hallo, ik heb een kindje van bijna 1 jaar, omdat hij vanaf 1 jaar andere dingen mag gaan eten vraag ik mij af hoe ik dat het beste kan doen, zouden jullie even willen kijken naar zijn eet schema? s´ochtends 1 fles omneo 2 165 ml met een boterham met appelstroop. rondt half 11 krijgt hij zijn fruithapje, een potje of vers fruit. tussen de middag krijgt hij 1 fles omneo 2 165 ml met een boterham eventueel krijgt hij s´middag nog een flesje water met een klein beetje diksap er in voor de smaak als avond eten krijgt hij 1.5 aardappel, 2 schepjes groente en een klein stukje vlees, daarna lust hij nog wel een klein beetje yoghurt. s´avonds krijgt hij nog een fles omneo 2 165 ml. waar wij soms tegen aan lopen is het probleem dat hij soms zijn schema om gooit door de ene keer wat langer te slapen dan de andere keer, en hij s´avonds wat later aan zijn warme maaltijd toe komt, als hij daarna wil slapen dan moeten we hem nog wakker maken voor zijn laatste fles, omdat hij anders s´nachts of heel vroeg in de morgen wakker wordt. als ik hem korter op zijn maaltijd de fles ga geven dan krijgt hij te veel achter elkaar aan en spuugt hij dit er uit. heeft iemand van jullie tips hoe ik dit het beste op kan lossen? ik zou dit graag willen veranderen voordat hij 1 jaar wordt. ik zou het fijn vinden als ik een voorbeeld schema zou kunnen krijgen. alvast bedankt!
Hoi, Vanaf de leeftijd van 1 jaar is het advies om nog gemiddeld 300-400 ml aan melk- en melkproducten per dag te geven. Voorbeeld voedingsschema (1-3 jaar): Ontbijt: pap 200 ml of 1-2 snee brood + 100 ml Peutergroeimelk/halfvolle melk Tussendoor: fruithapje Lunch: 1-2 snee brood + 165 ml Peutergroeimelk/halfvolle melk Tussendoor: fruit Avond: warme maaltijd Je kan ook kijken op www.friso.nl vanaf 12 maanden voor een voorbeeld van een voedingsschema. Groetjes Angelique
bedankt voor je reactie! ik heb nog wel even een vraag over het beleg voor op brood, wat mag hij allemaal al hebben, en waar kan ik het beste mee beginnen voor een 1 jarige? alvast bedankt
Hoi, Graag gedaan! Voorbeelden voor beleg op brood: appelstroop, jam, banaan, aardbei, vruchtenhagel, kaas, vleeswaar (niet te vaak smeerleverworst, bevat veel vitamine A), gestampte muisjes. Groetjes Angelique