Hoi hoi, Allereerst alvast bedankt voor het beantwoorden van mijn vraag. Ik ben morgen 30 weken zwanger. Het is mijn derde zwangerschap en bij beide zwangerschappen had ik bekkenklachten. Nu ook weer. Ik heb af en toe zoveel last van mijn bekken en de banden van mijn buik, zelfs op dagen dat ik niet hoef te werken. Nu is mijn mannetje thuis om nog voor de kids merendeel te zorgen, maar ik zie al op tegen volgende week en de weken daarna om het zelf weer te doen. Verga soms echt van de pijn en weet dan niet hoe ik het beste kan liggen/zitten of staan. Ik heb al fysio en moet daar donderdag weer heen. Elke dag ook wel wat last van harde buiken die een beetje pijn doen/vervelend zijn, maar er zit geen regelmaat in of zo. Ook met mijn werk (ben kraamverzorgende) heb ik nu geregeld dat ik nog maar 1 wijkgezin draai met een leerling of stagiaire erbij. Nu heb ik dat afgelopen week al gedaan en op zich ging dat redelijk. Soms wel erg veel pijn en gisteren heb ik constant een zeurderige ongesteldheidsbuikpijn gehad met soms wat heftigere steken ertussen. Wat dit nu weer was? Ons meisje ligt met het koppie beneden vanmorgen bij de controle maar nog niet ingedaald. Is dit normaal dat ik dit zo allemaal voel voor deze termijn en wat kan ik er het beste aan doen om het zo dragelijk mogelijk te maken? Ben het vanmorgen vergeten te vragen aan mijn vk namelijk. Vind het zelf zo erg dat ik al niet eens meer fatsoenlijk zelf voor mijn kids kan zorgen soms. De ene dag gaat wat beter dan de andere. Ga tussen de middag al een uurtje op bed liggen om mijn bekken te ontlasten, maar ja dat kan alleen als de kids niet thuis zijn of mijn man thuis is want de oudste slaapt niet meer s'middags. Ik hoop op spoedig antwoord. Alvast bedankt. Het is wel een heel verhaal geworden. Groetjes Bianca
hoi Bianca, een derde zwangerschap is zwaar, ook omdat je er al 2 hebt rondlopen. Je doet al heel veel goed, naar fysio, gelukkig heb je hulp bij je werk en je rust zoveel als mogelijk tussen de middag. Als je zoveel last hebt vraag ik me af of je niet eerder moet stoppen met werken, ik zou daar serieus over nadenken. Kijk ook of je thuis hulp kan krijgen van partner/familie/vrienden zodat je niet alles alleen hoeft te doen (kinderverzorging, huishouden ed). Probeer je kinderen zoveel mogelijk zelf te laten doen, dat je zo min mogelijk tilt. Je buik en bekkenklachten zijn een reactie op dat het nu zwaar is voor je lijf, om je bekken te ontzien zou je nog minder moeten doen. Succes! Mirjam
Thanks Mirjam voor je antwoord. Ik zal er idd over nadenken om eerder te stoppen. Maar vind dat zo moeilijk. Ze regelen al vanalles op mijn werk om het dragelijk te maken. Gelukkig helpt mijn mannetje me heel veel.