heel veel hcg

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door teigetje77, 21 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. teigetje77

    2 dec 2010
    76
    0
    0
    NH
    Hoi meiden,

    Hier een vraagje. Volgens mijn eigen berekeningen ben ik vandaag 6 weken zwanger. Nu had ik vanmorgen Moeders voor Moeders op visite. Zij deed zoals het hoort nog een zwangerschapstest. Alleen kleurde die zo snel en vet positief dat ze zei dat ze dat alleen nog maar had gezien als je of al langer zwanger bent of het een meerling is!!! Heeft iemand hier ervaring mee?? Ik heb gelijk de verloskundige gebeld en we mogen nu gelijk 2 weken eerder voor een echo. Ik moet zeggen dat ik hoop dat ik langer zwanger blijk te zijn al ben ik wel ongie geworden de cyclus ervoor en niet eens echt korter dan anders. Als het een meerling blijkt te zijn moeten we heel erg aan het idee gaan wennen..... Of misschien produceer ik gewoon wel heel veel hcg.
    In ieder geval dus nog een week en 2 dagen afw88, dan weten we meer.
    Ik hoop dat er iemand is die dit ook herkent en ik zou graag willen weten wat daar uit is gekomen.

    groetjes Teigetje
     
  2. Lunacy

    Lunacy Actief lid

    14 dec 2010
    475
    0
    16
    Dag teigetje,


    Met precies zes weken had ik ook MvM op bezoek en testte ik ook voordat de controlestreep zichtbaar was al dikke knal.

    Inmiddels heb ik bij 8 weken een echo gehad en bleek dat ik (gelukkig) geen meerling heb!!


    Maak je niet druk! :)
     
  3. jannanas

    jannanas Fanatiek lid

    10 nov 2007
    1.797
    1.653
    113
    Heel herkenbaar. Bij mijn eerste had ik dat ook, sprong bijna uit het teststripje. Maar geen meerling en ook geen zwangerschap die verder was hoor. En ondanks dus het hoge HCG weinig klachten, dat vond ik dan weer heel bijzonder!
     
  4. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.996
    5.822
    113
    Ik had bij mijn zoontje met 5 weken ook al een knalstreep bij moeders voor moeders. Ze zei ook: zo jij MOET last hebben van die hormonen, dat kan niet anders (eh jaa!). En het was er ook maar 1-tje. No worries. De kans is groter op 1 dan op 2 hoor. ;)

    Wel leuk dat je eerder mag komen. Succes alvast voor de echo!
     
  5. teigetje77

    2 dec 2010
    76
    0
    0
    NH
    Bedankt voor jullie reacties, ik krijg nu dus de echo met 7 +2, ipv 9 +2, we w88 het wel af, de eerste positieve test was een dag voor NOD en die knalde er niet echt af, de tweede gedaan een dag na NOD (zaten er toch 2 in) en die was wel donkerder maar ook niet echt knal. Ik heb verder ook totaal geen klachten alleen heeeeeeel erg moe, verder helemaal niks. De vorige zwangerschap ook niet trouwens. Ben inderdaad ook wel blij dat we nu eerder mogen komen, kunnen we eerder uitsluiten dat het er meer zijn of niet.

    Groetjes Teigetje
     
  6. mbtc

    mbtc Fanatiek lid

    9 nov 2010
    1.811
    0
    0
    leidster kinderopvang
    velsen
    hoi,
    ik had de eerste zwangerschapstest een knaller. was binnen 1 minuut zichtbaar en toen zeiden een aantal meiden al misschien ben je langer zwanger. ik was net 1 dag overtijd.
    toen kwam de mevrouw van mvm met 6.5 week. toen ook een knaller.

    ben bij vk geweest en heb een echo gehad met 10 weken en 1 dag. het is er echt maar 1 ook al heb ik al een aardige buik voor nu 11.5 week. en het was ook volgens kruin-staart lengte 10 weken en 1 dag.
    denk niet dat het heel erg veel zegt of je veel hcg in je bloed hebt. denk ook niet dat het veel kwaad kan??
     
  7. chicky768

    chicky768 Lid

    4 aug 2008
    7
    0
    0
    medewerker klantenserve
    Purmerend
    hoi..
    Ik ben vandaag ook 6 weken en 3 dagen zwanger...
    en ik had vorige week MvM en mijn test was ook meteen een knaller..
    Wel goed dat je nu eerder je echo krijgt..
    Ik krijg hem aanstaande dinsdag...
    en aangezien in een vruchbaarheidsbehandeling heb gehad ehb ik meer kans op een meerling (of miskraam) maar hoop toch dat er maar 1tje in zit hoor hahaha
     
  8. Friesland90

    Friesland90 Fanatiek lid

    21 jun 2010
    2.661
    5
    38
    Hallo,

    Mijn test van moeder voor moeders was rond dezelfde tijd.. De foto van mijn test zie je als profielfoto hier links boven.

