Heel veel last van aambeien

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Pindakoek, 20 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pindakoek

Pindakoek Fanatiek lid

11 feb 2010
    3.502
    0
    36
    Almere
    Zeer vervelend...maar hoe verzacht ik het...kom ik er vanaf...neem aan dat je niet alle middeltjes mag gebruiken in de zwangerschap...:)

2. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Curanol zalf en tabletjes!

3. Eden28

Eden28 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.623
    0
    0
    Die tabletjes moeten voor de 6 maanden in overleg met de huisarts!

4. Bubi

Bubi Bekend lid

8 apr 2012
    531
    0
    16
    visagiste haarstyliste ZZP
    Zuid Holland
    Ik heb er godzijdank nog geen last van gehad:p! Krijg je dat niet alleen wanneer je ook last hebt van constipatie? Ik weet niet veel van die middeltjes (zou ze dan ook gebruiken) maar ook misschien goed idee om dan tegelijkertijd erop te letten dat je veel meer vezels binnen krijgt en vooral veel water drinken, dat werkt in ieder geval bij mij super als ik last heb van constipatie! :) en natuurlijk chillen op de wc haha, take your time

5. WmvSS

WmvSS Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.160
    0
    0
    Den Haag
    Ik heb het ook heeeeeeeeeeelllllllll erg, ik heb zalf "Trianal" gekregen van de gyn, verzacht heel goed, doen geen pijn meer, maar ze worden niet minder.

6. Pindakoek

Pindakoek Fanatiek lid

11 feb 2010
    3.502
    0
    36
    Almere
    Bedankt voor het antwoorden, ja ik moet ook meer drinken en heb last van constipatie...normaal gesproken, voor de zwangerschap, deed ik ook 1x in de 2,3 dagen de grote boodschap...:)

7. Pindakoek

Pindakoek Fanatiek lid

11 feb 2010
    3.502
    0
    36
    Almere
    Balen hé pfff :( kun je die zalf ook in de winkel halen? Uiteraard probeer ik meer te drinken etc, bewegen, meer vezels te eten...

8. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Curanol zalf helpt ook goed. Kun je bij sommige apotheken krijgen of via internet bestellen.

Curanol

Ik heb er ook al weer last van. Ben blij dat ik mijn anus niet kan zien, want volgens mij ziet het er niet uit :p.

9. MWB

MWB Bekend lid

7 dec 2011
    907
    0
    16
    Lactulose helpt ook om de boel zachter te houden, waardoor je aambeien kans hebben om te genezen...

10. zwendel

zwendel Niet meer actief

Ik heb altijd al dat ik 1 keer in de 2 a 3 dagen ontlasting heb, soms zit er langer tussen. Ik heb er dus altijd wel op gelet dat ik zat te chillen op de wc en gelukkig geen harde ontlasting gehad maar dus wel enorme aambeien. wat bij mij echt enorm heeft geholpen is curanol zalf en op advies van de vk neusspray. en echt het helpt. de neusspray droogt ze ook uit waardoor ze dus echt heel veel kleiner worden. vorig jaar kom ik niet lopen van de pijn. Nu heb ik bij deze zwangerschap er ook last van maar ben gelijk gaan spuiten en smeren en het is niet doorgezet

11. WmvSS

WmvSS Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.160
    0
    0
    Den Haag
    Nee die creme is niet te krijgen in de winkel, voor obstipatie heb ik Movicolon gekregen van de gyn. Ik a normaal aar 1x in de week naar het toilet voor de grote boodschap maar tijdens mn zwangerschappen maar 1x in de 12 a 14 dagen. Met movicolon ga ik om de dag.

12. denise23

denise23 Fanatiek lid

29 okt 2011
    1.229
    0
    0
    tandartsassistente/preventieassistente
    noord-brabant
    ik had ook gel gehaald bij de drogist, rode tube maar weet de naam niet meer.
    en kreeg als advies van de ha om meerder malen per dag de aambei goed schoon te spoelen met koude douche.
    evt ook een ijsklontje ertegen houden, dan slinkt het wat.
    verder goed zorgen dat je ontlastng niet te dik en hard wordt want dan worden je aambeien verergerd!

13. beertje1987

beertje1987 Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.106
    1
    38
    Heel vervelend probleem inderdaad... ik heb er ook regelmatig last van, zelfs als ik niet zwanger ben..

Minimaal 2 liter water drinken op een dag, 2 kiwi's en een lauw glas water op je nuchtere maag wil ook nog wel eens helpen. Gedroogde pruimen en abrikozen zorgen ook voor een soepele stoelgang.

Wat ik nog wel even als tip wil mee geven aan de dames die meer vezels gaan eten: dit werkt alleen als je er minimaal 2 liter water bij drinkt per dag. Anders werkt het averechts en vormen de vezels een klomp in je darmen! Movicolon ook in een ruim glas (liefst 2) oplossen :)

14. Pindakoek

Pindakoek Fanatiek lid

11 feb 2010
    3.502
    0
    36
    Almere
    Bedankt voor alle adviezen dames! Idd veel drinken en zal die curanol zalf even gaan bestellen/halen. Maar mmm neusspray daar sprayen...;):p

15. Deesjebeesje

Deesjebeesje Bekend lid

7 jan 2012
    888
    1
    0
    Den Oever
    Ik heb er ook last van gehad. Heb toen Sperti gekocht (bij de drogist), dat verzachtte de boel behoorlijk. Nu heb ik ze nog steeds, maar heb ik er geen last van.

Deel Deze Pagina