Hallo, Sinds mei ben ik na 10 jaar gestopt met het gebruiken van de pil. Meteen was mijn cyclus regelmatig (28 dg). Voor het beginnen met de pil was ik ook altijd zeer regelmatig ongesteld, ik kon er bijna de klok op gelijk zetten. We wilden eerst kijken of mijn cyclus weer wat op gang zou komen en bovendien gingen we in augustus op vakantie naar Azie. Ik wilde niet het risico nemen daar met een prille zwangerschap te zitten. 19 augustus heb ik voor het laatst gemenstrueerd. Afgelopen zaterdag had ik ongesteld moeten worden, dat is niet gebeurd. Wel was ik al een paar dagen misselijk en erg moe. Ook heb ik witte/slijmerige afscheiding. Ik heb zondagavond en gisteravond een test gedaan, beide negatief. Onderussen nog geen menstruatie, wel die nare klachten. Sinds gisteren ook enkele krampen in de onderbuik, passend bij menstruatieklachten, maar het komt niet op gang. Is het mogelijk dat ik nu een veranderende cylcus heb, ondanks dat ik altijd "op de klok ben"? Of kan het alsnog een zwangerschap zijn? Hoe lang moet ik wachten voordat ik actie onderneem (bv HA?) Groetjes, Noes
Hi Noes, Jeetje wat spannend het kan namelijk beide zijn! Misschien heb je net tevroeg getest. Ik zou afwachten tot zaterdag. Is je menstruatie dan nog niet geweest dan zou ik nog eens testen! Ik denk dat je zwanger bent! Maar goed dat is nog even afwachten. Je kan dan evt maandag even naar de huisarts. Imke