Letten jullie heel erg op op hoeveel cola/koffie etc. je drinkt? Cola helpt, als enige, bij mij namelijk goed om iets minder misselijk te zijn. Ik drink geen liters per dag, maar toch wel 2 glazen cola light per dag. Zal dit slecht zijn? Ik weet dat je niet teveel caffeine moet drinken, maar ik weet gewoon geen andere manier waardoor ik een klein beetje minder misselijk word. Voel me soms zoo rot
Hoi, Nee ik let er niet heel erg op. Moet zeggen dat ik helemaal geen zin heb in koffie en dat ik tegenwoordig verslingerd ben aan rooibosthee. Daarnaast was bij m'n vorige zwangerschap nog het uitgangspunt max 4 koppen koffie of 8 koppen thee per dag de max. Dus kan me ook moeilijk vinden in het '1 kop koffie beleid'. Daarnaast heb ik dus alleen trek in cola t.a.v. De cafeïne houdende producten.. Dus ik drink idd de ene keer een paar glazen of blikjes cola en de andere dagen weer niets (omdat ik daar da geen trek in heb).
2 glazen cola kan wel hoor. zelfs volgens de dieetiste(loop ik ivm galstenen) onthou wel dat er in meer prik caffeine zit.. En niet alleen cola. verder ook vooral veel water drinken, om niet té veel suiker binnen te krijgen
Oh oke, gelukkig kan dit dan geen kwaad Sowieso drink ik aan het eind van de middag en 's avonds wel water, maar rond half 1 moet ik gewoon even iets van cola om over de misselijkheid heen te komen.
Ik dronk eerst ongeveer 2 glazen cola light tegen het beroerde gevoel en nu drink ik het tegen maagzuur, gek genoeg helpt het een beetje. Ik denk dat als je het niet overdrijft het niet zoveel kwaad kan. Ik drink trouwens geen koffie en weinig thee.
Ik dronk nooit cola, ik vind het niet eens lekker Maar bij de zwangerschap van de jongste was het het enige wat hielp tegen de misselijkheid en als ik dan toch moest spugen was het iig geen nare nasmaak Ik dronk ongeveer 3 glazen cola per dag
Lijkt me OK hoor. ik met momenten ook 1 blikje of twee glazen per dag. Denk persoonlijk wel dat de niet-light versie gezonder is dan de light, omwille van de aspartaan die er in zat, maar i kwissel af tss gewone cola, light of zero, en af en toe eens fanta of sprite. Maar zeker niet dagelijks en dan max. 2 glazen per dag. Verder soms eens thee. Appelsap helpt bij mij ook tegen maaglast.
Ik drink cola light caffeine vrij (altijd al) ... Het is samen met water (ijskoud) een van de weinige dingen die ik de laatste weken kan drinken...
Ik gebruikte het ook. Maar wel de gewone variant. Dag diëtist van mijn eerste was niet zo gek op zoetstoffen, en ik raakte ervan aan de dunne.. Dus dan liever echte suikers, en dan maar een koekje minder, of geen suiker in de thee.
Gewoon doen hoor! Maar liever inderdaad gewone cola en niet de light. Zoetstoffen zijn nog slechter dan de suikers
vervelend hé die misselijkheid. Ik ben de eerste 18 weken misselijk geweest en heb 18 weken lang 3 glazen cola dagelijks gedronken. Meer kon ik ook niet drinken zelfs thee werd ik onpasselijk van. Kan geen kwaad hoor ik bedoel de vk zei toen ook; als je maar iets binnenkrijgt , beter dan niets.
Ik drink de afgelopen weken alleen maar cola omdat ik kotsmisselijk ben er gaat 3 liter per week doorheen. Maar daarnaast drink ik geen koffie of thee met caffeine..
cola mag 2 glazen per dag, ik ben zelf cola-verslaafd drink makelijk 10 liter cola weg in de week, heb afgelopen 3 weken geen cola gedronken (ivm icsi behandeling) nu bleekt de poging mislukt ikke meteen groot glas cola haha vond het heel moeilijk om 3 weken niet te drinken neem ik eindelijk een glas cola smaakt het nergens na haha
Is flauwekul, kan pas schadelijk zijn als je meer als 4 liter op een dag drinkt. Nu drinkt volgens mij niemand zoveel. Van de week heb ik bij de vk gelezen dat je 6 glazen cola mag op een dag.
Ik ben vanaf de zwangerschap overgestapt op de caffeine vrije variant van de cola light. Ik proef nu het verschil al niet meer. Ik probeer het te beperken tot 1 glas per dag en de rest water, aanmaaklimonade en vruchtensappen.
Ik dronk voor ik zwanger was ongeveer 2 glazen cola light per dag. Nu probeer ik dat op 1 glas per dag te houden (behalve als ik uit eten ga/ verjaardag/ etc). Ik drink verder nauwelijks koffie en met mate zwarte thee. Vond kruidenthee sowieso al lekkerder. Je leest soms inderdaad hele strikte regels over de hoeveelheid cafeïne, geldt trouwens ook voor andere dingen zoals kaneel etc. Want als je dan weer verder leest hoor je weer wisselende dingen (ook van diëtisten en zo).