Heel veel bloedverlies, geen krampen, wel goede echo... maar ben zo bang.

Discussie in 'Miskraam' gestart door Semmey, 15 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liana84

Liana84 VIP lid

11 jun 2014
    6.243
    1.767
    113
    Vrouw
    Zwolle
    Jemig, wat een botte hork zeg!
    Fijn dat beeb het goed doet!

2. Carolien1981

9 jan 2015
    96
    1
    0
    NULL
    NULL
    Fijn dat je toch een kloppend hartje hebt gezien!
    Ik heb zelf ook een hematoom, waardoor ik 3 weken geleden een flinke bloeding heb gehad. Ook bij ons klopte het hartje nog!
    Ik heb tussentijds geen bloedingen meer gehad en heb vanavond weer een echo.

Spannend, maar heb goede hoop!

Succes!

3. Semmey

Semmey Lid

14 feb 2015
    18
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gisteren weer een bloeding gehad. Dit keer met lichte krampen/soort van drukkende pijn ervoor. Nadat het bloeden op gang was, was het pijnloos. Toch even het ziekenhuis gebeld en mocht langskomen voor een echo. Gelukkig nog alles goed op de echo. Maar ik mag me opmaken voor veel vaker bloedverlies. Volgens de gyn die ik sprak is het een goed teken dat het bloed voor het vruchtje zit en niet erachter, en is de kans dat het misgaat klein(er) dan de kans dat het goed gaat. Ik vroeg over het krampen, dat hoefde niet perse te betekenen dat het mis zou gaan vertelde gyn. Dat is wel positief, maar het blijft erg eng. Ook vandaag weer aan het bloeden. Volgende week weer een echo.... Nu nog bijna een week afwachten :(

@Carolien wat vervelend dat jij ook een bloeding hebt gehad. Wat is het schrikken he... Hoe is je echo verlopen? Ik kon gisteren niet reageren was de hele dag plat aan het liggen en daarna in Zhuis...

4. Boris10

Boris10 Niet meer actief

Wat een goed nieuws zeg! Je bent nog niet uit de onzekerheid maar het feit dat het vruchtje achter de bloeding zit en het tot nu toe goed doet is super!!!

5. meis23

meis23 Bekend lid

19 jan 2010
    973
    136
    43
    Hoi Semmey,

Ik wil toch even reageren. ik heb ook van week 6 t/m 11 flinke bloedingen gehad. En dan idd ook dat ik helemaal onder zat. Er was bij mij een bloeduitstorting zichtbaar in de baarmoeder, en ik had ook geen krampen. Doordat het bloed eruit gaat kan het zijn dat vruchtje meegaat.

Na week 11/12 was het bloeden ineens gestopt en heb ik een mooi meisje hier.. Ik hoop dat het voor jou ook onschuldig is, maar herken je angst heel erg.

Sterkte!

6. Carolien1981

9 jan 2015
    96
    1
    0
    NULL
    NULL
    Schrikken dat je weer een bloeding hebt gehad!
    Wel weer een spannende week voor je dan! Ik zal voor je duimen!

Mijn echo was heel goed, kindje was goed gegroeid en kans dat het nog fout gaat is heel klein. Ook was er van mijn hematoom niks meer te zien.

Ik hou je topic in de gaten!

Groetjes!

7. demie

demie Bekend lid

17 mei 2014
    931
    0
    16
    Ik heb ook een hematoom en 2 flinke bloedingen gehad. Wel een heel stuk verder in de zwangerschap. Het begon met 24 weken.
    De eerste keer 5 dagen gebloed
    4 dagen niks. Toen weer 4 dagen gebloed.
    Weer een week later een mega stolsel verloren maar ons meisje doet het nog prima.

Wel blijf ik oud bruin verliezen. Elke keer met afvegen. Ik hou mezelf maar voor dat het steeds een beetje hematoom is dat oplost.

