2 gezonde kids en 7 miskramen en een buitenbaarmoederlijke zwangerschap

Discussie in 'Miskraam' gestart door Nipa18, 3 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nipa18

Nipa18 Fanatiek lid

5 okt 2007
    2.838
    71
    48
    Wie heeft er ook eerst probleemloos kinderen gekregen en daarna zoveel ellende? Ben opzoek naar iemand met een vergelijkbare situatie...

2. mamavane

mamavane Bekend lid

27 jan 2011
    687
    21
    18
    poeh wat heftig zeg!
    Hier geen 7 keer, maar eerst 2 gezonde kids gekregen en daarna is het 2x vlak na elkaar misgegaan.....ben nu herstellende van de 2e miskraam.
    Sterkte, ik vind dit al heftig, laat staan 7x.........

3. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    Geen 7 miskramen, wel 2 gezonde kinderen en daarna 3 mk en een doodgeboren kind. Hier lijkt het aan mijn schildklier te liggen...

4. Zwangernr6

Zwangernr6 Niet meer actief

Hier eerst drie gezonde zwangerschappen, toen een hele vroege miskraam, toen gezonde zwangerschap, jaren later een miskraam, daarna een gezonde zwangerschap, daarna 2 vroege miskramen en een partiele mola (12 weken zwangerschap dat we erachter kwamen dat t kindje gestopt was met leven) en daarna een gezonde zwangerschap (zie banner). Je wordt er wel wat onzeker van inderdaad!

5. yessie

yessie Fanatiek lid

27 nov 2009
    1.208
    12
    38
    It Fryske Lân
    Hier de eerste keer een goede zwangerschap. De tweede keer een miskraam en meteen daarna een goede zwangerschap. Nu de derde keer in 7 maanden 4x een miskraam en nu een, tot zover, goede zwangerschap.

Geen idee waar het bij mij aan ligt. Waarsch een korte Luteale Fase, maar net voor we dat zouden gaan monitoren werd ik weer zwanger.

6. Nipa18

Nipa18 Fanatiek lid

5 okt 2007
    2.838
    71
    48
    Hier alle mogelijke onderzoeken gehad en niks kunnen vinden... Hier zijn het ook allemaal vroege miskramen. Zo tussen de 5 à 6 weken. Ik vind vooral het omgaan met reacties erg lastig. En dan vooral het feit dat ik al 2 kinderen heb en eigenlijk niet zo moet zeuren... Ik zeg dan altijd dat dat mijn pijn en verdiet om de miskramen en buitenbaarmoederlijke zwangerschap niet weg neemt... Dan zijn ze meestal wel stil...

7. OemRomaissa

OemRomaissa Actief lid

7 jun 2011
    396
    0
    0
    zeeland
    ik heb 15 vroege miskramen gehad en 2x een buitenbaarmoederlijke zwangerschap.
    en ik heb ook 2 dochtertjes maar die zijn wel er tussen doorgekomen, niet erna

in Nederland kunnen ze niets meer voor mij doen, ze zeggen dat ik domme pech heb, 15 juni staat mijn intake in belgie gepland

8. Sorraya41

Sorraya41 Bekend lid

4 sep 2014
    832
    13
    18
    Hoi hier 5 Kids zonder problemen 8 maanden na de geboorte van de jongste zijn wij gegaan voor de 6 de. ..... dat werd een hel. 5 miskramen. 2 keer een Missed Abortion met curettage en 3 keer een vroege miskraam. Nu weer zwanger en ben doodsbenauwd. Dinsdag de termijn echo. ... De eerste Missed Abortion was dit het moment waarop het hartje gestopt was..... geen onderzoeken gehad want ken gaat uit dat het aan mijn leeftijd ligt. Ben net 42.

9. mamavane

mamavane Bekend lid

27 jan 2011
    687
    21
    18
    zijn jullie er na de miskramen telkens er weer direct voor gegaan of nog bewust pauzes ingelast?
    in nov is ons 3e meisje geboren bij 13 wk zwangerschap, oorzaak bij haar was trisomie 18. Toen hebben wij bewust 1 menstruatie afgewacht en direct daarna ben ik weer zwanger geworden. Helaas bleek bij de termijnecho bij 12 weken dat het hartje gestopt is ergens rond de 9 weken. Vorige week met medicijnen de miskraam zelf thuis opgewekt, maar erg veel bloed verloren en met ambulance naar het ziekenhuis, curettage en 2 nachten moeten blijven.
    nu ijzertabletten en een erg laag hb, dus gaat helaas wel even duren voordat ik weer opgeknapt ben.

