Hoi, Wij zijn gisteren overgestapt van nutrilon 1 naar omneo. Juliën heeft de hele nacht alles bij elkaar gekrijsd van de pijn en ligt nu pas te slapen. Hebben jullie hier ervaring mee?? Is dit normaal??? Ik weet even niet wat ik moet doen, straks komt het omdat hij er niet tegen kan.
Het zou kunnen dat hij daar meer last van heeft. Misschien kon je eerst beter langzaam laten wennen door bv eerst één schepje voeding erbij te doen en dan steeds meer. Ik heb het zelfde gehad toen ik overmoest van nutrilon 1 standaard naar de nutrilon forte 1 ik heb dit geleidelijk gedaan want dit adviseerde ze. Maar hij heeft toen ook wel tijdelijk wat meer krampjes gehad dan voorheen. Misschien kan je iets geven tegen de krampjes? infacol misschien?
Hoi Wesdaan bedankt voor je antwoord. Ik twijfelde dus of ik meteen moest overstappen of geleidelijk aan. Vk gebeld en die zei meteen overstappen. Misschien had ik toch beter mijn eigen gevoel kunnen volgen. We hebben voor tegen de krampjes Sab Simplex. Dit helpt wel goed. Hopelijk heeft hij er snel minder last van want dit is niet leuk meer. Gelukkig slaapt hij nu wel al vanaf 7.30 uur.
het cb zei dat ik in één keer kon overstappen maar toen ik bij de apotheek was had ik het nog een keer gevraagd en die zei dat ik het beter geleidelijk kon doen. en het beste is om naar je eigen gevoel te luisteren en die te volgen! Je moeder instinct is nog altijd het beste!
Bij mijn zoontje was omneo een ramp, het cb had het ons ook geadviseerd. Nou ik kreeg er een zuur spugend, onrustig mannetje voor terug. Maar er zijn genoeg kindjes die er goed op reageren, zoals hierboven gezegd, het duurt 2 weken voor de darmpjes zijn gewend aan andere voeding, dus geef het de tijd. Het is lastig, je wilt niet dat je kindje pijn heeft. Maar als ik eerlijk ben en je kindje is nu al zoveel aan het huilen sinds hij is geboren, krijg ik toch het idee dat het misschien KMA is. Maar probeer is omneo, is het over 2 weken nog hetzelfde, zou ik weer contact opnemen met je cb.
Ik zou nu niet gelijk aan een allergie denken hoor, de darmen van een baby van twee weken moeten nu eenmaal nog op gang komen, dat duurt meestal zo'n drie maanden. En dan kan wisselen van voeding extra krampjes geven, dit heeft echt even tijd nodig. Een baby van twee weken huilt nu eenmaal redelijk veel, alles is nieuw, elke dag is vermoeiend etc.
mijn dochter is begonnen met nutrilon standaard maar begon te spugen(beetje reflux),daarna nutrilon ar,maar daar had ze heel erge krampen van en ze kon maar geen ontlasting maken,was keihard,daarna overgestapt op aptamil met nutriton,gevolg:hele erge krampen,darmpjes vol lucht en hele harde ontlasting,daarna controle bij ka en die zei dat ze niet tegen de nutriton zou kunnen en nu dus overgestapt naar novalac ar en ik ben daar nu een dag of 5 mee bezig en ik heb sinds gisteren een zalig baby'tje die eindelijk eens zonder krampen zit en eindelijk hele goede ontlasting heeft.In de novalac zit geen nutriton maar aardappelzetmeel in,om te verdikken,en die melk word pas dik als het in aanraking komt met maagzuur,dus als jou baby'tje na een week nog geen verbetering heeft ,zou ik eens overleggen met de ka,want mijn ka zei er ook nog bij dat als deze melk niet zou aanslaan dat het een kma zou zijn. succes groetjes sofie
Nu ga ik zeker in de gaten houden of de nutrilon niet te lang voor last zorgt bij ons mannetje. Ik merk wel dat jij sinds hij de omneo heeft steeds meer wil drinken na zijn flesje. Wel zielig hoor. Maar ik kan hem moeilijk steeds meer gaan geven. ... Ik ga dit eerst even rustig aankijken. Hij slaapt al de hele dag heerlijk..... Het zal toch ook wel zijn ritme zijn.