Vlooienmarkt.

Discussie in 'De lounge' gestart door MoedervanSafia, 3 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MoedervanSafia

MoedervanSafia Fanatiek lid

10 mrt 2013
    2.803
    4
    38
    Hoi allemaal,

Eindelijk heb ik toestemming gekregen dat ik een kraam mag huren op een vlooienmarkt. Enkel heb ik dit nog nooit gedaan en ook nooit spullen verkocht zeg maar.

Waar moet ik allemaal rekening mee houden? Hoeveel kleingeld moet ik voor de zekerheid bij me houden? Hoe kan ik een kraampje het beste inrichten enzovoort. Wat is het verschil tussen een normale kraam en een hoekkraam??

Ik lees jullie tips graag door :D

2. jongenmeisje

jongenmeisje Bekend lid

2 jan 2012
    838
    0
    0
    Ik heb altijd heel veel kleingeld. Ook veel briefjes van 10 en 20. Laatste keer bleven ze maar met briefjes van 50 aankomen.

Hoekgraad is fijn. Dan kun je bv aan de zijkant een kledingrek zetten.
    Bakken om voor/onder de kraam zaken te zetten zijn erg fijn. Kunnen bv ook bananendozen zijn.

Daarnaast heefieder natuurlijk zo zijn voorkeuren. Ik hou niet van ongeorganiseerde spullen. Zal daar dan dus ook niet tussen gaan zoeken. Kleding bij voorkeur gewassen en gestreken zodat het netjes hangt en ligt. Liefst maten erbij op een briefje

Maar anderen vinden het heerlijk om in dozen te graaien.

Wat wil je gaan verkopen?

3. doedel

doedel Bekend lid

7 sep 2015
    740
    36
    28
    NULL
    NULL
    ooeeeh leuk leuk! ik vind het super om op een markt te staan om te verkopen en koop ook vaak leuke dingen!

Ik zou een groot laken/kleed meenemen waar je alle spullen op kunt leggen. Grote dingen voor de kraam op de grond eventueel en idd kleding op hangers.

geld is een beetje afhankelijk van de spullen, maar kleingeld is inderdaad erg handig.

4. MoedervanSafia

10 mrt 2013
    2.803
    4
    38
    Bedankt voor je tips :)

Wat ik wil gaan verkopen zijn onder andere kleding, servies, huisspullen, speelgoed, games, dvd's en allerlei bak spullen die ik al maanden niet meer gebruik enzovoort. Het zullen vooral kleine spullen zijn. Kan ik een tafelkleed gebruiken of moet ik toch een laken gebruiken??

5. MoedervanSafia

10 mrt 2013
    2.803
    4
    38
    Het zullen voornamelijk wat kleinere spullen zijn, dus gewoon wat je kan optillen zeg maar.

Moet ik ook voor de zekerheid ook gebruikte plastic tassen meenemen??

6. jongenmeisje

jongenmeisje Bekend lid

2 jan 2012
    838
    0
    0
    Gebruikte plastic tassen zeker handig. Ik zou lakens doen. Kraam is meestal 4 meter breed en is ook mooier als je over laat hangen. Ik heb ooit op de markt donkere stof gekocht.
    Zorg ervoor dat je een goed gevulde kraam hebt. Eventueel samen met iemand anders

7. MoedervanSafia

10 mrt 2013
    2.803
    4
    38
    Oh qua spullen komt wel goed :D

Ik wil alles netjes presenteren (ik haat overvolle kraampjes en dozen waar je in moet graaien). Bedankt voor je tip :)

8. beempie

beempie Actief lid

5 mrt 2015
    307
    1
    18
    Noord Nederland
    Ik sta zelf geregeld op markten e.d. Ik zorg ervoor dat ik meestal ong. 40 euro aan kleingeld bij me heb en voor 60 euro aan briefgeld. Hangt ook een beetje af van de prijzen die je ervoor vraagt.

* laken voor over de kraam.
    * kratten oid dat je een beetje hoogte verschillen kan creëren
    kleine dingetjes vooraan op de kraam, grotere dingen aan de achterkant op hoogte
    * zorgen dat je zoveel mogelijk de spullen gesorteerd bij elkaar hebt liggen.
    * Kleding idd schoon en gestreken leggen of hangen.
    * Plastic tasjes zou ik niet meenemen, weet niet hoe streng ze er op zijn op rommelmarkten e.d maar je mag in principe geen tasjes meer weg geven en er staan dikke boetes op als je dit wel doet als er toevallig wel controle is.....

Succes met de verkoop in elk geval, en veel plezier

9. MoedervanSafia

10 mrt 2013
    2.803
    4
    38
    Oke, dan neem ik geen plastic zakken mee. Ik zal niet veel vragen en het liefst heb ik toch klein geld (ik ben bang voor nep geld)...

Deel Deze Pagina