Ik heb ook op het moment dat ik bloeden plat gelegen. Alleen naar wc of naar de koelkast en verder niks.
    Als ik niet bloed alleen beetje rustig rondlopen af en toe bij iemand op de koffie maar geen huishouden. Niet bukken traplopen en tillen enzo.
    De laatste echo was 3 weken terug en mag gelukkig eind volgende week weer.

Ik snap je onzekerheid heel goed. Ik heb het zelf ook, Ookal ben ik wel een stuk verder.
    Elke week is er weer 1tje voor me en begin me iets geruster te voelen nu de 30 in zicht komt.

Wil je heel veel sterkte wensen en volg je verhaal. Het kan echt ook goed gaan hoor. Heb er al meerdere succes verhalen over gelezen hier. Ook allemaal zo vroeg in de zwangerschap.

Mijn vk zegt ook dat parecetamol 3×2 per dag moet nemen voor de rust?! Als ik bloed. Weet niet zo goed wat het doet maar deed het maar braaf.

8. demie

demie Bekend lid

17 mei 2014
    931
    0
    16
    Carolien is jou hematoom dan in 3 weken helemaal verdwenen?

9. Carolien1981

9 jan 2015
    96
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ja blijkbaar wel Demi.

Ze had er zelf niks over gezegd, dus ik vroeg ernaar. Ze heeft nog eens gekeken en zei dat ze er niks meer van kon zien!

10. Boris10

Boris10 Niet meer actief

Hoe is het nu meis?

11. Semmey

Semmey Lid

14 feb 2015
    18
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lieve dames, een hectische week gehad... vandaar dat ik niet aan schrijven ben toegekomen...

@Carolien: wat fijn dat de hematoom verdwenen is, dat is een opluchting denk ik!
    @Demie dank voor je berichtje. Ook erg eng om mee te maken later in je zwangerschap. Wel erg fijn te horen dat het nu iig geen helder rood bloed is, maar oud bloed. Ik zal bij mijn volgende controle eens vragen of ik ook paracetamol moet innemen, mij is niks gezegd nog.

Hier een update:
    Afgelopen vrijdag heb ik weer een flinke bloeding gehad, met weer een bloedstolsel, die viel er in de wc uit bij het plassen. Het loste gelijk op in het water, dus weet niet hoe groot het geweest is, wat ik kon zien was ong formaat van een euro. Het bloeden heeft ongeveer 2 dagen geduurd en daarna steeds bij het afvegen een beetje oud bleod Gisteren (woensdag) had ik een afspraak staan voor controle en echo, alweer bij een nieuw persoon (heb in 2 weken tijd nu 5 verschillende mensen gezien). Kindje was goed te zien op de echo, was gegroeid, volop aan het bewegen en hartje klopt goed. Minder was het bloed wat te zien was op de echo, na zoveel bloed verloren te hebben had ik ergens gehoopt dat het nu wel flink minder zou moeten zijn. Maar nee, er zit nog steeds flink wat bloed... nu is het heel erg langgerekt een 7 cm lang ongeveer, maar wel wat smaller.

Het enge is dat het bloed voor krampen (weeen) kan zorgen en je dus een gezond kindje kan verliezen. Dit is dan ook mijn grootste angst momenteel. En in het ziekenhuis zeggen ze "dat ze niks kunnen doen om de baarmoeder rustig te houden", ook omdat ik geen voorgeschiedenis van miskramen heb willen ze het afwachten. Ik snap het niet en ben behoorlijk gefrustreerd, maar bovenal verdrietig en angstig.

Een vriendinnetje van mij heeft een paar dagen geleden haar kindje verloren, ook bij haar veel bloedingen gehad en ook elke keer een goed hartje. Het kindje was al ruim 14 weken en voortijdig geboren helaas. En door mijn eigen toestand dat ik zoveel mogelijk plat lig, kan ik heel weinig voor haar betekenen... ik kan alleen op afstand er voor haar zijn en ik vind dat zo moeilijk momenteel.

