ik heb inderdaad nagedacht over een maagverkleining maar wordt dat echt vergoed in nederland? ik dacht namelijk van niet maar ik wil het eerst zelf proberen als ik over een paar maanden merk dat het gewoon niet gaat, dan misschien wel maar ik ben zo bang dat bij een maagverkleining het overtollig huid zo lelijk word en de operatie om dat op te lossen word zeker niet vergoed (en tweede probleem is trouwens dat mijn baas me direct zal proberen te ontslaan als ik zo iets doe omdat ik dan weer weken weg ben :x)
ik woon in belgie dus dan weet ik niet goed hoe dat bij jou is.bij ons word een buikwandcorrectie vergoed.maar ik ben nu 32 kilo af en heb niet het gevoel dat ik dit nodig heb.miss na de 19 kilo die er nog afzou moeten maar persoonlijk vind ik het niet erg aangezien ik tochnog zwanger moet worden.en heb zelf niet zoveel last van huid maar dat hangt van persoon tot persoon af. ikzelfs heb eerst dieeten gedaan,proteine dieet,powerpate,fitness,maagballon,maagring enz en oke je wiel af een 10 kilo maar die kwam je rap bij. maagring geeft je een vol gevoel..echt niet geeft je een verstikkend gevoel bij je eerste hapdaarom ben ik nu blij met de bypass want dit is wel na een handjevol dat je vol zit (net na een kerstdiner precies,goed genoten ervan) persoonlijk wou ik dat ik het vroeger had gedaan.maar mijn verhaal is ook positief. minpunt was dat ik een achterbakse baas had dus werd wel ontslagen maar kwam op ziekenkas en alles kon betaald worden en had daarna een nieuwe job.hangt een beetje van je baas af.je kan je verlof erop zetten of zo? kijk eens of er geen manier is op vergoeding. praat erover met je vakbond of je baas hoe je het 'zou' kunnen regelen samen en van je huid hangt ervanaf.bvb ik ben dik geweest maar overal verdeeld dus dan is dit anders dan als je gewicht op je buik zit.ook leeftijd hangt ervanaf en of je beweegt na je operatie(ik deed dit niet en nu wel) groetjes! en indien je vragen hebt pb me maar!
hierbij voorbeelden van dagmenu's voor dames die weightwatchers volgen (Let op: dit is wel voor degenen die 29 punten moeten eten. Als je meer punten moet eten per dag, moet je je portie misschien vergroten) Ontbijt ..........................................[7] 2 sneetjes volkorenbrood (50 g).................. 3 1 koffielepel boter/margarine....................... 1 1 plakje gekookte ham (30 g)...................... 1 150 ml drinkyoghurt................................... 2 Stuk vers fruit naar keuze.......................... 0 Lichte maaltijd .................................[9] 50 g bruin stokbrood ................................4 1 koffielepel boter/margarine..................1 1 plak kaas 30+ (30 g).................................2 1 hardgekookt ei........................................2 Sla, tomaat, komkommer..........................0 Stuk vers fruit naar keuze .......................0 Hoofdmaaltijd .................................[12] Tomaat, ui, broccoli ..................................0 150 g scampi...............................................3 1 koffielepel olie .........................................1 60 ml room tot 8% vet................................2 150 g gekookte volkoren pasta ................5 125 g yoghurt naturel (0% vet) .................1 Tussendoortje....................[1] Ontbijt ..........................................[7] 1 sneetje volkoren roggebrood (50 g)... 3 1 koffielepel boter/margarine..................1 2 eetlepels confituur/jam .........................2 125 g yoghurt naturel (0% vet) .................1 Stuk vers fruit naar keuze ............0 Lichte maaltijd .................................[9] 2 sneetjes volkorenbrood (50 g).............. 3 1 ei................................................... 2 gebakken in 1 koffielepel olie ...................1 met champignons in plakjes.....................0 2 eetlepels maïs (60 g) ..............................1 Gehakte ui en blokjes tomaat ..................0 50 g hamreepjes........................................2 Stuk vers fruit naar keuze .......................0 Hoofdmaaltijd .................................[12] 125 g gekookte bruine rijst........................5 Saus van: - tomaat (vers of uit blik)..........................0 - courgette- en aubergineblokjes ...........0 - basilicum..................................................0 - 1 koffielepel olie.......................................1 20 g geraspte kaas, tot 30+ ......................1 130 g gegrilde kipfilet ................................3 200 g kwark/plattekaas naturel (0% vet) 2 Tussendoortje....................[1] Voorbeelden van tussendoortjes met een ProPoints waarde van 1 125 g yoghurt naturel, 0% vet 1 rijstwafel 1 speculaasje 2 lange vingers 2 zoute biscuits (type TUC) 5 groene olijven Groentestaafjes met 2 koffielepels light cocktailsaus
wie van jullie heeft tips voor bewegen in huis? bijvoorbeeld: wij hebben beneden ons toilet en boven op onze slaapkamer een chemisch toilet die gebruikte ik tijdens het laatste stuk van de zwangerschap en net na de bevalling zodat ik niet om de 30 minuten de trap op en af moest nu ben ik sinds een week weer gewoon het toilet beneden gaan gebruiken 's nachts dus zeker 2 keer per nacht extra de trap op en af wie nog meer van deze kleine tips? het lijkt niks, maar voor iemand die de hele zwangerschap niks heeft kunnen doen is alles meer dan wat het was
Hoi meiden, ik ben vandaag ook begonnen met (proberen te) diëten. Is heel de dag al vrij goed gegaan, alleen nu een beetje trek. Maar heb een hoop cup-a-soup-, komkommer, Sultana's en light yoghurt dus moet goedkomen.
