ik heb nu al een paar dagen echt een extreme verkoudheid. loop de hele dag te snuiten maar het blijft maar komen :S en daardoor kan in s'nachts niet door mijn neus ademen tijdens het slapen. hierdoor ga je met je mond open slapen en slik je minder. gevolg keelpijn omdat er dan te weinig slijm in je mond/keel zit. ik heb al water naast me bed staan maar na 10 minuten is me keel weer uitgedroogd. ook loopt me neus s'nachts waardoor ik steeds me neus moet snuiten midden in de nacht. hierdoor slaap ik al 3 nachten heel slecht. heeft iemand nog tips??? ik ben zo vermoeid inmiddels liefs pamsie
Nou geen tips, wel een lotgenoot ! Ik slaap ook al 3 a 4 nachten amper tot niet. Ga straks de huisarts bellen, want dit schiet echt niet op Ik hoest er sinds 3 dagen ook ontzettend bij. Bah wat een ellende he.
Hier nog een lotgenoot. Heftige verkoudheid nummer 3 in een paar weken tijd . Wat mijn keel wel wat verzacht is op een stuk komkommer zuigen en vannacht heb ik een ui naast mijn bed gelegd. Dat was een tip van mijn oma en ik dacht wie weet?! Het is een kwestie van geduld. Aan een verkoudheid is weinig te doen en gaat vanzelf over, maar irritant is het wel. Je kan eventueel ook nog dampo gebruiken. Volgens mij mag je dat ook gebruiken?!
Hier nog 1. Ben nu 4 weken ziek en inmiddels alweer 2 weken keelontsteking. Krijg van Ha te horen, geen medicijnen innemen en uitzieken. Net bij VK geweest. Die zei druppeltjes van Echinacea van dr Bloem, mag je gewoon gebruiken is niets schadelijks aan. De ha zegt dit niet omdat zij niet van de homeopatische middelen zijn. Verder stomen met vicks of dampoo voor je naar bed gaat. Insmeren met vicks of dampoo zodat s nachts je luchtwegen lekker open gaan staan en verderr rustig aan doen en uitzieken!!
Hoi, hier nog 1, ben nu 1 week ziek. Ik stoom ook voordat ik naar bed ga, net als Que, dan heb ik tenminste even lucht en kan ik in slaap vallen. Verder heb ik mijn matras omhoog gezet, zodat ik half zittend slaap. Hierdoor loopt mijn neus een stuk minder snel vol en kan ik iets meer slapen. Als ik plat ga liggen is mijn neus namelijk binnen een paar seconden helemaal vol. Van de huisarts mag ik ook geen medicijnen nemen, maar wel af en toe strepsils of een dropje (niet te veel van beide).
Nou ik ben beniewd, had de huisarts gebelt. Heb echt nu 3 nachten gewoon niet geslapen nl. Die gaat iets voorschrijven. Ik weet nog niet wat hij ging even overleggen en ik kan het straks bij de apotheek halen.. Ik zal straks wel vertellen wat het is. Ik ben normaal helemaal niet zo snel van de medicijnen, maar wordt hier zo moedeloos van Die ui ligt hier overigens ook naast mijn bed en ik heb 2 dikke kussen. dat helpt allemaal wel een beetje, maar langer dan half uur/ uur slaap ik gewoon niet achter elkaar.
oke ik ben dus niet de enige die er z'n last van heeft. ik ben benieuwd kris wat je voorgeschreven krijgt. missn dat ik ook even langs de ha ga dan want ik wordt er echt gek van. vannacht ook weer slecht geslapen. uit naast me bed doe ik idd ook al en het helpt wel iets maar niet genoeg om rustig te kunnen slapen. en manlief vind het stinken
Hier ook een zieke... en vanacht ook nog eens koorts erbij gekregen.. mijn neus zit ok potticht en keel doet keizeer.. ik heb wel paracetamol genomen, dat heeft me wel iets geholpen zodat ik wat kon slapen.. maar door de bi niet langer dan 1 uur achter elkaar.. en ik gebruik neusspray van vsm, die kan ook gebruikt worden bij zwangerschap.. maar tot nu toe lijkt die niet te helpen.. dan maar uitzieken en mezelf laten verwennen ofzoiets.. en hopen dat het snel weer overgaat.. beterschap iedereen!
