Papier: daar heb je die thee echt niet voor nodig hoor. Als je gewoon normale porties eet en je niet te buiten gaat aan een hoop lekkernijen en voldoende beweegt dan val je dat sowieso al af in een maand. Maar het zit hem in die: change of lifestyle. Je moet niet gaan lijnen of punten tellen. Je moet je hele leven omgooien, nadenken over waarom je eet. Als je op een verjaardag een gebakje eet is helemaal geen probleem, al het maar wel een lekker gebakje was. Als je dat gebakje pakt omdat het je aangeboden werd terwijl je er eigenlijk niet zo'n trek in had of dat niet zo lekker vond dan is het zonde van de "calorienbom" Dus proberen normale porties te eten, voldoende te bewegen en iets lekkers mag zeker, maar bedenk je of het die "calorienbom" waard is. En als je flink aan het sporten zou gaan: kijk uit hoor, want die endorfines zijn verslavend
leuk dat jullie blijven hangen ik heb me net gewogen en ga dat als startgewicht gebruiken nu elke week op dezelfde dag en tijd wegen en hopen dat allemaal lukt
ik ben 46 kilo afgevallen met cambridge. En tot nu toe blijft het er ook af!! (las ook een slecht verhaal) Csmbridge is een methode om snel af te vallen. Zwaar maar wel geweldig om de kilo's als sneeuw voor de zon zien te verdwijnen. Als je "klaar" bent met cambidge ga je op en afbouwen. Leren eten wat goed is voor jou en hoe je je gewicht oppijl kunt houden. Ik heb een vrij lange tijd nog weegmomenten gehad bij mijn consulente. Nu eet ik gewoon en af en toe snoep ik wel te veel. Maar dat los ik weer op door een balansdag. En zelfs nog wel is een dagje dat ik producten van weightcare gebruikt. Ik wil nooit meer terug waar ik ooit was. En soms wel bang daarvoor daarom ook de weightcare terwijl ik dat niet nodig heb Maar dit was gewelidig voor mij. En heeft mij geholpen. Het is zoeken naar wat voor jou fijn is. Ik kon dit namelijk niet op een andere manier voor elkaar krijgen.
@Muppet1604: vraagje ik zag op Hoeveel WW Punten (points) mag ik per dag? dat ik mijn eigen puntenaantal kan uitrekenen maar dan kom ik veel lager dan wat jij gaf?
Met die formule kom ik uit op 19 punten, terwijl je echt minimaal 29 punten moet eten dus ik ga ervan uit dat die formule niet klopt. Of ik tel het verkeerd op.
ww had vroeger een ander puntentelsysteem. Flexipoints heette dat. Ik denk dat het daarmee te maken heeft. Maar dan weet ik dus niet of die voedingsmiddelen daarop gebasseerd zijn. Ik weet wel dat het puntensysteem flink lager lag.
Ja... Een afvaltopic.. ik wil wel meedoen ik hoop dat het wat actiever blijft dan het ww topic... Ik weeg 95 kg met een lengte van 1.88 en wil er zo''n 75 wegen. Dus 20 eraf!! Ik hoop dat ''t gaat lukken.. Ik val trouwens af met de ww... Dat programma probeer ik te volgen. Het bewegen moet bij mij afkomen van fietsen met de bakfiets of lopen!!.
Dat is de berekening voor flexipoints(het oude program) Hier kan je de berekening voor propoints doen ProPoints van WeightWatchers
Hoi dame's is het goed als ik me bij jullie aansluit ?? Voor mijn zwangerschap woog ik eigenlijk el teveel,maar nu zijn er nog meer kilo's bijgekomen. Ik ben 1.63 en weeg momenteel ong. 77 kilo. Ik zou het liefst afvallen tot de 60 kilo dus ong. 17 kilo eraf. Overmorgen moet ik eerst na het zh ivm controlle vanwege ks en hoop dat ze dan zegen dat ik langzaam mag beginnen met sporten. Momenteel probeer ik mezelf in beweging te houden door veel te lopen,maar wil straks extra gaan bewegen met de wii fit. Ook ga ik proberen gezonder te eten (dat zal het moeilijkste worden )
ik wil me ook wel aansluiten als stok achter de deur om weer verder te gaan met afvallen, ik ben na de zwangerschap door niet herstellen van bekkeninstabiliteit en langdurig medicijngebruik meer dan 40 kilo aangekomen terwijl er al een kleine 20 af moesten toen. nu heb ik er 20 af we zijn met vakantie geweest ben geopereerd aan mijn neus en nu gaan we verder, op naar de volgende 10
Welkom meiden Hoe meer hoe beter! Dan kunnen we elkaar steunen! @Pinguin: bedankt voor de link! die ga ik gelijk even bekijken @Papier: dat had ik dus ook @Agnes: ik gebruik ook het meeste de wii fit plus omdat ik met die 2 kleintjes gewoon niet makkelijk naar buiten kan om te sporten Welke dingen doe je het liefst? Ik vind dat steppen erg leuk en die kung fu hehehe Ook dat boxen, die voel je echt wel!
Ben ik alweer Pinguin, ik heb even gekeken maar zelf uitrekenen kan daar niet echt, dus ik zal toch nog even Muppet moeten lastig blijven vallen
oh deze ga ik ook straks even bekijken En nee Pinguin, er staan wel een paar richtlijnen op maar zelf berekenen gaat helaas niet Maar geeft niks, ik heb een Muppet
@takhen Steppen en kung fu vindt ik leuk om te doen. Maar doe ik graag hoela hoepen goed voor de taille en raak je ook dood op van
de site waar ik die link van gaf is gratis,je kunt een besloten profiel maken maar ookopen,het is gratis, je kunt buddies zoeken en forums opzoeken. Je kunt ook invullen wat je eet en dat zie je zo of je goed bezig bent. je kunt ook betaald lid worden,dan wordt je begeleidt door voedingsdeskundigen ..
Ik sluit me ook aan! (Al moet ik wel toegeven dat ik niet zo heel goed en actief ben in het kletsen in clubjes ) Ik schreef al eerder in dit topic dat koolhydraten voor mij de boosdoener zijn. Vandaag dus begonnen met een lowcarb-dieet, of beter gezegd: een low-carb lifestyle. Brood en pasta, dat waren mijn valkuilen. En aan het einde van de middag als een gek het huis door op zoek naar snoep en chocolade. Dat laatste had ik vaak niet in huis dus dan maar een beschuit met een dikke laag chocoladepasta, pfff Vanaf nu ben ik daar klaar mee! Tijdens de zwangerschap ben ik 6kg aangekomen en ik ben er nu 11 kwijt. Daar heb ik niets voor hoeven doen, ik zie het dus als een kadootje en een opstapje naar de rest. Er mogen er nog zéker 20 vanaf namelijk Twee weken geleden ben ik begonnen met me in te lezen in allerlei lowcarb diëten en ik had het meeste gevoel bij South Beach. Eerste twee weken heel erg weinig koolhydraten en vanaf dan langzaam weer toevoegen. Uiteindelijk ook lekker weer een boterham of pasta, maar niet meer de hoeveelheden die ik hier voor at. Word ik toch alleen maar dik van Vandaag de eerste dag en het valt me enorm mee, geen hongergevoel en daarbij vind ik het nog hartstikke lekker ook allemaal! Ik zeg: tschuss kilo's!