Heel veel huilen na bezoek osteopaat normaal?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Kwabbernoot, 25 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Samy84

Samy84 Bekend lid

29 mei 2011
    789
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn kleine heeft een voorkeurshouding, ik vermoed ook verborgen reflux waar ze nu medicatie voor krijgt, ze huilt overdag echt veel, overstrekken en het flesje niet meer willen drinken doordat haar darmpjes heel hard rommelen.

Ze ligt nu in het ziekenhuis mr zij bakken er weinig van ze observeren haar gedrag nou als ik hun ga afwachten kan ik hier maanden zitten no way

2. momentje

momentje Bekend lid

5 feb 2008
    587
    0
    0
    België
    @TS: super dat het zoveel beter is nu!!!

3. sillytopper

sillytopper Nieuw lid

13 jul 2011
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    hier hetzelfde probleem
    mijn dochter nu bijna 9 weken in het ziekenhuis gelegen voor observatie en heeft lichte reflux zogezegd en nu afgelopen maandag naar de osteopaat geweest en een drama hoop echt dat het beter gaat is mij wel gezegd dat het eerst slechter zou worden en dan beter.
    hij zij wel dat de reflux niet licht was en de verstopping kwam door dat er in de bekken een hoop spanning stond
    maar nu is ze veel onrustiger en slaapt bijna niet meer overdag gelukkig wel s'nachts!!! want dit is al zooo ongelooflijk zwaar en mijn eerste was nog veel erger wat een drama moet pas over 2 weken terug hoop morgen of overmorgen verbeteringt te zien dit is echt afzien tjee ik leef met je mee wat erg dit!! zit er echt doorheen!! zoo zielig en je kan als mama niets doen pfff mijn meissie is echt op en ik ook!! hou je op de hoogte

4. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Als het net zo gaat las bij ons gaat het steeds een beetje beter. Ik zou wel even bellen of de vervolgafspraak niet eerder kan, na een week ben je er vaak al wel weer aan toe(vervalt de kleine weer in oud patroon)..
    Wij hebben er nu 3x osteopaat op zitten en we zijn sinds 2 weken aan de medicijnen voor de verborgen reflux en ons mannetje is zoooo relaxed. Echt geweldig, een stuk beter dan eerst! Moppert nog wel eens hoor maar stukken minder dan eerst en slaapt ook een stuk beter!

5. raspberry

raspberry Niet meer actief

Thirza was hier elke keer 2 dagen van slag af na een behandeling, maar daarna werd het dan rustiger!'
    Na de eerste behandeling stopte wel het spugen direct, maar bleef ze veel huilen en slecht slapen. Maar 2 dagen na de eerste behandeling ging ze ineens 2,5 uur liggen slapen achter elkaar! Wist niet wat ik meemaakte!!!!
    Na 4 behandelingen hier een totaal ander kind, maar dus wel -op de laatste behandeling na- elke keer die 2 dagen van slag af.

6. misa

misa Niet meer actief

Goed om te lezen dat het beter gaat!
    Ik heb niet alles gelezen, maar was het uiteindelijk normaal volgens de osteopaat dat je kleintje zo huilde na de eerste sessie?
    Fijn dat de med ook helpen!

7. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    ja, kon wel twee dagen duren zij hij dus had nog mazzel met die ene dag geloof ik!

8. Babyfan

Babyfan Niet meer actief

Heel fijn om te lezen dat het beter gaat met jullie kindje.

Schrok wel ontzettend toen ik het topic zag. Paar jaar geleden is er in ons ziekenhuis nl. een klein babietje binnen gebracht op de SEH. Die was na een `behandeling` van de osteopaat gestopt met huilen. En ook ademen.... Osteopaat bleek nekje gebroken te hebben:(
    Gelukkig een uitzondering. Maar ik zal het nooit meer vergeten. De osteopaat is gewoon nog osteopaat want voor de wet is hij een leek en dan kun je niet vervolgd worden i.t.t. een arts die een grove fout maakt. Zo iemand heeft niet 10 jaar studie er op zitten zoals bv een kinderfysio of 12 als een gyn of kinderarts. En als het misgaat wordt er niets geregistreerd.
    Als is de kans 1 op een miljoen of zo die wil je gewoon niet hebben. Overigens begrijp ik best dat je alles wilt proberen om te zorgen dat je kindje tevreden is, meer slaapt en minder huilt. Het is alleen niet zonder risico´s. En waarom moet het allemaal eerst erger worden en daarna pas beter?

9. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Ja dat is ook een beetje de gedachte vanuit de homeopathie/antroposofie he. Dit soort behandelingen zijn ook die kant op.. Het komt er op neer dat het lichaam op een bepaalde manier een zetje krijgt/ gereset wordt en vanuit daar het probleem zelf kan oplossen. Heel lijp maar vaak werkt het wel zo.

