Wat 'fijn' om te horen allemaal. Ik kwam met de eerste ook 30 kg aan. Bijna allemaal er afgekregen. Begon deze zwangerschap 7 kg te zwaar. Ik had mezelf zo beloofd dat het deze keer niet zo'n vaart zou lopen, maar zit nu op 29 weken alweer op de 12 kg!! Aan de ene kant denk ik het gaat er na de bevalling wel weer af, maar had liever gehad dat het niet zo'n vaart liep! Ik geniet trouwens wel van mijn buik en mijn (laatste) zwangerschap. Ik zou het fijn vinden hier af en toe jullie voortgang te lezen. Vooral omdat iedereen om mij heen max 12 kg aankomt . Ik ben blij dat ik eindelijk lotgenoten heb gevonden. Misschien kunnen we elkaar na de bevalling (als ons lijf het weer aan kan) motiveren, adviseren en inspireren met het in shape krijgen van ons mooie moederlijf in een ander topic of zo.
Ik kom jammer genoeg ook veel te snel aan! Eerste zwangerschap, 27 jaar en bij 24 weken zwangerschap zit ik al op 11 kg. Ik sport nog steeds intensief 3 tot 5 keer in de week (krachttraining en cardio). Alleen heb ik nu nog vaker vreetbuien! Ik probeer nu echt tijdens die cravings gezonde etenswaren te pakken maar vaak genoeg grijp ik nog naar koekjes of cake (nooit een zoetekauw geweest trouwens). Had niet verwacht dat het zo snel zou gaan en voel me er steeds beroerder door. Soms moet ik echt tegen mezelf zeggen dat ik ook moet proberen te genieten van de zwangerschap, toch blijft het moeilijk. Ben zo bang voor het volgende weegmoment bij de vk echt verschrikkelijk. Heb me jaren niet gewogen omdat ik blij was met mijn afgetrainde lichaam en niet meer aan het gewicht wou denken. Na de eerste 3 maanden zwangerschap met in het begin HG heb ik mezelf helemaal laten gaan (eindelijk blij weer te kunnen eten). Het is nu alleen niet minder geworden nu ik weer sport en er op probeer te letten. Ik geef het maar op, zie na de bevalling wel of het me weer gaat lukken! Neemt niet weg dat ik er dagelijks ontzettend van baal allemaal.
Die kilo's houden zich nergens aan bij mij. Een zomer met veel warme weken. Inmiddels hangt er al 15 kilo ectra gewicht aan en als ik op dit tempo doorga, komen er de laatste 5 weken nog 5 kilo bij. Bij elke controle van de vk kom ik of 0.1 kilo aan of 4 kilo. Wisselt elkaar af. En die benauwde dagen van deze week. Zag mezelf gewoon opzwellen. Hoppa. Eind vd dag 2 kilo er bij door al dat vocht. S nachts raak ik dat gelukkig weer kwijt, aan vocht.