Heel veel huilen ‘s nachts

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Jenneke88, 4 dec 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Blijdorp

Blijdorp Niet meer actief

Klinkt inderdaad als krampjes. En mbt tot avondeten probeer even ui, paprika en kool te vermijden dat wekt nogal wat gas op.

Helemaal eens met Averlhach over de osteopaat. Hier ook ks ivm stuitligging en een klemliggende baby. Ze kon haar nek, schouders, rug en bekken pas volledige bewegen na 3 behandelingen van een osteopaat en toen liepen we al 3 maanden bij een fysio.
    Ik weet niet waar je woont maar bij Fysiorc in Rotterdam zit een goede.

2. Nescio

Nescio Niet meer actief

Over het eten, mijn jongste vond ui, knoflook, kurkuma,tomaat en druiven niet tof. Ze had dan veel meer last. Bekende dingen zoals kool heb ik al laten staan. Verder drink ik een kop venkelthee per dag (ook voor de melkproductie). Als het bij een kop blijft, kan dat ook helpen.

Hoe vaak heeft hij ontlasting? Hier was dat toen bijna na elke voeding (heel normaal bij BV). En vandaag heeft ze meestal ook 3 tot 4 poepbroeken per dag.

3. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.811
    5.949
    113
    Vrouw
    Ik lees een heleboel tips. Maar ik zou zelf beginnen bij de basis.
    En dat is borstvoeding. Stoppen is natuurlijk helemaal niet nodig.
    Het zou kunnen dat je zoontje moeite heeft met jouw tsr. Wie weet hapt hij veel lucht mee.
    Beide kunnen zorgen voor krampjes. Geen lucht is minder krampjes.
    Ik zou dus zeker even een lactatiekundige laten meekijken.

Hopsatee vindt dit leuk.
  4. Jenneke88

Jenneke88 Fanatiek lid

9 jul 2016
    1.772
    817
    113
    De lactatiedeskundige is al geweest. Ik moet het eerst beetje uit mijn borsten masseren. Dus daar ligt t probleem niet. Lactatiedeskundige heb ik toen om raad gevraagd omdat hij telkens aanhapte en losliet, waardoor ik kloofjes kreeg. Dit doet hij niet meer, dus dat lijkt me opgelost.

Vannacht heeft hij veel rustiger geslapen. Hij heeft wel even gejengeld maar was nu wel goed te troosten en stil te krijgen. Durf ook te zeggen dat t mijn nachtrust ten goede is gekomen.

Ik merk dat als ik hem gewoon na het drinken, als hij geboert heeft en verschoond is dat hij toch nog wat lucht heeft. Nog eens laten boeren en daarna tegen me aan gehouden en hij viel rustig in slaap. Daarna lekker kunnen slapen. Nachtvoeding gegeven en weer laten boeren. Hij heeft wel nog wat scheetjes gelaten, en hij was gewoon rustiger. Eens kijken of dit zo blijft.

Vero0504, Nescio, Blijdorp en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  5. VBJ82

VBJ82 Niet meer actief

Ik wilde dit net ook zeggen. Een van mijn kinderen huilde twee maanden dag en nacht. Gillen/ krijsen en vaak niet stil te krijgen.
    Hier bood de osteopaat uitkomst! Door de bevalling ook het Kiss syndroom. Had maar een behandeling nodig en heb zo’n heel ander kind!

Jenneke88 vindt dit leuk.
  6. Madelein84

Madelein84 Fanatiek lid

5 jun 2013
    1.042
    80
    48
    Ik lees de sterke TSR, die had ik ook. Wat hier hielp:
    - nog een keer extra kijken naar tong- en lipriempje. Door de sterke TSR en goede melkproductie kregen mijn kids genoeg binnen, maar ze hadden dus geen goede hap.
    - voeden met een tepelhoedje (maat te groot), dit remt de TSR waardoor de melk rustiger binnenkomt. Ik merkte het hier echt, met tepelhoedje deden ze 3x zo lang over een voeding en waren veel meer verzadigd dan zonder (er kwam dan dus gewoon een hele plens binnen). Bijkomend voordeel hiervan was minder spuitluiers :)
    - mocht je veel productie hebben, kijken of het geen overproductie is en evt in overleg met lactatiekundige hier wat aan doen, was het hier wel, met een maand of 3 had ik dat onder controle en ging het beter.

Jenneke88 en Zoe123 vinden dit leuk.
  7. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.965
    15.007
    113
    Blij te lezen dat t vannacht wat beter ging, hopelijk blijft t zo! Die kleintjes zijn kampioen hersenkrakers. Hebben ons hier ook rot gezocht naar de handleiding. Maar je merkt t snel als je eenmaal in de goede hoek zit, maar ze laten je wel eerst zoeken...Gillende baby in de nacht blijkt bijv. een kriebelend labeltje te zijn van een slaapzakje en jij je maar suf zoeken.