Maargoed, ik had al eerder van die enge verhalen gehoord en heb hier eerst een oproep geplaatst voor een osteopaat bij mij in de buurt waar andere mensen positieve ervaringen mee hadden. En tijdens de behandeling heb ik zo ongeveer bij die vent op schoot gezeten om precies te kunnen zien wat hij deed(en hij moest alles uitleggen van me). Hij zal me wel een vreselijk mens vinden maarja, dat boeit me niet zo veel..

En ik had na die ene dag huilen wel een grens voor mezelf hoor, ik was als hij die zondag nog had gehuild naar de 1e hulp gegaan.(dat was dus bijna 2 dagen geweest, lang genoeg)

10. misa

misa Niet meer actief

Dat is fijn!

11. misa

misa Niet meer actief

Ooh wat eng, babyfan...! Maar die osteopaat moet wel hebben gekraakt ofzo lijkt mij. Want dat gebeurt toch niet zomaar..?
    Is het goed gekomen met dat kindje?

Ik ben met mijn zoontje ook een keer of 3 bij de osteopaat gewest voor darmkrampjes. Maar ook ik zat er aardig bovenop. Ik vind dat je altijd zelf moet blijven nadenken en naar je gevoel en verstand moet luisteren. Wat een arts, osteopaat, fysio, cb, gyn ofzo ook zegt. Nooit klakkeloos iets aannemen. :)

12. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Nee precies, helemaal mee eens jois!

13. Babyfan

Babyfan Niet meer actief

Nee helaas het is niet meer goed gekomen met het kindje, is overleden. Na een lange zinloze reanimatiepoging bleef iedereen ontredderd achter.
    Achteraf bleek dat de osteopaat niet gekraakt had maar de baby in `foetushouding` gebracht. Met als gevolg dus beschadiging van nek en ruggemerg wat tot een ademhalingsstilstand heeft geleid.
    Denk dat andere osteopaten hier ook erg van zijn geschrokken. Weet niet of die methode nog steeds word toegepast
    En jullie hebben gelijk dat je overal kritisch moet zijn ook in zkh bij ha cb enz. Nogmaals dit is echt een uitzondering.
    Maar dit topic raakte me gewoon en die ouders dachten ook dat het allemaal geen kwaad kon.

14. sillytopper

sillytopper Nieuw lid

13 jul 2011
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heel apart maar vandaag gaat het ineens stukken beter heeft zelfs vanmiddag echt geslapen duimen dat het zo doorgaat en als ze wakker is dan is ze blij en lief wat een verandering alleen nog wel ineens van die bizarre darmkrampen maar niet meer de hele dag door pff wat een opluchting dit al!! maar kan ze dan weer terug vallen? want hij zei dat het idd 2 tot 3 dagen erger kon worden en dan langerzamerhand verbeteren.
    hij zei misschien bel je de afspraak over nu dan nog 1,5 week wel af? maar als ik het goed begrijp moet ik nog een keer of hoeft dat niet perse? bedankt vast voor de reacties !!

15. sillytopper

sillytopper Nieuw lid

13 jul 2011
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    was toch iets te voorbarig!! s'avonds begon het opnieuw heftige krampen niet slapen tot s'nachs 3.30 was geen grapje wat moet ik doen ? het is nu vandaag 4 dagen geleden het bezoek aan de osteopaat moet ik hem bellen? of nog geduld hebben? weet het even niet meer.

16. flipflop

flipflop Fanatiek lid

4 dec 2010
    3.253
    1.011
    113
    Zuid-Holland
    ik heb niet alles gelezen maar als ik je laatste posts lees dan zou ik zeker gewoon even bellen en overleggen!! Zeker zo vlak voor het weekend! Beter een keertje te vaak om raad vragen! Is echt niet erg, gewoon doen!
    Sterkte

17. sillytopper

sillytopper Nieuw lid

13 jul 2011
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor je reactie ik zat er echt helemaal doorheen ze had zo vreselijk krampen aanvallen dus mijn moeder heeft haar opgehaald en ik de osteopaat gebeld die zei dat hij er bijna overtuigd van was dat ze wel zou verbeteren en niet de afspraak vervroegen vanwege dat de eerste behandeling dan niets had uitgemaakt.
    dus ze was even uitslapen en raad eens wat slapen slapen en slapen!! ik heb haar vandaag opgehaald en idd ze is heeel wat rustiger het is vandaag de 5de dag na de behandeling dus eigenlijk op dag 4 werd ze wat rustiger en minder krampen nu had ze gisteren ook enorm gepoept en dat is ook heeel fijn aangezien zij chronische verstopping heeft!
    nu vroeg ik me af ze heeft ook al vanaf week 1 spruw en ik gebruik dus ookal ruim 7 weken nystatine voor spruw zou zij daar zo'n kramp van kunnen hebben ?? want vrijdag dacht ik laat die nystatine nu maar even staan want er waren nog 2 plekjes op haar rechterwang en gehemelte waar het maar niet weg gaat dacht misschien is dat geen spruw dus even geen nystatine en verdomd minder kramp???? zou het toeval zijn? ik ben wel blij dat ze wat rustiger is hoor maar waardoor? osteopaat of nystatine?

Deel Deze Pagina