werkt pilates dan? ik heb altijd het idee dan het meer rekken en strekken is dan calorieën verbranden ik ben nu bezig op de wii omdat ik dat thuis kan doen en overdag met meiden wandelen voordeel is dat ik in Leiden woon en met een duo-wagen met 2 meiden erin al die heuveltjes, bruggetjes en hobbels over voel je wel @allemaal: wat ik me ook afvroeg, als ik tussen de middag eet, eet ik normaal maar 2 boterhammen hoeveel zou ik er mogen?
Pilates werkt wel ja! Niet om heel snel mee af te vallen, maar wel om een mooi lichaam te krijgen met sterke spieren, vooral in de buik.. De Wii is leuk ja, weet niet of het jou lukt: Hottest dancing stage.. Daar verbrand je wel een hoop calorieen mee en het is nog leuk ook, ook leuk voor meiden.. Hmmm, misschien nog iets te jong zie ik.. Je zou denk ik 4 sneetjes brood kunnen eten, weet niet hoeveel je 's ochtends al eet? Maar let op het beleg wat je gebruikt en probeer toch ook dit brood te varieeren met andere dingen..
Vier boterhammen is wel heel erg veel, hoor! In brood zitten een hele hoop koolhydraten. Je kunt het beste er maximaal twee tussen de middag nemen. En dan 's ochtends eentje. Je kunt ook varieren met crackers, magere yoghurt met muesli, rauwkost. En dan natuurlijk mager beleg nemen: slankie smeerkaas, magere vleesbeleg. Hier door gezond, regelmatig en gevarieerd te eten in combinatie met Wii Fit inmiddels 18 kg kwijt. Succes!
Ikzelf vind 4 ook veel, maar schijnt wel te mogen.. Het is uiteraard ook afhankelijk van wat je de rest van de dag eet.
Wat voor cruesli eet je? Cruesli is namelijk erg ongezond en beval veel suikers.. Een alternatief zou kunnen zijn: de cruesli/muesli van dr Atkins, deze is dan wel gezoet met zoetstoffen, maar smaakt prima!
Hi Takhen, Cruesli kan idd veel suikers bevatten, dus ff checken. Verder: "eet 's ochtends als een keizer, 's middags als een koning en 's avonds als een bedelaar". Check hoeveel koolhydraten je binnenkrijgt en of dat nodig is. Want koolhydraten die je niet verbrandt, worden omgezet in vet. En natuurlijk de bekende dingen: - eet gezond en snoep niet - beweeg (we zouden binnenkort gaan zwemmen, toch ) - drink veel water En tja, meer dan deze dingen kan ik je niet meegeven. Je weet het: ik heb hetzelfde probleem en bij mij vlotte het ook niet echt. Ben nu aan de shakes (ter vervanging van ontbijt en lunch). Daar val ik mee af. Maar daarna zal ik natuurlijk wel gezond moeten blijven eten en sporten om te voorkomen dat ik weer net zoveel aan kom. Maar goed, om even het patroon te doorbreken en een motiverende kickstart te maken is het wel fijn. Succes!
Heb de reacties niet gelezen dus misschien zeg ik wel iets dubbel, maar ik heb heel veel inzicht gekregen door een tijdje weightwatchers te doen. Jammer dat inschrijfkosten het een beetje duur maken om voor 1 of 2 maandjes mee te doen, maar ik vind het erg leerzaam. Belegsoorten als worst en gehakt e.d. kun je bijvoorbeeld beter laten staan. Filet americain en ham e.d. zijn weer niet zo slecht. Dit is maar een voorbeeld. Verder zie ik in je onderschrift dat je een kleintje hebt van begin juni. Opletten op wat je eet kan nooit kwaad, maar met zo snel echt lijnen kun je jezelf goed tegen komen (spreek uit ervaring). In ieder geval veel succes!
Ik wil ook wel zoiets kwijt... Ik heb over een uur een afspraak bij een dietiste want zelf kom ik er niet meer uit... hopen dat zij me kan helpen!
Ik zie dat je steeds typt dat weight watchers duur is? Ik vind 15 per maand niet duur hoor! Kun je dat niet missen dan? Ik doe het nu ook en het bevalt me erg goed. Ik heb ook alles al geprobeerd en ik denk dat dit het enige is wat ook op de langere termijn gaat werken want je gooit hiermee je levensstijl om. Je leert jezelf echt aan om verantwoorde keuzes te maken hierbij en toch kun je met regelmaat wat lekkers nemen.
Wat is het voordeel van weight watchers? Beperkt dit ook in extra/overmatig eten? Dus: zorgt dit er bijvoorbeeld voor dat je in de avond niet extra gaat eten?
