Hoi! Vraagje. Ik heb een korte LF, rond de 9-10 dagen. Wat nou als een bevrucht eicelletje zit innestelt als het lichaam net als het seintje heeft gekregen om de menstruatie in gang te zetten? Is het dan vaarwel eitje? Of kan dat niet als het eitje al bevrucht is, houdt het lichaam menstruatie dan tegen? Groeten!
Ik had ook een korte LF en mijn gynaecoloog gaf aan als je een eisprong hebt maakt niet uit, nou weet ik niet of dat klopt maar ondanks korte LF nu wel zwanger!
Geen idee hoe het precies zit, maar ik heb drie keer probleemloos en vrij vlot zwanger mogen raken, ondanks een LF van 9-10 dagen. Het hoeft dus zeker geen belemmering te zijn.
Aantal vragen: - hoe weet je dat je LF zo kort is? Temperatuur je volgens de regels, gebruik je ovulatietesten etc? - hoe lang heb je hier al last van? - hoe lang geleden ben je gestopt met je anticonceptie? - wanneer start voor jou je menstruatie? Er zit verschil tussen spotting en je menstruatie. Dus pas als de sluizen echt open staan (helder rood bloedverlies) telt het als je menstruatie. Een eicel heeft gemiddeld zo'n 8-12 dagen nodig om zich in te nestelen. Als je menstruatie voor die tijd op gang komt kan dat inderdaad invloed hebben op de innesteling en dus je vruchtbaarheid. Vaak wordt een LF van minimaal 11 dagen aangehouden, een kortere LF zou reden kunnen zijn voor vervolgonderzoek. Maar is wel afhankelijk van bovenstaande vragen.
Een lf van 9-10 is absoluut geen belemmering om zwanger te worden. Als de bevruchtte eicel zich gaat innestelen op bijv 9 dpo, dan zal er geen bloeding optreden omdat het progesteron dan niet daalt. Aangezien de hersenen niet kunnen weten of er een bevruchting is geweest (een eicel is namelijk een zwevends iets), is dat niet de reden of er wel of niet een mensruatie komt. Dat staat echt in verbinding met de innestelling.
Ik had een lf van 6-8 dagen en ben nu ook zwanger. Ik dacht ook dat het een probleem zou zijn maar het kan blijkbaar gewoon
Wanneer testten jullie positief met een korte LF? Ik heb een LF van 12 dagen en nu op 10 DPO nog een negatieve test.. gister erg veel menstruatie krampen en al 4 dagen rugpijn. Dus durf ook niet te zeggen dat mijn innesteling gister pas was omdat wel echt eerder rugpijn had..
Met mijn eerste zwangerschap “pas” op 10DPO getest; flink positief. Bij mijn tweede en derde zwangerschap op 8DPO licht positief getest.