Maar leer je met zo'n maagbandje ook wat goed eten is dan, of wordt er verder niet aan begeleiding gedaan? Ik wil niet iedereen met zoiets over een kam scheren, maar helaas zie ik dat tot nu toe wel in mijn omgeving; normaal eten is er nog steeds niet bij. Ja, minder, veel minder, maar wat er in gaat... snoep, koek, suikervrije taarten, vette blerf. Leuk als je er slank bij blijft (hoewel ik 2 gevallen ken waarbij dat niet het geval is, die zijn aan het overeten waardoor de maag gewoon weer oprekt), maar volgens mij ben je dan gewoon een tofi: thin outside, fat inside. Hier 2,3kg afgevallen tot nu toe, helemaal in de gloria! Vandaag een bbq gehad en me niet eens vergrepen aan 'verboden voedsel'. Braaf 3 stukjes magere vlees en veel salades. Ben best een beetje trots op mezelf
Ligt er een beetje aan wat je mag doen nu, weet niet of je nog ergens rekening mee moet houden...? In elk geval vaak de trap op en af ; P dus ipv van alles onderan de trap op te sparen, meteen naar boven brengen... verder: flink stofzuigen..!
@ Lucia welkom hier! @ noonoo goed gedaan! Hier vandaag een mindere dag qua stemming, eten is goed gegaan. Mijn man stelde voor om chips te halen, maar heb ik weten te weerstaan... Wel drink ik veel te weinig, omdat ik bezig ben met ovu testjes, dan moet je van tevoren niet te veel gedronken hebben (en test 2 keer per dag...) dus is kiezen tussen 2 ''kwaden' zeg maar....lastig. Morgen weer crosstrainertijd! Groetjes!
Dames, ik wil jullie even een hart onder de riem steken! Jullie kunnen het. Ik ga over een jaar weer verder met koolhydraatarm, na de bevalling en borstvoeding
welkom en succes met afvallen! maar vergis je niet in wat er in sultana's zit hoor! heel veel calorieën/punten hoor
als je maar niet gesnoept hebt toch? dan valt het drinken wel mee denk ik wel genoeg toch? een liter? hier ook 2 slechte dagen gister een zak m&m's zit weg schransen erg he? maar die haal ik van mijn weekpunten af maar ik had me zo voorgenomen die weekpunten gewoon niet te gebruiken dus ik baal heel erg van mezelf nu vandaag maar weer vol goede moed verder
IK ben vorig jaar in 4 maanden tijd 20 kilo afgevallen. Mijn mannetje zelfs 30! We hebben dat gedaan met het eerste Dr. Frank boek. En na 3 maanden zijn we verder gegaan onder begeleiding van een van de dietistes in de klniek van Dr. Frank. Nu ik zwanger ben is er natuurlijk al weer veel bij gekomen, maar in april 2012 zal ik borstvoeding gaan afbouwen en dan pak ik het dieet weer op. Ik heb in mijn omgeving al veel mensen gezien bij wie het Dr. Frank dieet echt heel goed werkte, maar ook veel mensen die het niet volhielden of teveel gedoe vonden. Het is namelijk best veel kookwerk. Aangezien koken echt een hobby is van me, is dat voor ons geen probleem. Ik probeer alleen maar te zeggen dat het Dr. Frank dieet niet voor iedereen de ultieme oplossing is, maar voor ons werkt het supergoed. Misschien de moeite waard om te proberen? Als je vragen hebt, mag je me altijd PB-en hoor ! Groeten, Mirella
