Hhoi, Mijn mannetje presteert het om bij iedere poepluiers of zijn pijp vol te poepen of de poep recht omhoog zijn rug op te schieten. Nu was het een klein mannetje en dacht ik dat het lag aan het feit dat de luiers te klein waren. Maat inmiddels voldoet hij qua kilo's aan.de.luier die hij aan heeft (4 kilo pampers.1). Ik Let er natuurlijk op dat alle randjes goed omhoog staan maar toch gebeurt het me meerdere keren per dag dat ik hem compleet kan verschonen. Wie heeft de tip?
Dat is vervelend he! Hier gebeurde dat de eerste maanden ook heel regelmatig. De poep is ook nog zo dun dan. Msschien toch al eens maat 2 proberen? Of ander merk? Ik vond in die eerste maten Etos eigen merk goed.
onze dichter zat rond dat gewicht ook nog in pampers maat 1. De randjes hielden de poep altijd goed tegen. Zit de luier niet te los? Of misschien de romper te strak?
Grotere romper proberen? Dan staat de luier niet meteen 'strak' als er iets in komt. Als je snapt wat ik bedoel
hier komt de spuitpoep er ook vaak uit. Maat groter of andere merken werkt lang niet altijd. Tis hier zorgen dat de randjes goed zitten en hopen dat ze niet teveel poept ineens
Hier ook in het begin vaak gehad. Kruidvat luiers werken hier het beste. Inderdaad is de romper wel groot genoeg? De luier moet wel voldoende ruimte hebben om te absorberen. Wat me verder nog te binnen schiet is de randjes goed doen. Ik vouw de rand aan de achterkant dubbel en dan naar binnen. Als je snapt wat ik bedoel. Zo heb je meer kans dat de ontlasting binnen de luier blijft. Een troost, het gaat vanzelf beter!
Volgens mij zijn spuitluiers inherent aan borstvoeding geven. Ik was er voor gewaarschuwd, maar mijn dochter had na 3 maanden welgeteld haar eerste lekkende luier. Klein voordeeltje van kunstvoeding Of geef je geen borstvoeding? (ik ga het niet ontraden hoor, zeker niet) De maat lijkt me wel goed hoor, maat 0 is tot max 2500 gram, dus te groot kan de luier in ieder geval niet zijn. Maat 2 kun je alvast kopen en proberen, die gebruik je later toch. En misschien een ander merk, maar als het dan nog zo blijft wordt het denk ik wachten op bijvoeding, dan wordt het waarschijnlijk beter.
Moet zeggen dat de pampers het beste werken als je bv geeft daar zit die structuur in de luiers en dat werkt altijd goed. Voor mij alleen maar altijd pampers als ze zo klein zijn
Idd ander merk luiers proberen. Het hangt grotendeels van de pasvorm af of een luier goed zn werk kan doen en het ene kindje heeft een andere pasvorm nodig dan het andere... Zou kruidvat eens proberen, die lekten bij ons niet door op het moment dat pampers dat wel begonnen te doen.
Ik zou niet al te zeer letten op de gewichtsaanduidingen die op de verpakkingen staan! Dat klopt hier vrijwel nooit.Zodra onze zoontjes doorlekten, zijn we direct op een grotere maat overgestapt. Dus: Grotere maat. Ander merk. Grotere rompers.
Dames, bedankt voor de reactie! Begon al aan mezelf te twijfelen. Vandaag kruidvat in huis gehaald en de eerste lading zit er nog in! Helemaal blij... idd die rand dubbelgevouwd en daar zat het ook in dus dat blijf ik doen. Haha on the bright side... kan hij wel lekker alle pakjes aan die we gekocht of gekregen hebben!!
De kruidvatluiers zijn de enige luiers met een soort elastiek in de rug. Daardoor ontplofte de boel nooit zo extreem. Mijn zoontje heeft nu wel eens de tik om eerst te poepen en dan flink te plassen. (begint zindelijk te worden, dus een echt grote plas). Dit houdt geen enkele luier helaas.