Wie heeft een leuk idee? Voor mn zoontje heb ik toen ik zwanger was een knuffel gehaakt. Nu wil ik voor baby 2 ook iets zelf maken, maar ben t haken zat. Ik ben verder niet heel erg handig, maar haken heb ik mezelf ook geleerd dus ik kom er vast wel uit. Iemand een leuk idee? Iets te spelen, iets voor op t kamertje?
Ik heb ooit zelf een mobile gemaakt (van takken met vilten insectjes eraan), en een alfabet geborduurd.
Iets met hout... Houten treintje of e.d. oppimpen... ( beschilderen/ bewerken... met daarop de naam, geboortedatum, gewicht of e.d. ) Anders; dekentje breien,... lakentje de naam op borduren...
Knuffeltje vind ik het leukste voor de baby om te bewaren, ik zou dat doen ook al moet je jezelf ertoe zetten. Als je bezig bent valt het vast mee. Als je een naaimachine hebt kan je een vlaggetjeslijn maken, lakentje met naam (kan je ook borduren).
Vlaggenlijn met naam ,ook altijd te gebruiken bij de verjaardag!! Een knuffel, maar je hebt ook boekjes met cadeau ideeën.bijvoorbeeld van die ringen die van groot naar klein lopen en je op een staaf moet doen.google op baby cadeautjes/ speelgoed haken Die ballen die je met driehoeken aan elkaar moet maken is ook leuk. Staan patronen op internet nu nog de naam van die dingen. Zoals deze http://crochetnplay.blogspot.nl/2011/03/my-favorite-free-crochet-patterns-baby.html?m=1 Baby deken is ook leuk zo wel om te naaien als haken. Rammelaars is ook leuk.
Ik heb ook een mobile gemaakt (zoiets als op foto) van papier. En veel vilten dieren/wolkjes met pompoms. Baby is er echt dol op en lacht er continue om.
Leuke bijtring of speenketting. Als je kijkt bij Etsy en daar pacifierbeads intikt kom je soms een zakje tegen waar alles inzit wat je nodig hebt met verschillende bijtkralen. Evt kun je dan nog opzoek naar letterkralen voor de naam.
https://www.etsy.com/nl/market/quiet_book valt mee zie ik afhankelijk van welke je wilt. Maar dan zijn de boeken al echt af.
@rebekka84 oohja, beetje zelf doen is wel zo leuk. Ben helemaal niet zo vd creatieve dingen dus zal eens kijken waar ik t kan kopen en hoe ik zoiets maak!
Je bent nu mijn vraagbaak hoor haha. Misch heel domme vraag, maar heb je een naaimachine nodig of kan t met de hand? En verder, wat heb je allemaal nodig? Wordt uit internet niet dirwxt wijzer...