Heel veel inbraken in de buurt!!! Krijg er de kriebels van!!!!

Discussie in 'De lounge' gestart door Siren84, 11 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sensea

Sensea Niet meer actief

meestal verplaatsen dit soort kuddes zich ook steeds, dus verhuizen heeft niet zoveel zin. een hond is effectiever en een bus deo bij de hand. (goedkoper en zeer effectieve pepperspray)

wij hebben het ookal 2 maal gehad dat er zo epidimie langskwam. eerst bij het oude huis en vorig jaar in de buurt waar we nu wonen.ik zou er niet speciaal voor gaan verhuizen. of eht moet echt een achterbuurt zijn war dit soort problemen dagelijkse kost zijn en blijven door bijv junkies.
    (die werken trouwens met stickertjes plakken)

2. Leo85

Leo85 Niet meer actief

Lijkt me lastig, kan me voorstellen dat je je onveilig voelt.. Alarm lijkt me nog niet eens zo'n gek idee.. Verhuizen zou kunnen, maar ben het wel eens met blup, ze verplaatsen zich vaak.

Owh enne niet om je ongeruster te maken hoor, meer als waarschuwing: het is echt niet zo dat ze alleen komen als je weg bent hoor.. Bij vrienden van mij zijn ze paar jaar geleden 2x binnen geweest.. En ook boven rondgesnuffelt, terwijl ze lagen te slapen.. Brrr.. Kreeg er zelf ook de kriebels van.. Zat 2 weken tussen, ze hebben netjes gewacht tot alle mobiele telefoons e.d. vervangen waren en toen nog een keer hun slag geslagen.. Wel beide keren op andere manier binnen gekomen..

Ik zou voor het alarm gaan :)

3. Marjolente

Marjolente Bekend lid

13 jul 2011
    969
    0
    0
    Secretaresse
    Leiden
    Om de mensen met hond niet bang te maken, ook bij jullie kunnen ze binnen komen. maar dan wel psies op de momenten dat jij de hond(en) aan het uitlaten bent. Hiervoor posten ze wel een tijdje...

Loop niet altijd hetzelfde rondje, maar loop de ene keer 's morgens en de andere smiddags of savonds het grote rondje. Hierdoor weten ze echt niet hoelang je aan het lopen bent.

Let ook op rare dingen in en om je huis. Tijdens de zomervakantie regelmatig verhalen gehoord over takjes tegen de voordeur. Als hij weg was na een paar dagen wisten ze dat er iemand thuis is. Zie je iets vreemds gelijk de politie bellen...

Als je gebruikt maakt van een tijdschakelaar zou ik kiezen voor eentje op licht. Als het dan donker is gaan de lichten aan (verschillende tijdstippen).

TS ik zou je niet je huis uit laten jagen! zoals hiervoor ook gezegd werd als jij je huis goed beveiligd komen ze te moeilijk binnen en slaan ze je huis sneller over...

4. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.159
    8.136
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Ik zou dat ook best eng vinden ja, Nouja eng, eerder gewoon ongemakkelijk. Je kan bij bouwmarkten van die strips kopen voor in je deurposten, zodat ze de deuren niet open kunnen breken, want dan kunnen ze er niets tussen zetten.

Ik heb een alarm gehad, nou vreselijk. Ding ging om de haveklap af en dat was echt niet zachtjes, echt drama.

5. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Het is een koophuis waar jullie wonen?
    In dat geval jammer dat de huizenmarkt zo op zijn gat ligt.
    Ik zou er dan net als jij voor willen verhuizen hoor.
    Of ik moet zo'n geweldig huis hebben dan zou ik het misschien niet zo snel doen. Ik wil me wel veilig voelen waar ik woon.

6. Siren84

Siren84 VIP lid

8 jul 2010
    5.115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    Dank je wel voor alle tips meiden!! We hebben al extra sloten op de ramen (die hadden onze buurmannen niet) is toch wel effectief denk ik.. aangezien het bij ons nog niet gelukt is. We hebben voor en achter kleine klepraampjes.. 3 stuks in totaal, die hebben we vorige keer alle 3 dichtgeschroefd.. zo waren ze vorige x bij de buurman binnen gekomen.. klepraam open.. touwtje naar beneden en daarmee de kruk van het grote raam open gekregen. Dus we zijn er al wel mee bezig. Alarm is nog zo'n gek idee niet!!! Mijn moeder zei dat je van die nepcamera's kan kopen voor 10eur ofzo... misschien is dat ook wel een idee! Een hond zullen wij niet nemen, we hebben 2 katten, dat komt anders niet goed denk ik :), ik ben wel een hondenliefhebber maarja we werken allebei nogal veel. Al kan zo'n sticker met ..ik waak voor mijn baas... geen kwaad! :)

Ik zei het meer in een bange opwelling tegen mijn man gisteravond, ik wil verhuizen!!! Want ja natuurlijk weet ik ook wel dat dit soort dingen overal gebeuren. :(

Deel Deze Pagina