Wanneer stoppen met de pil - verre reis

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door AnnaBNL, 16 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. AnnaBNL

AnnaBNL Nieuw lid

16 okt 2013
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,

Mijn vriend en ik hebben besloten binnenkort met de pil te stoppen. Als ik mijn voorraad opmaak, slik ik begin december de laatste. Spannend!!

We weten al dat we in de zomer van 2014 een verre reis gaan maken (belangrijk familiebezoek wat we absoluut niet willen missen). Ik wil dus voorkomen dat ik dan niet zou kunnen vliegen vanwege een zwangerschap. Ik zou dan ook wel heel snel zwanger moeten zijn, maar daar moeten we wel rekening mee houden want je weet maar nooit. Je mag dacht ik vliegen t/m 6 maanden?

Het valt allemaal niet echt te plannen natuurlijk, dus ik denk dat we het de eerste maanden gewoon nog veilig doen, zodat we zeker weten dat het dan nog niet gebeurt en ik wel kan ontpillen.

Iemand van jullie hier ervaring mee? Het is overigens geen 'gevaarlijk' land waar we naartoe gaan, dus dat kan ik ook gewoon zwanger doen.

Alvast bedankt!

2. NElisabeth

NElisabeth Actief lid

30 aug 2013
    164
    0
    16
    Beverwijk
    Ik persoonlijk denk dat het het slimst zou zijn om vanaf februari/maart te gaan beginnen met proberen. Dan weet je in ieder geval zeker dat je niet over die 6 maanden zit als je op vakantie bent en kan je dus geen problemen hebben met vliegtuigmaatschappijen. Ook is de kans dat je lichaam dan ontpilt is een stuk groter en geeft je lichaam niet zulke verwarrende symptomen af die je soms echt gek kunnen maken. Nou is de kans dat je meteen zwanger bent natuurkijk heel klein maar ik zou liever het zekere voor het onzekere nemen in zo'n situatie. Maar dit is natuurlijk alleen maar mijn mening he.

3. Leen82

Leen82 Fanatiek lid

8 nov 2012
    1.961
    4
    38
    Vrouw
    Er wordt sowieso geadviseerd om minimaal 1 keer ongesteld te worden buiten de ontrekkingsbloeding. Dus december onttrekkingsbloeding, januari menstruatie. Dus deze maanden zou ik iig voorbehoedsmiddel gebruiken. Dan leer je je lichaam ook beter kennen natuurlijk en is het makkelijker te berekenen wanneer je aantelt :).
    Zomer 2014, heb je het dan over juli-sept of mei-juni (I know, is voorjaar, maar in de volksmond vaak al zomer) al?

4. Beepje

Beepje Fanatiek lid

14 feb 2013
    2.310
    9
    38
    Ik werk in de reiswereld en iedere airline hanteert zijn eigen regels mbt het vervoeren van zwangere vrouwen. Bij de ene Airline mag dit tot 8 maanden en de andere mag dit maar tot 6 maanden.

Ik denk eerder dat je jezelf af moet vragen of het verstandig is om in januari al te beginnen en eventueel zwanger op reis te gaan.
    Je kunt wel zeggen dat jullie weg 'moeten' maar mss ben je wel heel erg ziek en mag je helemaal niet op reis. Dat zijn wel allemaal afwegingen die jullie van te voren al moeten maken. De kans bestaat gewoon dat de reis niet door kan gaan, hoe ver je ook bent in de zwangerschap.

5. DitBenIk

DitBenIk Fanatiek lid

Wat fijn dat jullie hebben gesloten om te stoppen met de pil, en wat gaaf dat jullie komend jaar een verre reis gaan maken!

Als deze reis echt zo belangrijk voor jullie is, is het dan niet verstandiger om nog iets langer te wachten? Of in elk geval een andere voorbehoedsmiddelen te gebruiken voordat jullie op reis gaan? Dan kun je op je gemak ontpillen. Misschien wordt je wel behoorlijk ziek en kun of mag je niet eens vliegen.. en misschien voel je je dan wel zo ellendig dat deze mooie reis helemaal niet meer leuk voor je is..

In ieder geval heel veel plezier met het uitstippelen van jullie reis :D

Deel Deze Pagina