkt dat je alles gedroonmd hebt? Maar nee, het is echt waar, ik ben zwangerrrrrr !
Van harte harte gefeliciteerd! Ik hoop dat alles goed gaat voor jou en je kindje en ik wens je alle geluk en voorspoed! Fijne dagen! Geniet er van!
Ik moet eigenlijk ook zo'n vlokkentest doen i.v.m. een erfelijke ziekte van 50% kans. Maar wij hebben besloten dit niet te doen, ten eerste zit er een risico aan voor een MK, ten tweede mijn ziekte kan uitbreken pas op latere leeftijd, en ik heb nu 1 dochter waarvan ik het niet weet. Mocht het kindje deze ziekte wel hebben dan kan je het weg laten halen, iets wat wij niet over ons hart kunnen verkrijgen, doe je dat niet dan loop je altijd ermee in gedachten dat je kindje ziek kan worden later. Wij blijven liever onwetend... Het blijft een hele moeilijke situatie en zal per persoon verschillend zijn om daarin keuzes te gaan maken denk ik. Ik weet zelf net dat ik deze ziekte heb sinds 3 jaar, was dus na de geboorte van mijn eerste dochter, ook mijn moeder en opa (de vader van mijn moeder) hebben deze ziekte. Het is een hele moeilijke situatie met veel stress en je moet voor jezelf de juiste keuzes gaan maken hoe moeilijk dit ook is... Ik wens jullie succes en gefeliciteerd met je zwangerschap, geniet ervan meid
Allereerst gefeliciteerd, veel succes met de test..hopelijk is alles goed! Dat andere gevoel herken ik..wij hebben gisteren positief getest en kunnen het nog steeds niet bevatten.