HI dames, Ik heb een vraagje.. de laatste paar weken word ik overvallen door zon moe gevoel... idee dat ik armen niet meer kan optillen omdat ze zo topzwaar zijn. Mijn ijzer is geprikt vorige week, 6,1 en slik nu ijzertabletten.. maar dat gevoel blijft. is dat normaal of ligt het aan iets anders?
Hoihoi, Het ijzer heeft even de tijd nodig om zijn doel te bereiken. Je Hb was aan de lage kant dus het moet eerst even opgebouwd worden voordat je echt verschil gaat merken. Let ook op met je voeding, neem geen melkproducten bij je maaltijd maar neem deze een half uur er voor of twee uur erna. Neem een sinasappel als toetje of een jusje bij je lunch dat zorgt voor een goede opname van het ijzer. HEt is heel vervelend want je voelt je verder niet ziek. Probeer er even aan toe te geven. Ga smiddags even plat en neem je rust zodra je kan. Hoop dat het snel beter met je gaat! Imke
dank je voor je antwoord. ik eet erg veel sinaasappels, wat ook weer niet goed was zei VK omdat dat het maagzuur weer versterkte.. zucht. ik probeer zoveel mogelijk rust te nemen.. maar merk er helaas nog weinig van dat het helpt.. tis gewoon soms zo'n verlammend moe gevoel. ik wacht nog even af... over 2 weken weer controle.. hopen dat ijzer dan herstelt is.