Tweede ronde Clomid, snellere eisprong?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Aster14, 8 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aster14

Aster14 Fanatiek lid

9 mei 2012
    1.689
    8
    38
    Docent
    Midden van het land
    Hee allen!

Ik zit nu in mijn tweede ronde met Clomid, 50 mg. In de eerste ronde had ik op dag 20 een positieve ovulatietest. Ik ben er dus helemaal vanuit gegaan dat ik die weer op dag 20 zou hebben.
    Gelukkig ben ik op dag 12 al begonnen met ovutesten, want vanavond had ik ineens een knaller!

Kan het zijn dat mijn lichaam gewoon eerst heeft moeten wennen aan de Clomid en dat het daardoor nu sneller gaat? Of kan het zijn dat ik een heleboel eitjes heb?
    Gisteren was mijn test overigens nog bijna wit.

2. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Clomid kan elke keer anders aanslaan. De ene keer gaat het traag, de andere keer iets sneller. Het kan dus best zijn dat je deze keer eerder je eisprong hebt. Het aantal follikels heeft eigenlijk niks met de LH-piek te maken. Meer eiblaasjes zorgt niet voor een snellere eisprong. Heb je geen echo's gehad om te kijken hoe je erop reageert?

3. El80

El80 Actief lid

11 jun 2012
    159
    1
    0
    Ik had precies hetzelfde. Je lichaam kan gewoon anders reageren. 1ste ronde had ik op dag 17 een positieve ovu test en de tweede keer dag 14. No worries dus en succes deze ronde!

4. Aster14

Aster14 Fanatiek lid

9 mei 2012
    1.689
    8
    38
    Docent
    Midden van het land
    @Jippie: Nee, geen echo's. Ik had de eerste keer 1 follikel, dus vervolgens geen echo's meer gehad. Ik wist echt niet dat het iedere keer anders kon aanslaan! Ben nu bang dat het er toch meer zijn, haha!

@El80: Kijk, fijn om te weten! En jij bent er zwanger van geraakt of niet? Gefeliciteerd nog!

5. Silinde

Silinde Fanatiek lid

8 dec 2011
    1.385
    29
    48
    NULL
    Bij mijn mannen
    Clomid heeft een erg lange halfwaardetijd; bij 2 cycli na elkaar, ga je tijdens de 2e nog een gedeelte van de dosis van de vorige cyclus in je bloed hebben. En bij sommige mensen slaat het bij een volgend gebruik ineens niet meer (zo goed) aan, dus het kan alle kanten op inderdaad.

6. El80

El80 Actief lid

11 jun 2012
    159
    1
    0
    @Aster, dank je! Ik ben er inderdaad zwanger van geraakt.Echo's kreeg ik trouwens ook niet.

7. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Hier elke ronde echo's gehad, maar ik had bij Clomid eigenlijk altijd één follikel. Alleen sloeg de Clomid bij mij heel erg wisselend aan. De ene keer wel effect, de andere keer niet. Uiteindelijk ben ik er resistent voor geworden. Maar dat is bij jou niet aan de orde, zo te zien. Succes!

8. lovelybabe

lovelybabe Bekend lid

14 mrt 2011
    682
    0
    0
    Gelderland
    Bij mij precies hetzelfde! in de 2de ronde moest ik meteen de dag van de FM ook de pregnyl zetten. Veel sneller dan de eerste ronde.

Wij gaan nu voor ronde 3.

Succes dames!

Deel Deze Pagina