Mijn hoofd maakt overuren, gedachten komen en gaan, de hormonen gieren door mijn lijf (misschien een goed teken?) en ben alleen maar aan het spugen de hele dag. Ik hoop zo dat het bloed opgenomen wordt door mijn eigen lichaam. Want naar de wc gaan is elke keer eng. Elke keer denk ik " iets te voelen" en is het loos alarm. Durf het huis niet meer uit, uit angst dat ik ga bloeden onderweg.

Het is nu voorjaarsvakantie en ik kan niks leuks doen met mijn dochtertje van 5, omdat ik bang ben dat ik ineens ga bloeden en ik haar moet uitleggen waardoor dat komt. Het is namelijk de voorgaande keren zo geweest dat een verbandje niet hielp, maar dat het echt stroomde.

Ik ben zo blij dat ik hier mijn gevoelens zoals de angsten kan delen. Ook al ken ik jullie niet, ik wil jullie echt uit het diepst van mijn hart bedanken voor jullie reacties. Dat doet mij echt heel heel heel goed.

12. Boris10

Boris10 Niet meer actief

Meid bah wat een onzekerheid nog steeds! Wel super goed dat jullie kindje het zo goed blijft doen!
    Hoever ben je nu?
    Wat naar voor je vriendin :( 14 weken al heftig hoor.
    Sterkte meid!

13. Semmey

Semmey Lid

14 feb 2015
    18
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je wel Boris! Volgens de echo van gisteren was ik precies 10 weken zwanger. Dus nu 10+1. Blijft spannend nu nog

14. Tacita

Tacita Fanatiek lid

20 okt 2014
    1.365
    0
    36
    NULL
    NULL
    Pffff ik vind het zo heftig voor je! Het is zo fijn dat het nog steeds goed gaat met het kindje, maar je gevoel blijft enorm dubbel. Ik blijf enorm hard voor je duimen, pas goed op jezelf!

15. demie

demie Bekend lid

17 mei 2014
    931
    0
    16
    Wat naar om te horen van je vriendin.

Het blijft heel spannend allemaal.
    Maar dat je nog steeds zwanger bent is wel een goed teken! Hoe langer je zwanger bent hoe minder kwetsbaar je kindje word.
    Goed rustig aan blijven doen hoor meid! Veel sterkte

Bij mij was het stolsel de grootte van een vuist en dit nadat ik het uit het water van toilet had gevist.

Ik hoop hier donderdag ook op zulk nieuws Carolien. Heb dan 4 weken niet gekeken. En het is nu al ruim een week bloed vrij in men ondergoed!

16. Semmey

Semmey Lid

14 feb 2015
    18
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vandaag weer echo gehad, kindje deed het weer erg goed. Sinds een paar dagen nu oud bruin bloed bij het afvegen,dus er komt nog wel wat bloed uit.... moet het wel in de gaten houden.
    Voor volgende week weer een echo gepland. Blijft toch spannend elke keer.
    Wat fijn Demie dat er geen bloed meer is :) Goed teken! Succes donderdag.

17. Tacita

Tacita Fanatiek lid

20 okt 2014
    1.365
    0
    36
    NULL
    NULL
    Toch goed om te horen Semmey en tuurlijk blijft het spannend... Duim voor je dat alles goed blijft gaan, op naar de volgende echo ;)

18. Boris10

Boris10 Niet meer actief

Super meid!!! Ik heb er een goed gevoel bij! Dit kindje wil absoluut bij jullie zijn over een maand of 6!

19. demie

demie Bekend lid

17 mei 2014
    931
    0
    16
    Fijn dat je weer een goede echo had!! Blijft inderdaad spannend.
    Dat oud bruin heb ik echt wel een maand verloren,maar is een stuk beter dan "vers" bloed. Ik probeer het maar zo te zien dat men lichaam het stolsel in men baarmoeder aan het opruimen was.

Hopelijk ben je nu wat geruster, gaat vast goed komen meid!

20. ButterflyNova

ButterflyNova VIP lid

31 mrt 2014
    5.326
    104
    63
    Wat maak je toch een heftige tijd door.. Hopelijk stopt dat heftige bloeden en kun je de rest van de zwangerschap weer een beetje genieten.

Deel Deze Pagina