heel veel poepen door fruit en groente -- doorgaan of stoppen?

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door sassie25, 30 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Hallo deskundige,

Mijn zoontje heeft al zn hele korte leventje tot een maand of 3 heel last gehad van krampen, moeizame ontlasting en buikpijn. Hij kreeg daarvoor Nutrilon Omneo. Hij heeft ook een tijdje aan de lactulose gezeten omdat poepen hem niet meer lukte, ook niet met extra vocht enz enz.

Nu is hij van alles af en hij poepte weer redelijk. Nu ben ik op aanraden van het CB 3 weken geleden begonnen met wat fruit en nu sinds afgelopen maandag ook wat groente. Hij lijtk er qua krampen of buikpijn geen last te hebben, maar hij poept nu echt heel erg veel! Soms wel 2 of 3 x op een dag.

Nu vraag ik mezelf af: moet ik met bijvoden doorgaan of niet? Ik bedoel aan de ene kant is het fijn voor hem dat het poepen zo goed en zo makkelijk gaat, maar aan de andere kant zit ik te denken als hij ineens zoveel gaat poepen zit het misschien toch wel heel erg dwars...

Misschien kunnen jullie mij hiermee helpen? Groetjes Saskia

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi Saskia,

Maak je geen zorgen, dit is normaal! Als je zoontje vaste voeding (groenten/fruit) krijgt verandert de ontlasting ineens (geur/kleur/structuur/hoeveelheid). 2 tot 3 keer per dag klinkt heel normaal hoor. :) Je kan dus gewoon doorgaan!

Groetjes Linda

Deel Deze Pagina