voedingsschema 7 maanden

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Miffy77, 2 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miffy77

Miffy77 Fanatiek lid

9 jan 2009
    2.725
    3
    38
    Maastricht
    Er zijn al vele topics over dagschema's, maar ik open er toch nog eentje. Ben vandaag bij het CB geweest, en zij stelden een ander eetschema van mijn meissie (nu bijna 7 maanden oud) voor dan wij tot nu toe gewend waren. Ze is nu 64,5 cm en is 6440 gram, niet echt een groot kindje dus :).

Het punt is dat wij allebei 4 dagen werken en Julie heel graag zelf de warme hap willen geven 's avonds. Daarbij vinden we het belangrijk dat we als gezin aan tafel eten.

Julie's "oude" schema:
    07:00 fles 180/6
    11:00 fles 150/5
    12:30 fruit
    15:00 fles 150/5
    16:00 tussendoortje (rijstwafeltje of zoiets)
    18:15 warm eten
    20:00 fles 180/6 met rijstebloem

Het CB stelde dit schema voor:
    07:00 fles 180/6
    11:00 boterham met boter en beleg, melk uit een bekertje (??)
    15:30 warm eten met toetje
    19:30 pap met een lepeltje

Voor mijn gevoel is dit best een radicale verandering. Van 4 flessen ineens naar 2 flessen en een beetje melk uit een bekertje. Wat ze trouwens nog niet eens kan... Die pap 's avonds zie ik ook niet zitten. We hebben echt een avondritueel, Julie krijgt na haar badje 's avonds boven in het halfdonker de fles, zo kan ze goed afschakelen. Daarna valt ze heerlijk in slaap. Waarom zou ik dan nu ineens pap van een bordje moeten gaan geven? Tsja, voor de mondmotoriek, maar daar kan ze overdag genoeg mee oefenen lijkt me.
    Ik wil echt het liefst die warme maaltijd om 18:00-18:30 blijven geven. Daarbij komt nog eens dat ze vaak vers met ons mee-eet. Het fruit wil ik ook het liefst rond 12:30 laten staan, omdat dit de tijd is dat ze op het KDV ook fruit krijgt.

Ik ben nieuwsgierig hoe jullie schema's eruitzien, vooral bij degenen die ook de warme hap pas wat later op de dag geven.

2. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Deze vraag mag je in het voedingsgedeelte stellen. Doe ik deze dicht!;)

Deel Deze Pagina