heel veel last en pijn wanneer ik ongesteld moet worden

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door bo2008, 16 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    He vervelend!

Voor ik aan die pil ging had ik hier ook erg last van.(Nu niet meer,maar denk dat dat komt omdat ik nu 'volwassen' ben zeg maar :) )Ibuprofen hielp bij mij wel goed.

Vraagje;hoe weet je wanneer je vruchtbaarste dagen zijn?Want als je het een beetje berekend of alleen op een banner afgaat is het niet echt 100% betrouwbaar ;)

2. weethetwel

weethetwel Bekend lid

20 mrt 2007
    955
    0
    0
    Enschede
    oh ja ik herken het.... ik heb er ook z'n last van sinds in de pil heb laten staan.. dat was dus ook meteen de reden dat ik toen aan de pil ben gegaan. Die pijn werkelijk. niet grappig.
    Ik zei ook al wil weer aan de pil... maar goed we gaan het vol houden...ook al is het soms even een hel om door te gaan. We hebben elkaar hier gelukkig nog.

3. lot

lot Actief lid

21 feb 2006
    401
    0
    0
    grafisch ontwerper eigen bedrijf
    Brabant
    Ik krijg het spaansbenauwd wanneer ik jullie zo hoor. Ik heb 15 jaar lang last gehad van pijn. Toen ik aan de pil was wat het wel te doen maar toen ik weer stopte..
    Achteraf blijkt dat ik ook endometriose had en dat heeft veroorzaakt dat mijn eileiders kapot zijn. De eileider zat namelijk verstopt door het slijm en doordat het eitje niet naar buiten kon en ik wel een eisprong had scheurde mijn eileiders open. Nu blijkt dus dat ik nooit ongesteld had mogen worden. Dat had onderdrukt kunnen worden tot dat ik zwanger wilde worden. Dan hadden de eileiders er nu nog goed uit gezien en hadden we ons niet bij het IVF team hoeven aanmelden.
    Wanneer het echt te erg word. Laat er dan aub naar kijken voor het te laat is..

4. Floddertje

Floddertje Actief lid

10 mei 2007
    460
    0
    0
    Noord-Holland
    Wat een hel die menstruatie!

Ik heb gelukkig niet constant pijn, maar ik kan wel van die 'aanvallen' hebben. Zo sta je vrolijk met iemand te praten en opeens sla je dubbel van de pijn. De tranen staan me soms dan ook letterlijk in de ogen. Na een paar minuten is het dan meestal wel weer over.

Tijdens m'n menstruatie wel constant zo'n vervelende zeurende pijn... Maar die aanvallen, ik ben zó blij dat ik dat niet constant heb.

Ik heb echt medelijden met alle meiden die dat dus wel hebben. Ik denk aan jullie hoor!

En oh ja... Naproxen is ook gewoon bij de Etos verkrijgbaar. De dosis is wat minder sterk dan je van je huisarts zal krijgen, maar dan neem je er toch gewoon 2? ;)

5. mari

mari Fanatiek lid

9 jun 2007
    1.078
    0
    0
    noord-holland
    ik heb er ook erg veel last van gehad de eerste 6 maanden. ontzettend veel pijn, misselijkheid, duizeligheid.
    deze maand is het voor het eerst minder met de pijn

6. mobius

mobius Fanatiek lid

2 apr 2007
    1.117
    0
    0
    Geel, België
    Ik gebruik sinds kort PerdoFemina. Speciaal voor die menstruatiepijnen. En wonder bij wonder...het helpt echt! :D
    Weet niet of jullie dat in Nederland ook hebben maar ik denk dat het ongeveer hetzelfde is als die Feminax die hier ook al vermeld werd.
    Gewoon eens proberen zou ik zo zeggen ;)

7. Stephanie20

Stephanie20 Fanatiek lid

6 mei 2007
    1.502
    47
    48
    student
    België
    ik heb er ook al jaren last van, ben ook met die reden begonnen met mijn pil. Ben zelfs al naar de gyn geweest, maar die zei dat het erfelijk was, met andere woorden ik heb het dus meegekregen van mijn moeder, toen zij haar eerste kind kreeg had ze geen last meer van haar mestruatiepijn...nujah al goed en wel voor mij maar ik ontzie die pijn soms toch wel hoor. Wanneer ik er last van heb val ik zelfs flauw, al verschillende keren de dokter laten komen en die gaf mij maar één raad. zo vlug mogelijk aan kinderen beginnen dan ben je van de pijn af...

Greets Stephanie

8. lot

lot Actief lid

21 feb 2006
    401
    0
    0
    grafisch ontwerper eigen bedrijf
    Brabant
    het is inderdaad het beste. bij endometriose is het krijgen van kinderen een goede remmer. het zorgt ervoor dat het stopt met groeien en gaat het zelfs een beetje tegen maar wanneer je te lang wacht.. Wacht nooit te lang met stappen ondernemen en laat je niet afschepen met; het hoort er nou eenmaal bij. Ik ben nu net begonnen met mijn eerste ivf behandeling omdat ik dacht dat het er nou eenmaal bij hoorde. Pijn kan iedereen hebben maar 1 dag niet kunnen lopen van de pijn. Flauw vallen of braken van pijn is niet normaal heb ik me laten vertellen.

9. farfan

farfan Actief lid

5 jul 2007
    324
    0
    0
    verzorgende
    deventer
    Hallo!

Mijn tante heeft ook endiometrose. Zij had ook altijd heel veel last van haar ongesteldheid enzo.
    Zij is nu uiteindelijk mannelijke hormonen gaan slikken. Helaas kan zij daardoor nu geen kinderen meer krijgen.

Dit is niet om je bang te maken hoor ik wil alleen zeggen dat een pijnlijke menstruatie kan komen door endiometrose maar dat hoeft natuurlijk niet hoor!
    Iedereen is denk ik gewoon op zijn eigen manier ongesteld.

Liefs farfan

Deel Deze Pagina