Ik zelf ben ook groot sonja bakker fan! En ik ben het dan ook niet met je eens dat het duur is. Ten eerste benoemt zij in haar boek allemaal A merken die je prima voor B merken kunt vervangen (optimel-huismerk) en in het menu is het idd een halve dit en een halve dat. Echter zijn de dag menu's slechts suggesties en mag je alles vervangen. Dus mag je maandag een yoghurt en dinsdag kwark mag je die kwark gerust vervangen door yoghurt omdat je dat al in huis had. Wat ik zo prettig aan SOnja vind is dat met het avondeten het hele gezin mee kan eten, dus geen gedoe met apart koken
Als je je aan het aantal punten houd wat je per dag mag wel ja. Je leert echt uit te komen met de punten dus je gaat gezonder eten zodat je meer kan eten.
Ik heb het even voor je gekopieerd: Elk voedingsmiddel heeft een ProPoints waarde die wordt berekend aan de hand van de de vier meest belangrijke voedingsstoffen: Koolhydraten, Eiwitten, Vetten en Voedingsvezels. Zodra je van start gaat met het programma krijg je een ProPoints budget. Je kunt alles eten en drinken zolang je binnen de grenzen van dit budget blijft. Bij mij zijn dit er 29 per dag. Ik MOET ze eten, anders val ik niet af. Elke week heb je de beschikking over een aantal Vrije ProPoints, bij mij zijn dit er 35. Daar waar nodig kun je deze extra ProPoints waarden aan je dagtotaal toevoegen. Je kan dus per dag een paar blokjes chocola eten, of een extra schep aardappelen/vlees, of je kan het bewaren voor het weekend voor een verjaardag of etentje. Je kan ook kiezen om deze Vrije ProPoints niet te eten. Als je ze niet eet val je natuurlijk meer af. Fruit en groente mag je onbeperkt eten dit zijn namelijk 0 punten. Als je dus honger hebt zal je sneller zoeken naar eten waar 0 punten zit. Door mideel van weightwatchers begin je beter na te denken over wat je eet en leert goede keuzes te maken. Daarnaast kan je punten verdienen door te sporten of bijvoorbeeld een half uur te wandelen, fietsen of whatever.
15 is ook niet duur maar niet te doen voor mij nee dat kunnen we niet missen misschien over een tijdje weer, als het financieel weer op orde is nu zal ik het gewoon met mijn eigen gezond verstand moeten doen en weet je, calorieen tellen is eigenlijk hetzelfde principe als WW
Papier, thanks!! Klinkt wel leuk weight watchers, misschien wat voor mijn vriend.. Die is nu zo met afvallen bezig dat hij misschien te weinig gaat eten. En ook voor mij, mocht ik straks mijn vele zwangerschapskilo's niet meer kwijt raken!
O ja dan gaat het over inderdaad, je hebt ook genoeg sites waarop je je eetgewoontes kan bijhouden plus je calorien kan tellen.
JA hier ook 1 die heeeeeeeel veel kilo's kwijt moet! Ik ben half mei gestart bij Zlim (reteduur maar het werkt voor mij, heb het nl al eerder gedaan) NU snap ik dat je daar het geld niet voor hebt maar ik kan je natuurlijk wel de tips die ik daar krijg van de dietiste geven. Wat ik eet op een dag is: ontbijt: 2 volkoren boterhammen met mager beleg glas zuivel Lunch: 3 volkoren boterhammen met mager beleg glas zuivel diner: 3 aardappelen, 40% van je bord vullen met groenten en ong 100 gr vlees. Glas zuivel 3 tussendoortjes per dag waarvan 2 keer fruit of zuivel moet zijn en 1 keer mag een tussendoortje van 100 cal Wat ik fijn vind hieraan is dat ik niet bezig ben met calorien tellen maar gewoon kan eten en kan varieren. Ik heb ook een lijst erbij met wat je ipv kan nemen, dus als je 's ochtends moeilijk brood kunt eten kun je daarin opzoeken wat je dan daarvoor in de plaats kunt nemen. Verder heb ik ook veel tips mbt gezonde hapjes voor bv een verjaardag en tips voor de bbq. Voor een verjaardag kun je bv best rauwkost neerzetten met een lekker en mager dipsausje (en dan in vele variaties.. alleen kwark of half kwark en half mayo..) Als je wil kan ik het voor je kopieren en opsturen.. in dat geval pb even je adres... Heel veel succes en als laatste.... gezond afvallen is max 500 tot 700 gram per week afvallen.
@Citroentje: pb komt er aan alles helpt! @Muppet: ik wil WW heel graag doen want ik hoor er altijd veel goeds over maar het kost me nu dus gewoon te veel. Daarom ben ik ook op zoek naar het puntenboekje dat iemand kwijt wil
Nou je kan alsnog aan de weightwatchers als je wilt hoor, ik heb even voor je gezocht. Als je de propoints gaat doen dan kan je mij een pb sturen. Dan zal ik je gewicht even omzetten in het aantal punten wat je mag per dag. Puntenlijst WW Dieet