Wij kiezen er nu voor om even een pauze in te lassen, om echt even de tijd te nemen om alles een plekje te geven en om lichamelijk weer goed op te knappen. Merk ook wel dat dit er behoorlijk inhakt zo vlak achter elkaar.

Hebben jullie dat ook gedaan of niet? aan de ene kant zou ik er ook liever gewoon weer voor willen gaan, maar het is gewoon verstandiger van niet. En stel dat ik nu weer snel zwanger zou zijn en het weer mis zou gaan, zou ik nu niet aankunnen denk ik.........hoe ervaren jullie dat?

10. yessie

yessie Fanatiek lid

27 nov 2009
    1.208
    12
    38
    It Fryske Lân
    Hetzelfde... Maar het lukte me ook niet om mijn ei onbenut te laten :) Het voelt als een achtbaan waar ik niet uit kan stappen... Gewoon maar doorgaan.
    Komende week heb ik weer een echo en ik maak me dus idd wel druk om hoe het met me gaat als het toch mis is... Ik heb werkelijk waar geen idee wat dat met me gaat doen... En of ik een nieuwe zw daarna weer wil en aan kan. Het blijft erg spannend

11. Sorraya41

Sorraya41 Bekend lid

4 sep 2014
    832
    13
    18
    Dank de laatste curettage wilde wij een maandje rust inbouwen.... maar de natuur besliste anders.. 1 keer dachten wij nou nu moet het wel kunnen en tja nu 10 weken zwanger ( hoop ik)

12. Nipa18

Nipa18 Fanatiek lid

5 okt 2007
    2.838
    71
    48
    wij hebben een aantal pauzes ingelast. Ondertussen ben ik de hoop op een 3e kindje wel kwijt en ik denk zelf dat het niet meer gaat lukken. Ik ben er ondertussen ook wel "klaar" mee. Het zwanger zijn, de positieve test de blijheid heerlijk, maar dan die vreselijke onzekerheid en weer de klap van het mis gaan, het verdriet. En dan nog eens de reacties van mijn omgeving en weer doorgaan alsof er niks aan de hand is.... Nog 1 x proberen i.c.m fraxiparine en ustrogestan...

13. mamavane

mamavane Bekend lid

27 jan 2011
    687
    21
    18
    ja, kan me voorstellen dat je de moed begint te verliezen of het jullie ooit nog gegund is..........en het gevoel van er klaar mee zijn, herken ik ook wel een beetje.
    Ik hoop echt van harte voor jullie dat het alsnog lukt en jullie nog een prachtig gezond kindje mogen krijgen!

14. Jla80

Jla80 Bekend lid

28 feb 2014
    780
    1
    16
    Mijn geval; 3 gezonde kids waarvan 1ste + 3e met 28 weken geboren. 8 jaar na 3e meteen na stoppen met de pil zwanger van 4e, wat dramatisch mis ging met 23 weken. Hierna 3 miskraam gehad; 1ste leegvruchtzak 10 weken, hierna mis tussen week 5 en 6.

Opgegeven en met de pil begonnen; zie banner!

Miskraam was gewoon domme pech (en vermoed stress na verlies van dochtertje (23wkn) in 2013).

15. brunette85

brunette85 Bekend lid

29 dec 2009
    944
    0
    0
    gelderland west
    Ik begin met ellende en ik hoop nog steeds op een voldragen zwangerschap en een gezond baby'tje.
    Ik kan de vmk niet meer bijhouden. Zeker 7. Allemaal tussen 5 en 7 weken spontaan geëindigd.
    Momenteel lopen we bij de gynaecoloog. Ik weet dat mijn stolling te laag is, maar geen idee of dit een oorzaak kan hebben. Verder hebben ze tot nu toe niks geks kunnen vinden. Ik wacht nog op een chromosoom uitslag.
    Sterkte met de herhaalde teleurstelling.
    Of het nou je eerste of derde kindje is, de wens is even sterk dus de teleurstelling ook.
    Liefs

16. klarinet

klarinet Fanatiek lid

23 apr 2007
    2.985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Ik heb na twee jongens, 2 keer een bbz gehad.
    Nu dus onvruchtbaar. Als we nog iets willen wordt het ivf.

17. Nipa18

Nipa18 Fanatiek lid

5 okt 2007
    2.838
    71
    48
    Heftig allemaal zeg! Hoop echt dat er voor iedereen nog een mooi volgroeit wondertje op de wereld komt.

18. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    Sorry ik spring even in. Voor de meiden met veel miskramen: probeer (of overleg eerst met gyn) om aspirine te nemen al voordat je zwanger word. Ik hoor dat dat kan helpen en het kan geen kwaad. Ik slik het nu ook, en begin met heparine als ik zwanger mocht zijn.

Sterkte allemaal!

Deel Deze Pagina