Tja, afvallen. Dat is voor ieder persoon zo verschillend. De een zweert bij sonja bakker, de ander bij dr Frank. Ik zal hier in het kort mijn verhaal vertellen, wie weet kun je er voordeel uit halen. Ik ben 5 jaar geleden begonnen met afvallen. Ik woog toen 108kg bij 1.78m. Ik was het helemaal beu! Ik heb mezelf aangemeld bij Streep Je Slank van Margriet. Hier moest ik elke dag invullen wat ik gegeten had. Elk voedingsmiddel is een aantal hokjes waard. Een boterham is dan 8 hokjes, etc. Je mag 130 hokjes op een dag (1300kcal). Wilde je toch een appeltaartje; prima; maar dan moest je eerst hokjes verdienen door te bewegen. Dit stimuleerde mij erg om te gaan bewegen. En nee; ik ging niet hardlopen oid, maar een half uurtje wandelen, skeeleren, fietsen. Het zit echt in de kleine dingen! Dit heb ik een half jaar gedaan; toen zat het hokjes systeem voldoende in mijn hoofd zodat ik het op eigen benen kon. Dit volg ik in mijn hoofd nu dus nog steeds. Wat ik gaandeweg wel geleerd heb is dat het heel belangrijk is om relgematig te eten. Om de 2,5uur wat eten. Ontbijt, tussendoor, lunch, tussendoor, diner, tussendoor. Dan hou je je spijsvertering op gang. Daarnaast is het ook belangrijk op te letten op je eiwitten. Eiwitten geven je lang een verzadigd gevoel. Ik neem bijv. tussendoor een proteinereep van herbalife, bakje kwark met muesli/noten. Maar soms ook heerlijke chocoladebiscuit. Het heeft namelijk geen zin om jezelf alles te ontzeggen; dat houdt geen mens vol (krijg je alleen maar grote vreetbuien van). Uiteindelijk viel ik 20kg af. Dit heb ik een poos zo gehouden. Afvallen zelf is niet zo moeilijk maar op gewicht blijven wel!! Toen ik dat goed kon houden, ben ik weer verder gaan afvallen. Toen vulde ik elke dag in op www.eetmeter.voedingscentrum.nl wat ik gegeten had. Daar krijg je ook goed inzicht op de verhouding/balans in je eten. Vervolgens nog 10 kg afgevallen (dus totaal 30kg) en ik kan het goed houden! Blijf goed op gewicht. Ik weeg elke dag. Weeg ik een dag iets meer; geen man overboord maar let ik iets meer op die dag. In het weekend snoep ik altijd wat meer, dat compenseer ik door de week. Bovenstaande werkt voor mij dus prima... Veel succes met afvallen in ieder geval!!
Sinaasappeltje, Ik heb ook het boek van streep-je-slank. Dat helpt je echt om een gezond eetpatroon aan te leren. In het begin denk je wat een gedoe, dat strepen en opzoeken van het aantal streepjes. Maar als je een week of 2 bezig bent zit je er helemaal in. Ik vond het ook fijn dat er ook gewoon ruimte is voor wat lekkers. Dan is het zeker goed vol te houden.
Thx! Ja ik geloof dat er in Sultana's 170 kcal per pakje zitten. Ik let er wel mee op, maar ze zijn wel goed voor de zoete trek en geven een lekker vol gevoel. Maar ik neem maar max. 1 pakje per dag. Hier vandaag en gisteren echt goeie dagen gehad, ben best trots op mezelf.
Ik ben ook al een tijdje bezig met afvallen. Heb een profiel op www.valtaf.nl om de laatste 5kg nog af te vallen, maar ik vind het zwaar. Gister uit eten geweest, en dan toch weer even dat appeltaartje bestellen want tja..... Vandaag er weer tegen aan. Ik vul dus alles in wat ik heb gegeten op valt af, en wil rond de 1200 calorieeen blijven, maar dat is best lastig. Het is wel een handige site, want je kan goed je calorieen bijhouden.
Ik hou alles bij op voedingscentrum... Stond er vanmorgen op, -1,1kg! Ben zo blij, weet dat het meeste vocht is, maar het is zo'n stimulans! En ik eet helemaal niet te weinig, maar wel veel regelmatiger, koffie(+zoetje) en water ipv Ice Tea, niet snoepen en niet zo snaaien 's avonds. Mijn dag is goed!