Klinkt dit als een miskraam?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Janna, 6 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Janna

Janna Fanatiek lid

Beste vk,

Ik heb twee weken geleden (op donderdag 21 april) een paar uur gebloed. Ik was op mijn werk en voelde ineens een stroom bloed komen. Meteen naar de wc gegaan en had al een mega rode vlek in mijn spijkerbroek. Meteen naar huis gegaan en HA gebeld (VK had/heb ik nog niet). Zij zei dat het waarschijnlijk een miskraam was en dat ik in dat geval een vrij hevig menstruatie zou krijgen, maar dat ik de volgende dag mocht komen, als het bloeden zou stoppen.

Diezelfde middag stopte het bloeden. Heb maar één maandverbandje hoeven gebruiken. Ik heb sindsdien wel regelmatig bruine afscheiding / verlies van oud bloed.

Ik heb a.s. maandag een afspraak in het ZH voor een echo. Ik ben er steeds redelijk rustig en positief onder gebleven, maar nu komt dat wel erg dichtbij en ben ik bang dat maandag een grote teleurstelling wordt. Is die kans erg groot? Ik weet dat je geen garanties kan geven, maar klinkt dit verhaal als een miskraam, of is er echt nog wel kans dat het goed zit?

Groeten,
    Janna

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

je hebt wel erg veel bloed verloren als je broek er helemaal nat-rood van was. Aan de andere kant, als het daar bij bleef en je niet een aantal dagen achtereen gebloed hebt, dan heb ik nog wel hoop. Ik kan inderdaad geen garanties geven. Het blijft spannend totdat je de echo hebt gehad.
    Succes en laat het ons even weten!

Mirjam

3. Janna

Janna Fanatiek lid

Beste Mirjam,

Bedankt voor je reactie!

Ik ben blij dat jij op basis van dit verhaal zegt 'nog wel hoop te hebben'. Niet omdat ik geen rekening houd met de mogelijkheid dat ik maandag slecht nieuws krijg. Ik heb alleen ik soms het gevoel heb dat ik mijn kop in het zand steek door te proberen optimistisch te blijven. Maar blijkbaar is het toch ergens wel reëel is om nog hoop te hebben.

Ik zal laten weten hoe de echo maandag is gegaan.

Groeten,
    Janna

4. Janna

Janna Fanatiek lid

Hoi Mirjam (en andere vk's),

Ik heb net de echo gehad en alles is goed met het kindje! We hebben het hartje zien kloppen!

Er zit wel een groot hematoom, wat het bloedverlies veroorzaakt(e). Helpt het nog om wat rustiger aan te doen, om de kans op een miskraam te verlagen? (Niet dat ik plat wil gaan liggen, maar gewoon alles op een later pitje...) Of maakt dat niks uit? Of is er iets anders dat ik kan doen om de kans op een miskraam te voorkomen?

Groetjes,
    Een blije Janna :D

Deel Deze Pagina