8. Jenneke88

Jenneke88 Fanatiek lid

9 jul 2016
    1.772
    817
    113
    Hij heeft vandaag een paar flinke poepluiers gemaakt. Echt een poep tsunami gehad hier :roflmao:. Maar hij is nu veel rustiger, en heeft het niet meer op een krijsen gezet. Hij heeft wel een paar keer heel ff gejengeld, maar viel erna in slaap. Hij ligt nu lekker te slapen. Gezien de hoeveelheid wat eruit gekomen is, vind ik het niet gek als hij flinke buikpijn gehad heeft. Arm kereltje.

Gisterenavond heb ik een flinke kop rooibosthee gedronken. En dat ga ik straks weer doen. Hopelijk helpt hem dat. Ik denk dat hij in de nacht zo'n erge krampen krijgt omdat hij in de avond meer drinkt. In de ochtend en middag ben ik met vonden ergens tussen de 20-40 minuten bezig, afhankelijk van hoeveel honger hij heeft. In de avond ben ik vaak een dik uur met hem bezig, omdat hij zich dan binnen 10 minuten weer meld. Ik leg hem 's avonds dan ook niet in zijn bedje na een voeding, omdat ik weet dat ik dan bijna meteen weer kan opstaan. Hij wordt dan wakker en begint te smakken, op zijn handjes te zuigen, en even later te huilen. Dus in de avond wacht ik tot hij duidelijk echt in diepe slaap verkeerd voordat ik hem in bed leg. In de nacht heeft hij minder honger, dan is hij na een 15 minuten wel klaar, en slaapt lekker verder, tenminste zo ging het vannacht. Duim voor me dat hij niet weer zo'n erge krampen heeft. Ik vond het zo erg voor hem, en hij was zo overstuur dat ik er overstuur van raakte.

Mijn man snapte niet dat ik overstuur van het huilen raakte. Heb hem vandaag proberen uit te leggen hoe het kwam en dat ik me vannacht echt even een hele slechte moeder voelde:oops:. Hij blijft dan gelukkig heel rationeel, en vraagt dan ook of er iemand hier op het forum al iets gezegd heeft dat we kunnen proberen. Helaas is die kleine niet geboren met een handleiding, was erg handig geweest. Bedankt voor het lezen, het begrip en de tips. Ik hou jullie op de hoogte.

9. Jenneke88

Jenneke88 Fanatiek lid

9 jul 2016
    1.772
    817
    113
    Om even nog wat andere vragen te beantwoorden, waar ik in mijn moeheid overheen gelezen heb... Na elke voeding krijg ik wel een mooie poepluier van hem, met urine.

En ik woon vlak buiten Maastricht. Dus als iemand een goeie osteopaat weet, dan wil daar zeker een bezoekje aan brengen. Want hij lag in mijn buik aan mijn rechterzijde, met zijn rug naar mijn zij, en hij keek met zijn gezichtje naar mijn maag. Hij was helemaal niet ingedaald. Hij lag met zijn benen gestrekt omhoog.

De ochtend van de keizersnede werd ik een uur voor de operatie aan zo'n apparaat gelegd dat de baby in gaten houd. Hier kwam naar voren dat ik al weeën had, maar ik voelde er zelf niks van. Ze kwamen met regelmaat elke 8 minuten. De verpleegkundige is toen ook zeer regelmatig komen kijken, om te kijken of ze haast moesten maken. Via een infuus iets gekregen. Daarna werden we gehaald, ruggenprik gekregen, nog een infuus en nog geen uur later was hij al geboren via keizersnede.

Hij heeft inderdaad vast gelegen. Een draaipoging met 35 weken was mislukt, ondanks dat het "te vroeg" was. Gyn had het bij het eerste gesprek na mislukte versie over om nog eens te proberen, maar na een echo zag zij er ook vanaf. "Geen ruimte, placenta lag in de weg, baby te ver naar rechts". Ze konden niet met de klok meedraaien, maar andersom ging ook niet. Vandaar dat ik zo'n osteopaat wel wil bezoeken.

10. Lafelife

Lafelife Fanatiek lid

25 apr 2017
    1.604
    1.064
    113
    Vrouw
    Eigenlijk hebben al mijn baby’s dit een periode gehad. Alleen gelukkig niet s nacht maar savonds of het begin van de nacht. Wat was het, dat blijft gissen. Ik dacht bij de eersten ook krampjes, maar nu ben ik daar niet zo zeker meer van. Ik denk wel dat het er bij mij mee te maken had dat ik veel melk had, vooral ik het begin en een sterke toeschiet reflex. En op het moment dat de melk beter afgestemd was werden de baby’s ook rustiger. Goed boeren inderdaad. En ook weer niet te vaak aanleggen want dan duurde het huilen alleen maar langer. En dan was het steeds erop en eraf. Drie kwartier hield ik zo’n beetje aan en tussendoor rondlopen, en fietsen met beentjes. Na de zes weken werd het langzaamaan beter. Sterkte nog even en pak je rust overdag. Dan kan je het snachts ook beter aan.

11. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
  12. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.811
    5.949
    113
    Vrouw
    Dat hij in de avond vaak wil drinken, is gewoon clusteren.
    Dus wat dat betreft, een voorbeeldige borstbaby.
    Als je het gevoel hebt dat hij te veel voeding binnenkrijgt, in principe drinkt een baby niet meer dan hij binnen kan houden, anders komt het er wel weer uit. Twijfel je, dan kan je eventueel dezelfde borst aanbieden.
    De andere borst leegkolven voor je gaat slapen

13. krullebol81

krullebol81 Actief lid

9 jul 2014
    393
    23
    18
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Ik kan je een osteopaat echt aanraden. Onze dochter is nu 2,5 jaar en de nachten zijn tot een week echt drama geweest. Gaf ook borstvoeding en dacht in het begin..krampjes. Daarna dacht ik...ze is gewend om 's nachts lekker tegen mij aan te liggen, ze mist mij. En zo is het er min of meer ingeslopen totdat wij er echt aan onderdoor gingen. Een afspraak gemaakt bij de osteopaat en na 4 behandelingen lijkt het te werken! Dochter slaapt nu sinds 2 nachten door ipv 3x per nacht krijsend wakker te worden.

Onze osteopaat raad ook aan om met elke baby een soort van apk te doen als ze een week of 4-6 zijn. 3 a 4 behandelingen en baby zit lekker in zijn vel.
    Als onze baby geboren is gaan wij zeker weer terug en dan wachten wij geen 2,5 jaar ;)

14. Jenneke88

Jenneke88 Fanatiek lid

9 jul 2016
    1.772
    817
    113
    Nog een update. Vannacht heerlijk geslapen. De kleine heeft om half 10 een voeding op verzoek gehad, ondanks dat hij om half 8 nog een voeding gehad had. Hij heeft toen tot 2.15 uur geslapen. Nachtvoeding gegeven, en de poepluier verschoond, en hij sliep gewoon rustig verder tot half 6. Weer gevoed, weer een poepluier en na wat scheetjes en een flinke boer sliep hij verder tot half 10. Ik voel me zelf nu stukken beter nu de kleine niet uren aan een stuk heeft gehuild. Nu weet ik niet of de kop rooibos thee heeft geholpen, of dat ik geen paprika/uien/pittige kruiden heb gehad. Maar ik ben blij dat mijn kleine kereltje weer tevreden is. Dadelijk bel ik eens met een osteopaat. Collega raadde me er een in Heerlen aan. Is een half uurtje met de auto, dus niet heel ver weg. Eens kijken wat de osteopaat voor ons kan betekenen.

Nescio en Blijdorp vinden dit leuk.
  15. krullebol81

krullebol81 Actief lid

9 jul 2014
    393
    23
    18
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Wat fijn dat hij vannacht zo lekker geslapen heeft. Kun je zelf ook een beetje bijkomen.

16. Blijdorp

Blijdorp Niet meer actief

Wat fijn voor je dat het zo goed gaat nu! Je hebt een hoofdstuk van de handleiding gevonden :)

17. Jenneke88

Jenneke88 Fanatiek lid

9 jul 2016
    1.772
    817
    113
    Ik denk net een paragraaf gevonden te hebben:D

18. Paaseitje1989

Paaseitje1989 Actief lid

16 aug 2016
    154
    10
    18
    Wat doe je nu allemaal anders dan voorheen? Ik heb ook een krampenbaby!

19. Jenneke88

Jenneke88 Fanatiek lid

9 jul 2016
    1.772
    817
    113
    Geen gekruid eten, ik geef borstvoeding. In de avond zo min mogelijk prikkels, dus al meer dan een uur voordat hij de laatste voeding krijgt dim ik de lichten, tv e.d. gaan dan al uit. Als hij na de laatste voeding wat huilerig is dan leg ik hem tegen me aan. Na een voeding goed laten boeren op de methode omschreven in dit topic. Opletten dat hij goed aanhapt, zodat hij niet onnodig lucht gaat happen. En ik drink ‘s avonds een flinke mok rooibos thee.

Krijg hij nu onverhoopt toch kramp dan probeer ik een paar dingen. Met de benen fietsen zodat de darmen gestimuleerd worden, dit wissel ik af met de benen omhoog met gebogen knieën tegen zijn lijfje aanduwen. Wees wel voorzichtig dat je je baby geen pijn doet. Met een warme hand (ik warm mijn handen ff onder de warme kraan) het buikje met de klok mee masseren. Ook kun je de kleine laten ontspannen in een warm badje of met een warme kruik tegen zijn buikje. Als niks werkt, leg hem dan met zijn buik op je onderarm, wieg hem op en neer zodat hij wat verlichting krijgt. Afleiden met gekke stemmetjes verlicht ook een beetje, maar is niet bevorderlijk voor hem slaperig te maken, dus dat zou ik alleen overdag doen. Succes, ik weet hoe jij je voelt.

Nescio en Zoe123 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina