baby 9 maanden slaapt heel licht..

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Daantje57, 16 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daantje57

Daantje57 Fanatiek lid

18 aug 2011
    2.382
    24
    38
    lerares
    Utrecht
    Tja... je kan er vast niks aan veranderen, maar zijn er meer mensen die hier last van hebben.

Het is zo vervelend. Als hij overdag slaapt kan ik gewoon niet eens de trap op lopen. Als mijn oudste naar de wc moet denk ik .. oh nee he.. want tja.. dan wordt hij dus gewoon wakker.. maar ja een peuter moet wanneer die moet. Als ik snachts wakker wordt en ik moet naar de wc dan wordt hij daar ook bijna altijd wakker van... en ik trek de wc dan al niet eens door. gewoon van de deur wordt ie al wakker... nu dus ook weer.. meneertje slaapt net 30 minuten.. oudste moet naar de wc... en jup meneer is weer wakker.. super onhandig.

2. Deedee1

Deedee1 Bekend lid

2 mrt 2015
    877
    1
    0
    Oh ga alsjeblieft wat geluid maken als hij slaapt.
    Als je zorgt dat alle altijd helemaal stil is, zal hij nooit wennen aan geluiden als hij slaapt.
    Dan loop je over een jaar nog op je tenen.

Zet bv de radio zachtes aan, dan is en een achtergrond geluid waartegen een aantal geluiden al weer wegvallen (zoals de trap oplopen)

3. gitta

gitta Fanatiek lid

22 okt 2013
    2.625
    427
    83
    Je kunt het proberen, maar het is geen garantie dat het werkt. Ik spreek uit ervaring.

4. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Yup, hier ook. Het goede nieuws is dat ze op een gegeven moment makkelijker weer zelf in slaap vallen (ik merk niet meer dat ze steeds wakker is. Alleen slaapt ze bijvoorbeeld veeeel langer op rumoerige dagen :) (als het te vaak voorkomt is ze wel heel moe en humeurig)
    Ik zet idd de radio aan (klassieke zender zonder gepraat tussendoor) en gelukig kan de interne ventilatie op max (geluid van windkracht 8). Bij ernstig veel geluid (drilboren b.v.) doe ik de douche in de slaapkamer ook nog aan. Met oud&nieuw heb ik het eerste jaar uiteindelijk de stofzuiger maar aangezet.

Verder kan je wat dikke vloerkleden neerleggen, deurscharnieren smeren, rubbertjes in de sponningen monteren, iedereen sloffen aantrekken etc.

5. Mamain2015

Mamain2015 Actief lid

25 mrt 2015
    264
    0
    16
    NULL
    NULL
    Oh dit heef dl van 3.5 mnd ook! Had gehoppt dat t minder zou worden, maar hoeft niet dus..

6. Daantje57

Daantje57 Fanatiek lid

18 aug 2011
    2.382
    24
    38
    lerares
    Utrecht
    ik heb niet bewust zachtjes gedaan ofzo.. maar als je kind steeds wakker wordt dan ga je op een gegeven moment vanzelf steeds stiller doen.... Maar radio aan ga ik proberen.

7. CindyJessie

CindyJessie Bekend lid

21 mei 2012
    802
    15
    18
    Hier precies hetzelfde! Ook echt met dat naar de wc gaan, de wc zit naast de kamer van de jongste, zo onhandig.
    Ik probeer het te accepteren en rustig te doen op de gang.
    Maar die radio ga ik ook proberen.

8. piemie

piemie Fanatiek lid

28 mrt 2009
    1.769
    0
    0
    kapster
    het Gooi
    Zetten jullie dan een radio op het kamertje van jullie kindje zachtjes aan? Ook 's nachts?

9. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Nee, hier alleen overdag de radio aan, in de kamer naast de slaapkamer. ('s Nachts hou ik inderdaad nog wel de ventilator aan in de slaapkamer ivm bovenburen met ander leefritme.)

10. Sniffie

Sniffie Actief lid

29 mrt 2013
    339
    24
    18
    NULL
    NULL
    +1
    Werkte hier ook niet hoor. Het kind sliep gewoon niet als er geluid was. Gelukkig hier geen andere kinderen rondlopen, dus wordt er hier niet de trap op gelopen als mijn zoontje slaapt. Het is hier wel rond 1 jaar een stuk minder geworden. Kan de wc nu wel doortrekken :D Vroeger werd hij al wakker als de postbode langskwam.

Deel Deze Pagina