BV en wat je zelf eet en drinkt

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Boordevol, 28 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.170
    4.321
    113
    Besten,

Ik drink sinds de bevalling geen koffie, cola en jus d'orange omdat ik heb begrepen dat dit krampen veroorzaakt of de cafeine slecht is. Ik drink vnl water en thee, en heel af en toe appelsap. Maar zodra ik iets anders drink en ik merk dat hij krampen heeft drink ik het niet meer omdat het hem zoveel pijn doet. Misschien ligt het niet eens daaraan maar ik heb dan zo een medelijden met hem dat ik het niet meer neem. Ook als ik iets gegeten heb waar hij raar op reageert. Het erge is dat ik hierdoor mezelf erg beperk en dat kan nooit de bedoeling zijn.

Wat moet ik nu doen? Gewoon alles eten en drinken ook al kan het krampen veroorzaken? Of dingen links laten liggen waar hij raar op reageert? Ik voel me echt schuldig tov hem en laat met liefde alles staan alleen wordt het op den duur niet leuk voor mij maar als dit echt helpt vind ik het ook weer niet erg.

Iemand tips?

2. Nynke31

Nynke31 Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.383
    0
    0
    Limburg
    De eerste 3 à 4 maanden hebben ze sowieso last ven krampjes, dus je weet dan niet of dit van jouw eten is. Ik heb er nooit rekening mee gehouden (alleen minder koozuur) en heb nadat de krampjes over waren nooit gemerkt dat ze krampen had van mijn eten.
    Maar misschien is het ene kind er gevoeliger voor dan de ander. Gewoon uit proberen.

3. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Hoe zielig het ook is, ik zou als ik jou was gewoon echt uitproberen waar je kleintje op reageert. Dus bijhouden wat je eet en drinkt per dag en dan kijken of hij reageert. Als hij dan een volgende keer weer reageert, kun je hopelijk nagaan waar het aan ligt.
    Zo heb ik gemerkt dat mijn zoon erg heftig reageerde op (veel) chocolade, zure vruchtensappen en knoflook, dus die zijn nu tijdelijk geschrapt, helaas. Inmiddels heeft hij eigenlijk nooit meer kramp, dus ik ga langzaamaan weer gewoon alles een keer proberen. Dan zie ik snel genoeg of hij er inmiddels wel tegen kan, want een chocolaatje lust ik inmiddels wel weer ;)

Wat wij trouwens wel hebben gedaan om de krampjes een beetje te verhelpen is een probioticum geven, Orthiflor Start heet het. Ik heb toch wel het idee dat dat ook super heeft geholpen.

Heel veel sterkte ermee! Er is echt niets vervelender dan je kindje pijn te zien lijden :(

4. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Ik kan eigenlijk ook pas sinds dat Jitte een maand of 4 is zeggen of ze echt reageert op wat ik gegeten heb. Daarvoor had ze de hele tijd last van krampjes. En dat is eigenlijk heel normaal. Zeker totdat ze een maand of 3 zijn, moeten de darmen heel erg wennen aan het feit dat er melk in komt. Nu ben ik er inmiddels achter dat ik (veel) uien, zoals in de hachee en koolzuur moet laten staan.

Krampjes komen vaak ook van lucht. Boert je zoontje goed? Je zou eventueel nog Infacol kunnen geven, dat bundelt de lucht in de maag en darmen zodat het er in 1 keer uitkomt. Dus 1x een flinke boer of scheet en dan gaat het al wat beter. Ik heb er goede ervaringen mee...

Deel Deze Pagina