Mijn dochtertje heeft 2 weken borstvoeding gehad, doordat de productie stopte moest ik flesvoeding gaan geven. Ik heb vanaf dat moment hypoallergene-voeding gegeven. Nou wil ik zo rond de 4 a 5 maand wel beginnen met bijvoeding, heeft het dan nog nut om ha-voeding tegeven? zijn hier nog meer die ook van hypoallergeen zijn overgestapt naar standaard? en in welke maand?
Ze raden vaak aan om tot 6 maanden door te gaan met HA-voeding, ivm met snellere kans op ontwikkeling van allergieën de eerste 6 maanden. Maar hoe dat dan zit in combi met bijvoeding.... Even eigen beredenatie: ik ga zelf pas proberen bijvoeding te geven vanaf 6 maanden (als ik dat red met uk). Ik blijf dan voorlopig nog wel HA voeding geven. Vind het zelf anders een te grote verandering en kan dan niet goed beoordelen waar uk op reageert áls hij op een voedingsstof zou reageren. Als de bijvoeding een beetje op de rit is (meerdere keren verschillende groenten en fruit), dan ga ik pas over op normale voeding. tenminste...... dat is de bedoeling. Voor hetzelfde geld loopt het totaal anders. Maar als het volgens bovenstaande zou kunnen, dan heeft dat mijn voorkeur (en lijkt mijzelf ook het meest logisch) Maar als iemand andere ideeën heeft: ik lees graag mee!