Manlief is hier al naar het logeerbed verhuisd . Hij wordt stapelgek van mijn gesnotter en als ik eindelijk even in slaap val dan slaap ik zo licht dat ik bij elk geluidje (en elk snurkje van lief!) weer wakker ben. Bij de vorige twee verkoudheden werd het na een week minder, dus dat is iets om aan vast te houden! Medicijnen is voor mij in ieder geval geen optie, behalve als ik koorts krijg of iets dergelijks.
Ik heb noscapine- tabletten gekregen, puur tegen de hoestprikkel s`nachts. Ik hoop zo dat het werkt. Ben al 2 nachten maar op de bank gaan liggen. Ik slaap toch niet, hoeft vriendlief geen last van te hebben. Hopelijk vannacht weer gewoon in mijn eigen bedje met mijn oogjes dicht. heb verder badolie met eucaliptes ( schrijf ik volgens mij verkeerd zo) gekocht, dus ga nu in bad liggen. Misschien verlicht dat ook wat. Sterkte meiden !
ooooo verschrikkelijk he die verkoudheid bah! ook ik ben de afgelopen dagen strontje verkouden geweest, al dat gesnotter was ik zo zat dus de ha gebelt en gevraagd wat ik hier aan kon doen. stomen, stomen en nog eens stomen was zijn antwoord. dus ben daar maar aan begonnen (met mijn snuffer boven de waterkoker) en zoutwater druppelen. maaaaar..... het heeft wel geholpen, ben nu zo goed als snottervrij dat van die ui moet ik echt niet aan denken hoor, die lucht als ik lekker in mijn bedje lig bah! maar ja als het helpt
-Paracetamol -Ui naast je bed -Stomen -Veel drinken! -Thee en kippensoep -smeren met Luuf ofzo, vervanger van Vicks voor kinderen Veel beterschap voor alle zieken!
Vanmiddag mezelf onder gespugt tijdens een hoesbui in bad... Dat was tot nu toe wel het dieptepunt.. slechter kan het niet worden dacht ik zo ..
Hey meiden, ik had het ook 1.5 week geleden. Ik had echt bijholteontsteking...en pijn dat dat deed Je mag wel cinuforce neusspray gebruiken, is van Dr Vogel en homeopatisch. Mijn heeft het goed geholpen, na 1 dag gebruiken voelde ik al verlichting. Kijk uit met strepsils, tegenwoordig zit daar bacterie dodend spul in en dus een soort medicijn). Dus liever niet gebruiken Veel beterschap allemaal Ik merk zelf idd ook dat ik de hele zwangerschap al heel vaak ziek ben geweest De weerstand is 0,00000000000000000000
nou ik heb ook een genante hoor ik pieste in me broek tijdens een heftige hoestbui gelukkig was ik thuis dus kon ik gewoon gelijk gaan douchen
heb ik ookal gedaan ... s`nachts. Opstaan omdat ik moest plassen en vervolgens al lopend naar de badkamer een hoestbui tja op de wc gaan zittten was niet meer nodig wat een gesukkel he
Ik ben al zes weken verkouden en mijn oudste heeft bronchitis (wat maar niet overgaat). De tweede is volgens mij bronchitis aan het ontwikkelen (huisarts komt met twee uur langs). Dus hier is het ook bal 's nachts. Niemand slaapt hier. Verschrikkelijk! Ui naast je bed helpt om je slijmvliezen wat minder opgezwollen te laten zijn. Verder weet ik het dus ook niet. Sterkte.