    Maar wel ontzettend leuk om zo'n knaltest te hebben hahaha!!!
    Gefeliciteerd met je zwangerschap.
     
  9. Jucade

    Jucade VIP lid

    20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ik testte zelf al met 3 weken positief met kruidvat 2v5 en was een tweeling ;)
     
  10. Truus21

    Truus21 Niet meer actief

    Mijn MvM test was met 5wk2d en de teststreep knalde ook gelijk van de test af. Hier geen meerling en ik was ook niet langer zwanger op dat moment.
     
  11. mm7

    mm7 Fanatiek lid

    9 feb 2010
    2.801
    28
    48
    Ik ook 3 weken posi test, en ook een 2ling!
     
  12. Jucade

    Jucade VIP lid

    20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Naja, eigenlijk hadden we allebei een 3ling he mm7. Maar hier is het 3e vruchtje gestopt met groeien voor de 7,5 week. Vandaar mn bloedverlies toen ;)
     
  13. mm7

    mm7 Fanatiek lid

    9 feb 2010
    2.801
    28
    48
    Oh echt waar ik wist niet dat jij dat ook had gehad, maar idd hier ook een 3ling, dus voor ons niet zo gek om dan al posi te testen, wij hadden een torenhoge hcg haha!

    Wist wel van je bloedverlies...
     
  14. Delight

    Delight Fanatiek lid

    17 jan 2011
    2.157
    0
    0
    HBO Facility Management
    Salland
    Ik had het ook...
    En ik was verschrikkelijk misselijk..

    Op een gegeven moment in het ziekenhuis met uitdroging, hebben ze ook maar gekeken of het een meerling was..

    En nee.. gewoon heel veel HcG.. en ben nu niet misselijk meer..
     
  15. La Palma

    La Palma Fanatiek lid

    24 mei 2010
    2.721
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik had ook een knaltest. Een week voor mijn menstruatie. De controlestreep trok zelf lichter weg omdat het andere streepje zoveel nodig had ( blijkbaar )

    Achteraf heb ik een vroege eisprong gehad en werd ik 8 dagen verder gezet ;)
     
  16. Female

    Female Niet meer actief

    Ik had deze zwangerschap ook op 4,5 week ofzo een knaltest (kv 2v5). T was veeeel donkerder dan C.

    Op precies 5 weken bloed geprikt en die waarden waren ruim 10.300.
    Terwijl exact voor die termijn dit de gemiddelden zijn - wat ik rood gemaakt heb:

    gerekend vanaf ELM (eerste dag laatste menstruatie) IU/L of MIU/ML gerekend vanaf bevruchting
    Niet zwanger < 5 -
    21 dagen 0 - 5 7 dagen
    28 dagen 3 - 426 14 dagen
    35 dagen 18 - 7.340 21 dagen
    42 dagen 1.080 - 56.500 28 dagen
    49 - 56 dagen 7.650 - 229.000 35 - 42 dagen
    57 - 78 dagen 25.700 - 288.000 43 - 56 dagen
    79 - 100 dagen 13.300 - 253.000 57 - 78 dagen
    2de trimester 4.060 - 65.400 17 - 24 weken
    3de trimester 3.640 - 117.000 25 weken - bevalling
    Na bevalling < 5 -


    Ik heb op 7.1 een echo gehad en hij heeft niks over 2 gezegd. Maar 1 gezien dus ;)

    Ik moet zeggen dat ik voor mijn idee ook veel hinder ondervind van die hormonenstorm, het is niet alleen een voordeel.
    Ik ben al 2 keer eerder zwanger geweest maar ik ben nog nooit zo emotioneel van slag en vaak depry geweest als nu. En ongelofelijk moe, ook veeel erger dan bij de andere 2...
     
  17. teigetje77

    2 dec 2010
    76
    0
    0
    NH
    Inmiddels woensdag de echo gehad, en het is er inderdaad maar 1 en voorzover ze het nu kon meten zat ze er ook maar 1 dag naast. Dus voor niks 'zorgen' gemaakt. Een heel hoog hcg dus. Als ik eerlijk ben het ik nog steeds heel erg weinig klachten alleen dat ik heeeeeeeeel erg moe ben. Borsten vallen ook nog wel mee. De laatste dagen ook wat misselijk maar weet niet of dat nu van de zwangerschap komt of dat ons zoontje van bijna 2 toch wat van het virus dat hij had heeft overgegeven aan mij.

    Bedankt voor alle reacties.

    groetjes Teigetje
     

Deel Deze Pagina